Jag kände direkt efter uppdateringen att batteritiden BLEV katastrofal, men nu ett tag senare känns det tvärtom. Som med alla andra här så är mina observationer inte exakt vetenskap men jag tror jag hittat en väldigt bra lösning. Hur jag än meckat har jag aldrig haft mer än ett dygn i stand-by tid tidigare, och de gånger jag använt telefonen har den dragit 0,5-1% per minut.
Jag stängde av automatisk synkronisering och låste telefonen till 2G. Nu har jag inget problem med att få ut
tre dagar med normal användning (några telefonsamtal om dagen, ett tiotal SMS, kolla bloggarna i RSS-läsare och lite webbläsare). Skippar jag bloggarna och webbläsaren blir det säkerligen närmare fem dagar. Jag utgår ifrån att min annars så dåliga batteritid beror på att Google synkar data alltför ofta (hur ofta behöver man synkar kontakter?) och att den ständiga datatrafiken snor energi.
Den automatiska synkroniseringen på X10 Mini avser Google kontakter, kalender och Gmail. Bloggläsare, mailklient (POP3/IMAP) påverkas inte. Kort sagt så funkar telefonen i princip som förut; med den skillnaden att det nu går lite långsammare att surfa. Men med Halebop/Telia kör man ju i 120 KBPS även på 2G så ;-)
Click to expand...