Batteritid nya froyo

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by Nilssonnet, Aug 1, 2010.

1. softarn

softarn Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ring *#*#4636-#*#* eller installera spare parts, sedan kollar du under battery history. Kolla om det är något som drar mycket mer än allt annat, i ditt fall borde du hitta något under "partial wake lock". Kolla i batteryinformation om batteriet är ok.

2. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt batteri gick från 60% till 15% på ~70min när jag spelade filmer via flash i webbläsaren. Helt OK eftersom jag hade skärmen på högsta ljusstyrka.

3. chsw

chsw Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag upplever också att nya OTA-uppdateringen för Desire har sabbat batteritiden.
    När jag kollar i menyer och spare parts, så ser det ut som normalt. Ändå tickar batteri-stapeln ner fortare än tidigare, trots att den bara legat i fickan.
    Och inte har dom löst problemet med att telefonen aldrig är fulladdad när den legat på laddning ett tag heller :(

4. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    min batteri tid är jävligt bra..under natten utan användning från 100% till 96% utan wifi men alla uppdateringar på mm..perfekt batteri tid med senasete OTA froyo

5. iorx

iorx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ju inte haft yoghurt speciellt länge då-rå, men upplever att batteritiden är finemangs om luren får ligga STILLA. Har man den i fickan så är det en konstant utförsbacke! Får en känsla av att telefonen reagerar på rörelse (inte att man kommer åt knappar, det har jag kollat att jag inte gjort).

Använder Battery Snap så jag har ju historiken hur det såg ut innan med 2.1.

6. palsbring

palsbring Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

igår la jag in leedroid 1.6 på telefonen, och från att vara tvungen att ladda minst 2 ggr om dagen, så har jag första gången sedan jag köpte telefonen, fått batteriet till att hålla en hel dag :)

Tidigare höll batterietca:6-7 timmar vid "normal" användning ... Idag hade jag kvar 57% efter 10 timmar :D

7. -Daniel

-Daniel Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Upplever batteri tiden bättre efter OTA släppet:)

8. BinabiQ

BinabiQ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte märkt någon nämnvärd skillnad än måste jag säga

9. Falkz

Falkz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

jag har 77% kvar efter 24h

10. ηπρg

ηπρg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Endast 3% (66% till 63%) försvann på 7h. Allting var avstängt och skärmen var inte på något under den tiden, helt okej standby tid.

11. aandy

aandy Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Batteritiden i stand by läge är mkt bättre nu, tappat 4 % sen igår kväll till nu och då låg jag o läste en del innan man somnade. Har alltså inte haft laddaren i under natten.

12. vildtrapper

vildtrapper Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

100% tiil 83% på 2 timmar fast jag bara var i trädgården och plockade lite hallon m.m.

13. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lägesrapport: mobilen har varit igång 19 timmar och jag har surfat en del, ringt några gånger, skickat lite sms, tagit några foton samt kollat på lite film.

38% kvar vilket är en klar förbättring jämfört med innan! Det var alltså Aura som var felet.

14. Beta

Beta Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min batteritid har blivit mycket sämre efter OTA-uppdateringen till Froyo. Sen jag kom till jobbet 08.30 (3.5h) har batteritiden gått ner till 50%, då har jag bara skickat 2 sms, ringt 20 minuter och kanske bara pillat i 15 min. Innan uppdateringen behövde jag ladda telefonen efter 1.5 dygn och då med måttligt användande (ungefär som idag). Så jag märker enorm skillnad, måste ju ladda 3 gånger om dagen om det ska vara såhär!

Även det jag känner som har desire har upplevt samma effekt, hoppas att HTC kommer med en fix snart...

15. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

konstigt, jag märker ingen skillnad. kanske aningen bättre batteritid, men det är svårt att säga eftersom man trixat så mkt med den nu när 2.2 nyss kommit.

16. blitz

blitz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag upplever en liten försämring av batteritiden, innan brukade jag ligga på nästan två dagar, dvs tar den från laddaren på morgonen och sätter tillbaka den kvällen efter. Hittills denn veckan så har jag laddat den nästan dirket efter jobbet "dag 2". Men troligtvis så har man ju pillat mer nu med.

17. softarn

softarn Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Till alla som har en stort försämrad batteritid. Kolla vad det är som drar batteri! Om ni inte hittar vad det är så gör en hardreset, då kommer ni garanterat få tillbaka en bra batteritid igen.

18. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Nu har jag haft den i en och en halv dag, efter att ha stängt av alla widgets. Igår natt satte jag på Wi-Fi lite och nu ligger batteritiden på 86%. Vilket innebär att jag kan ha den i säkert två dagar till, kanske tre. Och jag har aldrig behövt göra hard reset.

19. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

35 minuter med luren av 210 minuter jobb.. Akta så inte chefen läser här :P

20. Jonte

Jonte Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Bytte från LeeDroid 1.6 till rootad officiell froyo, upplever batteritiden som bättre
    från ca15h till att iaf klara 24h

med Leedroid så blev telefonen riktigt varm när man surfade, nu blir dem "bara" ljummen