Tror de var runt 4h 40min eller så. På 80% ljusstyrka satte jag den manuellt till för jag tyckte att 100% som den automatiskt valde är för ljust. Lyssnade ju en hel del på musik och då är ju skärmen av. Det som drog batteri innan måste ha varite Google/LG's tjänster.
När jag kollar på översikten på vad som tar batteri så tar viloläget hela 65%. Någon som vet vad det kan bero på? Står ju något med radion, men hur avaktiverar man det? Bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/xebaovrcykxzi/
Jag har för tillfället "data" avstängt, så den borde väl inte söka. Men jag ska kolla lite under nätverksinställningarna om det är något som drar. Tack! EDIT: Testade även att sätta på flygplansläge, det borde väl döda alla nätverksaktivitet. Ingen förbättring dock.
Mot är en location tracker mm som LG har. Den kan stängas av utan root, se separat tråd om det (onödiga tjänster eller något liknande heter den tråden).
Jag tog telefonen från laddning lördag morgon, hade den och använde den till och från för surf, sms och annat lätt, inte mkt samtal fram till tisdag mitt på dagen, då hade jag 7% kvar. Väl godkänt, och någon dag mer än min iPhone 5 någonsin lyckats hålla. Klart tummen upp!
Testade hur mycket den skulle dra under natten. 100% laddning med Wifi och 4G på så drog den 8 % under 10 timmars standby 100% laddning med flygplansläget så drog den 1 % under 9 timmars standby
Min drog typ 3 % den här natten, cirka 8 timmar Wifi och 4g på. Skickat från min LG-D802 med Tapatalk
Jag DOA min telefon igår och fick en ny. Problemet jag hade var intermittent hög strömförbrukning. Försökte identifiera problemet i en vecka med better battery stats. Provade alla möjliga inställningar men inget hjälpte (förutom i flygläge). Gjorde även flera fabriksåterställningar. Droppen var förra natten, då tappade jag 30% med nästan 90% deep sleep. Med nya luren har jag allt på och nu inatt drog den 8%. Fick luren som sagt igår em och har fortfarande inte laddad den. Som kuriso till batteri problemet så funkar nu hangouts och knock on. Båda dessa funktioner på gamla luren var sisådär. Så jag rekommenderar alla som har batteri problem att DOA luren. Har en känsla detta var ett hårdvarufel och inte mjukvara eftersom inge battery stat kunde se nåt onormalt. Batteri kurvan bara störtdök i viloläge..
DOA hit och DOA dit. Kan man verkligen DOA sin telefon efter hur "länge" som helst? Tycker det är förjävla lätt att DOA telefonen. Borde ha hårdare regler.
Hoppas du köper en ny lur för 5000 kr och får en trasig och inte får DOA den så får vi se om du är glad
6h skärmtid. Laddar varannan dag utan att bli stressad att batteriet ska ta slut. Med min galaxy nexus fick jag ladda två ggr om dagen och var hela tiden stressad att batteriet skulle ta slut. Fantastiskt skönt att slippa oroa sig. Jag känner mig som en helt ny person. Mer avslappnad och lugn enligt min sambo.
Sexlusten och orken i sängen ökade, dongen vart 5 cm längre, brudarna ler glatt åt dig på stan och du fick en löneförhöjning? I så fall är det helt klart G2an