Fråga: Batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av perperub, 9 maj 2011.

  1. kruso

    kruso Guest

    Har inte buggen men mailen (lotus/gmail) står för hög batteriförbrukning. Drog inte i närheten av lika mycket på desire.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. ufolk

    ufolk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    En annan fråga först : Varför startar inte väckningsalarmet på morgonen??? Jag gjorde precis som med min N97:a, ställde alarmet igår kväll stoppade i kabeln för laddning under natten och stängde av luren, men i morse så ringde inte väckningsalarmet!! o_O ?? Vad gör jag för fel? För det är väl ändå inte så att denna "superlur" inte kan hantera alarm i avstängt läge? Då blir man ju riktigt SUR!!

    Anyway...

    Min batterikurva för idag. Efter 9 timmar och 4 minuter på batteriet så varnade det nyss på 15%!! o_O :mad: o_O

    Att displayen visar högt just nu är för att jag har nyss kollat inställningar i WiFi och försökt att hitta problem...

    Har idag varit till stan och "borta" ifrån mitt hemnät (WiFi) i ca: 5 timmar. Ändå så har jag en blått streck för att WiFi är på (det var alltid på i N97:an btw UTAN att dra ur batteriet)
    Jag har tagit 2 kort och försökt i 3 minuter att hitta nät för att gå in på bank i mobil men inte lyckats, ringt ett samtal på 3 minuter och sedan kollat inställningar med skärmstyrka 40% i tolv minuter och överfört 3 bilder via bluetooth... Det är allt...
    Hur fasen ställer man in det så det bara informerar om nytt nät men inte scannar hela tiden eller vad det nu gör??? Jag har 1 GB fri surf abb. men jag tror inte det funkar som det ska...Har tittat på inställningarna för både WiFi och GSM nät och testat olika grejor men det blir fel iaf tydligen!!
     

    Bifogade filer:

  3. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag efterlyser den funktionen också. Tror dock inte att de nya smarta telefonerna klarar av att väckas ifrån avstängt läge för att alarmet ska ljuda. Mina gamla osmarta SE klarade det men inte min iPhone och nu inte den supersmarta SGS2. Det krävs garanterat någon form av hårdvarustöd som troligen saknas.
     
  4. vinyl

    vinyl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Idag är första gången jag har titta på en Galaxy S2 där den varit igång i 1 dygn och 2 timmar men batteri tiden var över 80% kvar.
    Så nyfiken som jag var kollade jag vad som var igång och det var fan inget på den telefonen så du undrar man lite vad man har den typen av telefon till.
     
  5. eric.u

    eric.u Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör på flygplansläge på nätterna vid laddning. tycker smart alarm är riktigt treviig med morgon signalen :D
     
  6. ufolk

    ufolk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Men hallå är det sant att det inte funkar alltså??!! Gud va dåligt isf!

    Men visst är väl N97 oxå en "smartphone"!! Den klarade ju av det galant liksom!!
    Det är ju fan att man börjar sakna allt den kunde nu helt plötsligt!!

    N97-Vill du aktivera SVENSK röststyrning? Jepp!
    -Vill du bli väckt på morgonen? -Jepp!
    -Vill du aktivera FM-sändning till radio? -Jepp!
    -Vill du ha tillgång till mig i några dagar innan batteriet tar slut? -Jepp!

    På något sätt så VAR det nog ändå bättre förr ändå... *suck*:cry:
     
  7. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag kör också flygplansläge på nätterna just för att det inte går att stänga av telefonen och ändå få alarmet att funka. Kan tyvärr inte ladda på nätterna så det får bli dagtid vilket är lite begränsande med tanke på laddningstiden.

    En sak jag funderar på är vad det står på etiketten innanför batteriet? Där står något om 1000 mah. Såg det som hastigast när jag satte i batteriet första gången och tolkade det som att den klarar en laddström på 1 A. Frågan är om det är korrekt uppfattat eller om etiketten visar något annat? Har inte velat plocka bort bakstycket och titta efter igen :)
     
  8. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Bah KE7-uppdateringen verkar inte vara släppt i Sverige än. Själv har jag inte några problem med batteritiden längre men det finns annat intressant.

    Jag använder Green Power och om jag ser i batterimätaren att någon process som jag inte aktivt använder för ögonblicket drar onödigt med CPU-kraft, så stänger jag helt enkelt av den.
     
