Fråga: Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av perperub, 9 maj 2011.

1. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu börjar jag bli lite orolig jag också när jag läser... Trodde det var normalt att batteriet höll i ca 6-7 timmar, att det skulle bli bättre med tiden eller nåt. Men nu har jag haft den i snart två veckor och när jag ser att ni har över 12 timmar så blir jag ju lite frågande sådär. Jag är inte sådär hårdanvändare, spelar mest lite wordfeud och sånt. Finns det nån sammanfattad guide av allt som denna tråd täcker för att se lite tydligare vad det är som händer i luren?

2. bigbandit

bigbandit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    När man läser detta från samsungchatten med läsarna från mobil.se så blir man paranoid när batteriet knappt håller 10tim

Patrick: Vad har SII för batteritid vid normalt bruk? Med normalt menar jag att lite surfande, syncande osv. Måste den laddas varje natt som alla andra?
    Samsung: Hej Patrick. Jag anser mig själv vara en heavy-user (har mejlen igång konstant, surfar och är aktiv på de sociala nätverken) och för mig håller batteriet i cirka två dagar. Om du inte använder mobilen lika mycket som jag, så kommer batteriet att hålla mycket längre. Upp till 30 dygn. //Andreas

3. SweCrown

SweCrown Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det låter ju fantastiskt. Själv är jag inte i närheten (70% nu, efter 7 timmar. Skärmen har varit på i tjugo minuter, samtal lika många. Twitter/Facebook syncar en gång i timmen, ett googlekonto är aktiverat. Jobbmailen kollas förnärvarande var fjärde timme, då det är helgschema som gäller).

Jag har skrivit det tidigare i tråden, utan gehör - men du kan hjälpa oss en bit på traven. För att dessa trådar ska bli en något som kan liknas vid referensram måste lite frågor besvaras:

1) Har du WiFi på?
    2) Har du 3G på?
    3) Har du autosync på?
    4) Har du ett googlekonto aktiverat / push?
    5) Har du bakgrundsdata på?
    6) Har du någon gång under den här perioden ställt telefonen i flygplansläge?
    7) Övrig användningsdata bör helst anges i tid, inte procent (spel, telefonsamtal, etc)

4. Hephalonia

Hephalonia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mhm, nu knappt 4 timmar senare med hårdbevakning på Premier League-avslutningen så är batteriet nere på 10% efter ytterligare 45 minuters skärmtid, 2h 45min av totalt 43 timmar. Sen till SweCrowns frågor:

1) Bara när jag ska surfa/tanka nåt i princip.
    2) Ja, men halvkass täckning hemma, därav användandet av WiFi ^^
    3) Ja
    4) Ja
    5) Ja
    6) Nej

Har nog för övrigt bara ringt sådär 2 minutlånga samtal under den här laddningen.
    Och batteriet verkar störtdyka nu på slutet, bara av att ha tittat runt på batteritider och inställningar och lite annat så är det nu nere på 5%, dags att ladda. :P

5. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Andra frågor som kan vara aktuella för att ev kunna hitta gemensamma nämnare kan ju vara:
    * Orginal eller Custom ROM
    * Orginal Launcher, LP, ADW eller annan..
    *taskkiller/batteriövervakning eller liknande...

Min man gick från knappa 12-16h passning på sin Optimus 2x till att ha 20% kvar efter 60h när jag tog bort ADW, Widgetsoid battery indicator, avinstallerade Google Maps uppdateringarna och ngn widget till..
    I övrigt har han kvar samma typ av sync mm

6. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kan inte någon fixa en omröstning för denna tråd där man kan fylla i "normal" batteritid eller liknande? För att få en uppfattning om hur det ligger till.

7. eric.u

eric.u Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

HAHAAHA 30 DYGN !!!
    Till M3: Värdels bästa mobil, är bäst i 5 timmar max! därefter när man tvingats stänga av allt å inte ens kan använda kameran när 10% batteri kvarstår då är till å med en gammal Ericsson R310 bättre...

Aldrig haft batteri problem med iphonen med ALLT igång! Den här suger ström konstant.. jag kanske kan sätta den i flygplansläge å klara 1 dag i bästa fall..

Nu ska jag göra en hard reset och ser om det kan bli bättre..

Android, pyttsan vad ere för skitmjukvara..

8. HoA

HoA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ska också göra en liten uppdatering ang. batteritiden. Har precis satt telefonen på laddning efter 38h :)2 dagar+1 natt), då nere på 26%. Jag har inte ansträngt mig för att hålla nere förbrukningen utan har använt telefonen som vanligt, även om det kanske är ovanligt lite just den här helgen.

WiFi alltid på, 3G på, GPS på, autosync på. 2 mail push, uppdatering av FB varje timme. 4-5 kortare telefonsamtal, anstaka SMS/Gtalk. Diverse kortare surf (söka information, kolla fb och swedroid mm). Har även filmat lite och tagit något enstaka kort. Inget energisparläge aktiverat.

Minns inte siffrorna med Android OS låg i topp följt av Display, Android system och batteriviloläge.

Jag är nöjd.

-H

Edit: eric.u: Jag har inte de problem du beskriver - se ovanstående angående min förbrukning. Du kanske har fel på din telefon och ska lämna in den? Jag anser att SGSII är bättre än R310. Iphone vet jag inget om.

Edit 2 (enl önskemål): Kör Ke1 (har inte lyckats uppdatera då jag kör OSX). Har avinstallerat uppdateringarna för Maps vilket gjorde enorm skillnad. I övrigt helt original.

