Batteritid standby...

Diskussion i 'Samsung' startad av Rick, 3 apr 2012.

  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej postade detta under "Övriga Tablets" men verkar inte vara så många som läser där...

    Har en ThinkPad Tablet som jag är mycket nöjd med men.....

    ...batterihanteringen i standby gör mig irriterad!
    Även om jag inte använder en alls så laddar den ut HELT på 2-3 dagar - är det normalt för en Android tablet?

    Jag har även en iPad och där kan man låta den ligga oanvänd i gott och väl en vecka utan att batteriet laddar ut.
    (Tycker även att den laddar UPP mycket långsammare än min iPad.)

    Batteritiden under användning tycker jag är helt OK, cirka en dag.

    > Hur är batteritiden på en motsvarande 10.1 Galaxy Tab? De borde vara ganska jämförbara.

    Är det fel på batteriet tro eller är det några inställningar jag har fel?
     
  2. stanowski

    stanowski Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Laddade min platta sist den 31 mars, idag tar jag upp den och ska pilla lite, batteriet ligger då på 67 % så jag är nöjd :)
     
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har den 3G? En sådan drar ju klart mer standby.

    Själv så har jag en Tab 8.9 wifi som har ett något mindre batteri än 10.1 men dom ska vara ungefär jämförbara i batteritid. Standbytiden är sanslöst bra, den drar inte många procent per dygn och en vecka är inget problem med wifi på hela tiden. Då snackar vi självfallet i princip inget användande alls.

    Upplever den mycket lik frugans Ipad2 i batteritid samt uppladdningstid, båda är långsamma i laddning och laddar ca 20% i timmen.

    Obs att båda är wifivarianter, antar att 3G-plattor drar klart mer beroende på signalstyrka.

    Edit : Ska tillägga att jag på min tab har en hel del synkning igång, ett par mailkonton plus RSS...

    Via Tapatalk.
     
    Last edited: 9 apr 2012
    Rick gillar detta.
  4. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej,

    Tack för svar, det förklarar dock inte att min Thinkpad verkar dra så mycket ström...
    Ja den har 3g, men det har den iPad jag har också utan att det drar mängder med ström.
    Jag har dragit ner på synkningar på den men det verkar inte hjälpa så mycket - frågan är om det är fel på den..... :-(
    ...alltid jobbigt att reklamera elektronik.