Problem: Batteritid slukas enormt, hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Johanna20, 31 jan 2013.

1. Johanna20

Johanna20 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför jag har rensat RAM-minne är för att jag har sett att många rekommenderar det eller påstår att man ska göra det för att batteriet inte ska slukas. Har slutat med det nu men det gör ingen skillnad ändå.

Bifogar nya bilder på batterigrafen, vad som står när man trycker på skärm och hur länge mobilen har varit vaken. Har kanske dragit ut laddningen för mindre än två timmar sen, inte rört mobilen och ej heller rensat RAM-minne på mobilen. Nu har nästan över 40% batteri försvunnit även fast jag inte har rört mobilen sen bilderna. Observera att skärmen nu drar 90 (!!!) procent. Hoppas att ni kan hjälpa mig för detta är riktigt jobbigt :(

Screenshot_2013-01-31-22-46-451.jpg

Screenshot_2013-01-31-22-46-491.jpg

Screenshot_2013-01-31-22-47-444.jpg

Last edited: 31 jan 2013
  2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Enligt graferna så är din skärm igång 100% av tiden i princip... Och då drar den så mycket... Någonting är ju helt klart knas om du nu inte har skärmen på!

3. Johanna20

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur kan det ha blivit såhär? Hade aldrig det problemet förut som sagt och jag stänger alltid av skärmen när jag inte använder mobilen. Laddade den 100% och där är bilderna efter mindre än två timmar, och då har jag som sagt inte använt den. Vad tycker du att jag bör göra?

Några här sa att det är 4.0.4 och egentligen så började ju det knasa efter det.

4. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Jag har ingen aning... Du har väl i princip några val:

1. Lämna in den.
    2. Roota och flasha in något annat (roligare och bättre, jag rekommenderar XD)
    3. Vänta tills 4.1.2 kommer! :) Vilket borde vara inom några veckor!

5. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Men alltså nu förstår jag ingenting.

Enligt bilderna du postade så drog du är laddaren för 1h 46 minuter sedan. Av den tiden så har du haft skärmen tänd i 1h 40m och har efter det 82% kvar.

Det är ju inte så konstigt att att din mobil då ligger på 82%

Jag kan ju säga att efter att jag har haft skärmen tänd i över en timme så har jag ungefär 30% kvar.

Sedan så är det klart att skärmen har dragit 90% av det förbrukade batteriet, för att skärmen har dragit 90% betyder ju inte att 90% av batterier förbrukat utan att av den tid du har haft telefonen ur laddaren så har skärmen dragit 90% av de 18% som din telefon har förbrukat av ditt batteri.

6. Johanna20

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte haft skärmen på under tiden utan stängt av den vilket jag alltid gör så skärmen är absolut inte på hela tiden. Som jag har skrivit flera gånger så stänger jag alltid av skärmen, och detta är under tiden jag inte ens har använt mobilen utan skärmen har varit av och jag har enbart satt på och tagit dessa bilder så att ni kan kolla vad som är tokigt.

7. Johanna20

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle uppskatta all hjälp jag kan få för att lösa detta problem. Som sagt så är bilderna postade när jag ej ens har använt mobilen och under tiden har skärmen varit av, och jag stänger av den hela tiden då jag inte använder mobilen såklart. Så oteknisk är jag inte så att jag inte vet det ;)

Tacksam för all hjälp jag kan få! :)

8. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Kan tillägga att jag håller på att assistera trådskaparen via PM. Det jag tänkte att man borde köra:

1. Börja med det vanliga (Dalvik Cache, Cache Partition etc etc)
    2. Kanske liten rengörning av USB-kontakten
    3. Roota och flasha in annan ROM (Antingen CM10 eller kanske en tidigare version av Stock, vi får se)

Återkommer väl imorgon om det hjälper eller ej! :)

Last edited: 1 feb 2013
  9. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Slänger in en snabb fråga för att gå igenom alla möjligheter; har du låtit telefonen dö helt och hållet av urladdning? Om inte, nästa gång batteriet är lågt, se om den faktiskt stängs av när den når 0%, om den inte gör det är det något knas med mätaren ju.

skrivet på en mobil apparat

10. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Okej. Det var ju väldigt underligt då det sånt klart och tydligast skärmen har varit tänd på grafen. Då skulle iaf jag säga att det är ett hårdvarufel och inte någon bugg då jag aldrig har hört talas om problemet.

Det är ju väldigt konstigt att det står att skärmen är på om den inte är det.

11. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Jag kör med 4.1.2 på min galaxy S2 den versionen som släpptes i spanien
    och jag upplever inte att batteri tiden har blivit något bättre alls.. Men man kan ju alltid hoppas på att nordic versionen ska vara mera anpassad efter mobilens hårdvara eller något.. Min galaxy tab 2 har grymt bra standby tid
    på 15 timmar så drog den bara 5 procent i batteri.. På 8 timmar så är däremot batteriet nästan tomt på galaxy S2 utan att jag knappt ens använder den.. Och då så har jag det extra stora batteriet.. Hon är inte ensam om problemet S3:an drar ganska mycket den också

Arbu11 gillar detta.
  12. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Lyckades ni lösa problemet?

13. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Har ej fått svar från trådskaparen på ett tag! ;) Vill minnas att hon bestämde sig för att vänta tills att Jelly Bean släpps i Sverige! Hjälper inte det så har jag svårt att tro att root + flash skulle hjälpa, då är det nog att lämna in den som gäller! ;) Funkar det inte då så får man väl lämna in den 5 gånger och kräva reklamation!

14. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Haha okej. Ja det verkar ju vara något som är riktigt galet med telefonen så det står att skärmen har varit tänd när den inte har varit det.

Vi åt hoppas att det löser sig.

15. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ja... Det är ju sjukt mysko! :S Antingen är det någon kortslutning som faktiskt får "skärmen" att dra massa batteri eller så är det mjukvarufel... Men det vore ju konstigt om det vore hårdvarufel när det verkar, enligt henne, ha kommit i.o.m. 4.0.4! ;) Får se om vi får någon uppdatering senare från trådskapare! :)

16. babou

babou Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har faktiskt haft ett liknande fel på min S3, och om jag inte minns fel även på min gamla S1 en gång. Båda gånger när jag har installerat Facebook-appen. Det står inte att det är facebook som drar ström utan det stod skärm för mig också, men nu senast så var det min enda ändring, så då testade jag att radera all applikationsdata för facebook, och sen logga in igen. Sen har det fungerat bättre igen. Kan vara värt att testa.

17. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Bra tips där! ;) Problemet är väl bara att det inte blev bättre efter en fabriksåterställning, så då känns det ändå lite konstigt :(

18. Ruotria

Ruotria Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    När jag drog in JB på min telefon så drog den rätt mycket batteri för skärmen, men efter att jag dragit ned ljusstyrkan på minimum och stängt av auto justering samt lagt in en ljus bakgrundsbild istället så funkar det mycket bättre, det är också samma ljusnivå i princip ;)

19. babydroid

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Fast en ljus bakgrundsbild drar mer batteri. Prova en mörk istället:-)

20. Ruotria

Ruotria Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

Jo det stämmer iofs men jag tänkte mer på att man ser allt på skärmen tydligt med ljus bakgrund, fast det är ju kanske annorlunda med apparna :/

Men efter 2 dygn på minimal ljusinställning på skärmen så hade min telefon ca 70% kvar av batteriet och det är helt ok. Den har ju dock används sparsamt och inte haft några appar installerade så det har säkert spelat in..