Last edited: 22 maj 2011
  9. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Håller faktiskt med. Jag är väldigt besviken över batteritiden. Idag har telefonen dessutom på nytt blivit väldigt varm bara av att spela upp en ljudbok. Att det dessutom ska ta hela 3 jävla timmar att ladda skiten gör det hela ännu värre. När man måste ladda varje dag så blir det ju att man får rycka sladden hela tiden utan att den får ladda klart för vem fan kan låta luren ligga tre timmar oanvänd varenda dag :(

10. SweCrown

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Föredömligt, tack!

Jag är dessvärre inte i närheten. Ke2 är firmwaren - med ett googlekonto aktivt (push), ett jobbkonto (exhange, koll 1ggr/4h), twitter och facebook satt till sync 1ggr/h och mycket sporadisk användning (display, autobrightness, i ca 1-1,5 h, 30min samtal, några sms och några snabba visiter på facebook och twitter) är telefonen nere på 50% efter 10 timmar.

Det är ganska långt ifrån de tider jag såg i diverse recensioner, där det talades om 1-2 dagar. Köpte på releasen, så batteriet borde ha fått motionera tillräckligt nu.

11. SweCrown

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mycket bra information att bifoga.

12. Hephalonia

Hephalonia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har Ke1-firmware och Orginal Launcher. Automatiska Google Maps-uppdateringar är på. Nån med Ke1 som faktiskt har batteriproblem så man kan utesluta det?

13. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    På min lur är det efter dagen på följande sätt...
    Voice calls 61%
    Display 14%
    Android OS 8%
    Android System 6%
    Dialer 5%
    Cell standby 5%
    Phone idle 3%

14. schop

schop Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skrev tidigare om att jag hade vad jag trodde då, fått ordning på batteritiden. Hade inga som helst problem att ha telefonen utan laddning i två dygn vid normal anvädning. Misstaget jag gjorde kanske var att synca lite låtar över wifi med d-link dir655, sen dess har allt skitit sig.

De tre senaste dagarna har jag behövt ladda 2-3 gången om dagen och knappt rört telefonen, nu inatt så försvann 30%(!) på 7 timmar med all form av sync/wifi/data avslaget. Går jag in o kollar på batterianvädningen så har telefonen sovit hela natten men ändå skyhög batteriförbrukning.

Samsung måste fan fixa det här nu, hur länge orkar man, och som någon annan skrev, man blir ju lätt paranoid av det hela och kollar konstant batteriförbrukningen...

15. wtfisiphone

wtfisiphone Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Förra veckan så hade jag efter 40 timmar 26% kvar(Godkänt).Då hade jag ca 10 samtal 10 sms,lite surf,lite gmail,ca 4 tim spotify,Inget spelande.
    Igår testade jag att spela lite,Batteriet sjönk ca 1% i min!
    Kanske är normalt?
    Idag efter 3 tim i viloläge har jag fortfarande 100%.
    Glöm ej att starta om mobilen då och då.Framförallt efter nyinstallation av appar o dylikt.

16. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    SGS2 tänkte tokhårt på något igår. Den låg i fickan, helt plötsligt brännde det till och telefonen var "glödhet", jag slet batteriet, lät den svalna och sen funkar det igen, kolla dippen i batteriloggen :teeth: :o

17. eric.u

eric.u Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Igårkväll typ 21.00 så började min telefon oxå att glöda! den tömde 20% på typ 45min.. blev galen och gjrode en hård reset efter allt batteristrul som varit för mig.

Då var det iaf google maps som låg på 60% batterianvändning. När jag nu ominstallerat telefonen så har jag varit väldigt nitisk med vilka appar jag installerat och vad jag gett dom för behörigheter (för tydligen klarar inte android av detta själv).. Hoppas på förbättrad batteritid..

Men att google maps (google egna) ska helt plötsligt hogga hela luren så man kan steka ägg åp den är ju galet!!!

18. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Klockan 30%?!?!

Hej! Jag har nu haft 3 timmar betterianvändning varav, läs och häpna, 30% gått åt till klockan?!?! Visserligen har jag använt den som tidtagare i sammanlagt 45 minuter kanske, men ändå, ska klockan suga SÅ mycket batterie?!?!

19. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    435
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Har för tillfället ganska dålig tid mot vad alla andra verka få.
    Ska nu testa att ta bort så många appar som möjligt (totalt ca 500 entries enligt titanium backup (inklusive system apps))

Får se vad som händer.

20. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Känner igen mig, har mitt Google konto, Facebook som synkar en gång per dag och sen Bankdroid som kollar ett konto var tredje timme. Men det där jävla batteriet tar ju slut snabbare än jag byter kallingar. Har skärmbelysingen på 0 och kör ingen wifi alls då jag har oturen att ha en Dir-655 både hemma och på kontoret. Med iPhone 4 surfade man timmar efter timmar och spelade spel och den räckte en hel dag utan problem. Men den här kan man glömma spel för då är det slut innan man hunnit blinka. Börjar ångra att jag sålde min Desire S och iPhone 4, båda de fixade en arbetsdag utan bekymmer - det gör inte denna plastbit. Annars är den grym men batteriet är verkligen sämre än förväntat - en riktigt besvikelse efter de tidigare recensionerna som hyllade lurens batteritid - min gamla SGS klarade sig mycket bättre med samma användning.

Jag har gjort hard reset flera gånger och nu flashat in KE7 via Odin men inget verkar hjälpa, får bli ett extrabatteri väskan och ladda luren från det när man ska lämna huset mer än 6-7 timmar.