Fråga: Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av perperub, 9 maj 2011.

  1. Hartsner

    Hartsner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Laddade 100 % innan jag gick och la mig igår, stängt av allt vad Wifi, gps och appar heter. När jag vaknade efter 7-8 timmar var batteriet nere på 91%. Är det normalt? Upplever batteriet sämre efter uppdateringen.
     
  2. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det är normalt!! Hade du haft buggen så hade telefonen haft 0% kvar!
     
  3. bamdad

    bamdad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Igår ringde jag till Samsung och klagade över battriet, de påstod att de inte har hört att folk har problem har med sina battri tider i GSG II. jag hänvisade de till de olika forumen som finns runt om i världen. Det verkar som att de vill inte att erkänna att det finns en allmän och utbrett fel i batteri tiden. Hur många av er har kontaktat Samsung angående batteri tiden? Om de hör inte av folk kanske de gör inget åt saken. Det vore bra om alla ni som upplever att det är något fel att kontakta Samsung support och klaga hos de så att de kan påskynda framtagningen av en fix.
     
    jnsson och hussseein gillar detta.
  4. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Jag har android os buggen men det betyder inte att batteriet tar slut fort, os belastar cpu:n 2min/timme och jag hade 50% kvar efter 19 timmar
     
  5. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Får nog säga att jag definitivt saknar batteribuggen. Tog ur telefonen ur laddaren igår kväll vid elvatiden och lät den ligga under natten. Omkring 11 timmar senare hade den trillat ner till 92%, vilket jag väl får anse är helt okej.

    Ändå hade Watchdog vid två tillfällen varnat om de två vanliga Linuxprocesserna, det vill säga "suspend" och "events/0" som båda hoppat upp till 31% respektive 38% vid något tillfälle.


    WiFi har varit avstängt i två dagar, och när jag stängde av det i förrgår dödade jag WiFi-delning med Watchdog... två gånger (!), och efter andra gången använde jag "Påtvinga stopp" genom Batterianvändning. Telefonen har legat still på nattduksbordet med så gott som full mottagning. Synk och dataanvändning har varit på, och jag har inte någon GreenPower eller liknande.

    Men som sagt, så fort man börjar använda telefonen går det förbaskat fort neråt...
     
  6. GS2

    GS2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    436
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Nu när jag kollade så hade OS belastat CPUn med 1,6min/h. Har jag buggen då?
     
  7. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag tror inte det är så många som är utsatta, många tror nog bara att den ska klara utan laddning i en vecka
     
  8. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    När jag hade AndroidOS-buggen innan så var min aktiva processtid på ca. 18 minuter per 10minutersintervall, och en hel batteriladdning tog slut på under två timmar. (Ja man kan ha över 100% processtid eftersom telefonen har två kärnor.)

    Nu är batteritiden helt OK, mer än två dygn vid lågt användande, och mer än ett dygn även om jag surfar jättemycket.
     
  9. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Verkar som att det mer eller mindre är alla som får upp dessa linuxprocessorer, min watchdog varnar kanske var tionde minut av att någon av linuxprylarna går i taket, ofta över 70%. Någon som funnit någon lösning på att korrigera detta?
     
  10. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    ja,det skulle jag vilja påstå, min gamla sgs har efter en upptid på 40timmar ca 5min os tid
     
  11. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Nu gick de i och för sig inte upp över 40% för mig inatt, men trots att de gick upp över 30% några gånger drog telefonen mindre än en procent (lite drygt 0,7%) i timmen för mig när den låg utan WiFi med full 3G-mottagning, så jag vet inte om de är så farliga trots allt..

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Last edited: 21 maj 2011
  12. bigbandit

    bigbandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1

    Jag har ringt supporten 2 gånger om detta problem med telefonen. Jag har även skickat ett mejl men har inte fått svar på det. Första gången jag ringde fick jag samma svar som du. Är det någon här som har något förslag om hur vi gemensamt (alla som har detta problem med batteriet) gör en gemensam skrivelse till Samsung så kan dom inte ignorera detta problem. Kanske kan få hjälp av Swedroid???
     
  13. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Taget, kanske inte påverkar batteriet i någon större utsträckning då!
     
  14. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Då har du nog en lindrig variant, om det inte suger ur batteriet onormalt så är det ju all good.

    Med buggen så ligger väl android OS och lastar cpu konstant.
     
  15. bamdad

    bamdad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror att normal användaren har allt rätt att väntar sig att telfonen åtminstone kan klar sig på en laddning en dag.
    Ingen förväntar sig att det ska klara sig en vecka däremot ska den kunna klara sig mer än vad den gör idag iaf om män läser på alla resentioner innan releasen och även smsung reklam filmer.
     
  16. bamdad

    bamdad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Googles Map app efter udatering av programmet körs konstant och även om jag dödar den så fortsätter den att startas om. men om vi ta bort upgraderingen det går att avsluta processen. så fort man går till market den updatera sig. klart något är fel med en app som hela tiden går och drar battery.
     
  17. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Ja det är möjligt att det är en lindrig sådan för jämfört med min gamla som frugan har nu så tog os 5min på 40timmar så det vette fan vad som styr detta för många har väl problem på sgs sen ginger kom in i bilden?
     
  18. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    tror inte jag har buggen
    idag(morse körde jag ca från 8-12 spelande och telefonen hadde inte laddas under natten
    (första laddningen)
     
  19. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ja, den ska nog klara mer än en dag med normalt användande.

    Men man ska inte förvänta sig att man ska kunna spela upp youtubeklipp en hel dag utan att behöva ladda den.

    Jag har inga problem med min över huvudtaget, har haft igång min i ca 12 timmar och lyssnat på musik i kanske 1-2 + lite surf och har 89% kvar.
     
  20. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har själv märkt det. Vet inte vilken app det är som startar den, eller vilken inställning man måste avbocka för att den inte ska köras hela tiden.