Problem: batteritid / överhettning sgs2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av FlaXoR, 6 september 2011.

1. FlaXoR

FlaXoR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tja.. har relativt nydligen köpt en sgs2 och av någon anledning blir sen löjligt varm.. oavsett vad jag gör .. dessutom är batteritiden ett jävla skämt! efter 5 timmar med lite lek emellanåt och batteriet är dött? någon som vet något?

skrev detta med min sgs2 så härmed avsäger jag mig allt ansvar för diverse misstavnimgar osv och överlägger det på samsung !!

2. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.294

MINA ENHETER

Jag har skrivit alla mina inlägg den senaste månaden på telefonen, det är ingen ursäkt!

Tänk på att; ett nytt batteri inte kan leverera superkraft. De blir bättre i början.
    Tänk också på att en nyköpt telefon pillas på och leks med in absurdum. Efter nån månad kommer du använda den mer sparsamt.

Dra ner ljusstyrkan, leta efter en mjukvaruupdatering via KIES och invänta Samsungs nya, kraftigare batteri.

3. FlaXoR

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har haft mobilen snart en månad och jag använder den mycket sparsamt !! har dragit ner ljusstyrkan på displayen max samt att jag har ställt ner så den släcks efter 15 sekunder.. ? dessutom blir den ju sjukt varm också? tror min är defekt :-(

4. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Troligtvis defekt batteri, prova att köpa ett 2000mAh för 300:- innan du lämnar in den på service och är utan telefon i ett par veckor.

5. FlaXoR

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har fortfarande garanti från el-giganten och plocka ut en helt ny... eller?:O

6. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

plocka ut en ny funkar bara i 14 dagar eller så länge Samsung har DOA (Dead on Arrival) därefter blir det service till Anovo. Har sett flera här på forumet som varit tvungna att skicka iväg hela telefonen för att få ett nytt batteri på garanti, vilket oftast tar ett par veckor...

7. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

kolla med cpu spy om den verkligen går ned i viloläge. Kan ju vara en av dina appar som ligger och suger kräm hela tiden. Speciellt om den är rootad och du kör någon skum kernel/rom kan det vara den som krånglar.

Tycker det verkar dumt att direkt utgå från att det är mobilen eller batteriet det är fel på..

Syns även under inställningar/program hur mkt cputid varje program som är aktivt dragit. hittar du något som dragit några timmars cputid, ja då har du din bov där.

8. Hybbe84

Hybbe84 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter skumt! Min klarar riktigt mycke användning från morgon till natt. Klår iphone 4 som jag hade innan. och den tyckte jag va bra då :).

9. FlaXoR

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

enligt mig ska det inte spela någon roll att en app ligger på i bakrunden.. batteritiden bör fortfarande vara över 6 timmar som jag som max får ut

10. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Även om appen i fråga drar 100% cpu hela tiden? Inte så troligt enligt min mening. Iofs bara att nolla luren, inte köra in appar o låta den ligga 24h. då vet du..

Last edited: 20 september 2011
  11. flygare

flygare Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lite av samma problem själv faktiskt

Införskaffade mobil för drygt en månad sedan, och batteritiden har hela tiden minst sagt varit kass. Har inte tänkt så mycket på det då studierna började nyss och flyttade + vette fan allt och tänkte att det kanske "jämnar ut sig" eller något

I alla fall, det har det inte gjort. Jag måste ladda min varje dag, och jag leker inte alls mycket med den

Kan försöka minnas dagen

03:00 - Vaknar av att mobilen piper p.g.a. fulladdning, drar ur
    07:30 - Alarmet går, snoozar 2 ggr fram till 08:00
    08:00 - Går upp
    10:00 - I skolan, skriver 2 sms
    13:00 - Ringer ett samtal på ett par minuter, läser lite mail och sms
    14:00 - Flashar "Discolight"-appen i typ 10 sec
    17:30 - Läser ett par sms och svarar
    18:00 - Surfar några minuter på receptsida då jag är på ICA och har har dålig fantasi

nu 20:00 - Batteri 18 %

Läste lite innan om någon OS-bugg, ska söka mer på det och testa cpu spy. Annars får jag väl återkomma :)