  9. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Står på market att vissa fått problem efter uppdateringarna. Prova avinstallera Maps uppdateringarna.
     
  10. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    startar inte den automatiskt direkt efter då
     
  11. Alvin

    Alvin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    832
    Mottagna gillanden:
    455

    MINA ENHETER

  12. bräabete

    bräabete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  13. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hej Bullen/Swedroid.

    Igår jobbade jag först i några timmar (4-5) och rörde inte telefonen. Sen läste jag en lång pdf till en skoluppgift, för att vara försiktig körde jag på lägsta skärmstyrkan, det tog ca 2-3 timmar. Efter det pratade jag i telefonen typ 1,5 timmar. Då var batteriet urladdat.

    Är det normalt!?

    (det var skärm som låg på ca 60-70% av batterianvändningen och samtal resten, allt annat låg under 1%)
     
  14. eric.u

    eric.u Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om Swedroid kan köra en video i 10 timmar (testet) så borde du kunna läsa en pdf i 2-3 tim utan några som helst problem. Obs, videotestet gjordes i flightmode, kanske testa det nästa gång du ska läsa mycket på skärmen.

    Men verkligheten med SGS2 verkar skilja sig markant från vad testare får för resultat.

    Om SGS2 aktivt kan spela en film i 10 tim sträck med skärmen igång konstans. Borde den då inte likaväl kunna klara en hel arbetsdag med sporadiskt användande? in real life with real users, mjaaa gränsfall. Passa dig för att pilla på den, eller ibland behövs inte det, maps.app kan ju få för sig att hogga hela skiten och tömma batteriet på 1 tim själv med brännhål i fickan som resultat.

    Inte någon review har jag läst som sagt något negativt om batteritiden. Med tanke på mängden användare här som rapporterat dålig batteritid börjar man undra om man måste vara civilingenjör med teknisk examen för att få luren att hålla en hel dag 07-21 typ..

    Skulle man inte bry sig om vilka appar som körs i bakgrunden eller bara använda hemknappen när man hoppar ur en app ist. för att backa ur den å stänga den. Ja då siktar man kanske på 5-7 tim passningstid som bäst.

    Med aktivt användande att stänga av varje app, slå av all hårdvara när du inte använder den osv, ja då klarar man sig kanske tom 1-2 dagar.

    Hela inlägget syftar till mina egna erfarenheter och är inte på nått sätt normgivande för alla här.

    Jag och fler hoppas nog på att KE7 rättar till mycket av dessa "problem"...
    Tyvärr verkar inte alla som uppdaterat vara av den uppfattningen när man läser, vissa rapporterar om ännu sämre batteritid och vissa om bättre..
     
  15. schop

    schop Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vill inte påstå att det blev någon större skillnad, problemet kvarstår för mig iaf, kanske något bättre än när det varit som sämst med det behöver ju inte beror på att jag uppdaterat till ke7 utan kan ju faktiskt vara en ren slump...
     
  16. eric.u

    eric.u Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Läste på XDA att google haft liknande problem med sina egna Nexus modeller och att det kommer en android 2.3.4 snart som ska åtgärda en del buggar för dessa.. Kanske får hoppas mer på den uppgraderingen än KE7 från samsung..
     
  17. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Är inne på 21 timmar 49 minuter nu och har 40% kvar. Detta är vid normalt användande. Massor med SMS. Lite småsurfande och en del tapatalk.

    Android OS ligger i toppen med 43% 2h 47m
    Display 25% 2h 40m
    Android system 18% 1m 9s

    Tycker det är grymt bra synd att jag ska åka till elgiganten och försöka få den utbytt idag pga gulaktig vänster sida på skärmen. :(
     
  18. bräabete

    bräabete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Tänkte det kunde vara intressant och se den här bilden. Man ser tydligt trenden. När wifi slås på sjunker batterinivån ganska häftigt.
    Edit: Förövrigt drar karoshi djävulskt mycket.:-P Spelade en halvtimme.
    [​IMG]

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Last edited: 24 maj 2011
  19. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har nu provat att avinstallera gmail, social hubs, game hubs, reader hubs, music hubs, e-post. Får se om det ger önskad resultat. :)
     
  20. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nätet laddar fortare pga någon signal tydligen och att USB inte kan ge full kräm.