Fråga: Batteritid

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Nikolodien, 10 aug 2018.

  1. Nikolodien

    Nikolodien Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Hej. Har i nuläget en fossil q founder 2.0 och reagerade på en sak igår. Nämligen att klockan verkar dra mindre batteri om jag använder mig av en digital bakgrund mot en analog. Efter två dagar verkar den dra cirka hälften så mycket. Kan detta stämma, eller har jag bara fått en knäpp?

    Tycker dock det är snyggare med analog urtavla så det är synd..
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Klockan drar ju batteri beroende på hur många pixlar som lyser och hur starkt de gör det.
    Så jag skulle inte säga att det specifikt har med analog kontra digital watch face utan då snarare hur mycket pixlar de olika alternativen har igång.

    Jag har personligen valt ett analogt alternativ som heter Skymaster som dels är rätt snyggt men framförallt har det ett alternativ i inställningarna som gör att man kan välja hur mycket ljusstyrka det skall använda i de olika ljuslägena.
    Jämför jag Skymaster mot exempelvis en inbyggd eller en annan Watch Face som heter Dual som jag också tycker ser trevlig ut så kan jag köra min gamla LG GWR nästan 1.5 dygn med Skymaster mot knappt 24 timmar med Dual just nu när batteriet börjar bli lite trött av ålder.