Batteritid

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Dirk Diggler, 30 jun 2010.

1. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Nej, ingen ironi.

Min gamla P1:a klarade inte en sådan dag med den typen av användning så JA jag tycker det är bra.

2. Danne81

Danne81 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis köpt mig en x10 mini pro och var från början lite orolig för batteritiden, men tänkte nu dela med mig lite av min erfarenhet laddade den första gången igår kväll, drog ut laddaren ca 22:00 och hade den på hela natten (surfade, kollade film och musik och pillade totalt kanske 30min innan jag lade mig), väcktes av den på morgonen och har idag surfat ca 45 min, pratat 20min i telefon och skickat ett mejl samt några sms och testat kameran en massa.. (kan tillägga att jag sänkte ner ljusstyrkan på displayen det första jag gjorde när jag köpt nallen) Har hela 57% kvar av batteriet nu, vilket är mycket mer än vad min gamla HTC diamond skulle haft kvar..

Så jag är deffinitivt supernöjd över batteritiden, speciellt eftersom man förväntade sig mycket mindre!

3. Lowen

Lowen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Novalauncher
    Min batteritid blev bättre när jag uppdaterade till 1.2 A 1.174 Nån mer som märkt förbättring efter uppdatering?

4. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kände direkt efter uppdateringen att batteritiden BLEV katastrofal, men nu ett tag senare känns det tvärtom. Som med alla andra här så är mina observationer inte exakt vetenskap men jag tror jag hittat en väldigt bra lösning. Hur jag än meckat har jag aldrig haft mer än ett dygn i stand-by tid tidigare, och de gånger jag använt telefonen har den dragit 0,5-1% per minut.

Jag stängde av automatisk synkronisering och låste telefonen till 2G. Nu har jag inget problem med att få ut tre dagar med normal användning (några telefonsamtal om dagen, ett tiotal SMS, kolla bloggarna i RSS-läsare och lite webbläsare). Skippar jag bloggarna och webbläsaren blir det säkerligen närmare fem dagar. Jag utgår ifrån att min annars så dåliga batteritid beror på att Google synkar data alltför ofta (hur ofta behöver man synkar kontakter?) och att den ständiga datatrafiken snor energi.

Den automatiska synkroniseringen på X10 Mini avser Google kontakter, kalender och Gmail. Bloggläsare, mailklient (POP3/IMAP) påverkas inte. Kort sagt så funkar telefonen i princip som förut; med den skillnaden att det nu går lite långsammare att surfa. Men med Halebop/Telia kör man ju i 120 KBPS även på 2G så ;-)

5. Istvan

Istvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Personbästa är straxt över 40 h för mig.
    I snitt verkar batteritiden ligga på 30 - 35 h.

Helt ovetenskapligt.

6. inact_0010

inact_0010 Kid Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I början varade i circa 2 timmar. Men efter en vecka så höll det i lite mera än en dag (beronde på hur mycket man andvänder den)

7. Slitet-golv

Slitet-golv Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ändrar man till 2G?

8. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inställningar > Trådlösta styrenheter > Mobila nätverk > Nätverksläge > [GSM]

Jag tror att 2G "egentligen" drar mer ström än 3G (eftersom data överförs långsammare, dvs. den måste vara uppkopplad längre tid per dataöverföring, men å andra sidan så söker den inte efter nät om man rör sig mellan olika områden.