Fråga: Batteritid

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by perperub, May 9, 2011.

1. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker att min klarar sig bra :)

Har legat mest oanvänd under helgen med synk, wifi på och mest bara skickat några sms och kollat lite mail.
    Har nu 48% kvar efter 37h38m.
    Android OS har dock dragit 1h23m cpu tid under denna gång, bra/dåligt?

bamdad likes this.
  2. machiavelli1337

machiavelli1337 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Asså, hur kommer det sig att när jag har på nästan exakt samma inställningar som ovanstående. Använder inte mobilen på en timme efter fulladdning, när jag kollar batteri användning så har mobilen dragit 20% batteri, PÅ EN TIMME. Gör jag exakt samma sak utan wi-fi så drar den max 1% batteri på en timme. Så hur fan kan detta stämma?

3. bamdad

bamdad Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Ja säg det :D Det är verkligen någon sort av lotto :D vissa har en normal battritid andra urdåligt. Min var precis som din och jag skickade den tillbacks på retur. Jag tror det är något med WIFIen men vet inte vad, kan bara gissa på att de har använt sig av olika hårdvara i moilerna. Annars vet inte vad kan detta bero på min drog oacceptabelt mycket ström så fort man sätt på WIFI.

4. bamdad

MINA ENHETER

Hej!
    Jag är glad att du har en normal battritid. Den ger hopp om att vi andra bara har fått typ måndagsexamplrar av mobilen :D

5. machiavelli1337

MINA ENHETER

Förresten, har du KE01 eller KE02?

6. bamdad

MINA ENHETER

Hej Igen
    Vid näramre titt på din graf det verkar som systemet går igång av sig själv trotts att du har inte rört mobilen och den blir waken AWAKE tiden är orimligt och du ser vid samma tillfälle för du en brant användning av battriet. Det här(AWAKE tiden) säkert har med Android att göra.

7. machiavelli1337

MINA ENHETER

Han sa ju dock att han använt mobilen vid några enstaka tillfällen.

8. daggelitooo

daggelitooo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar som att jag också har denna "batteribugg". Tror dock inte det handlar om felaktig hårdvara utan mer mjukvarufel!

9. machiavelli1337

MINA ENHETER

Någon som vet om den har stöd för 802.11 b/g/n ? Antar att den drar mer batteri med "n" aktiverat också, än om man bara hade haft "b/g"?

10. marduk3

marduk3 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

när man laddar mobilen ska den inte stanna vid 95-97% ? dock komma en separat ikon som de står 100% på ?
    bara laddat min 3-4 ggr & den går fullt upp till 100% & stannar där typ.
    så vare inte på nexusen iaf.

sen undrar jag om man spelar ett spel låt oss säga froggy jump lr nå dylikt
    hur mycket drar batteriet ? känns som mitt höll på tömmas efter 1-2 timmar.
    (nästan konstant spelande alltså)

11. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag spelade NOVA i ca en timme, drog runt 7-8%

12. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

KE2 körde med JuiceDefender under denna tidsperiod också och jag märkte ibland att det tog väldigt låg tid för mobilen att släcka skärmen av någon anledning.

Och ja, jag känner verkligen inte igen mig i de flesta problem som folk har på detta forum. Så några bra exemplar verkar det ju finnas iaf. Dock var batteritiden på min "gamla" iPhone 4 sjukt mycket bättre ändå, fast det är verkligen det enda man saknar från den ^^

13. Bluecore

Bluecore Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Lämnade telefonen orörd i 8 timmar. Batteriet gick ner 30%! Det kan inte vara vettigt. fast denna fången stog batteriets viloläge för 40% av batterisuget. Vad är det? Vaken-spalten är helt ifylld så nått har körts men vettifan vad.

14. machiavelli1337

MINA ENHETER

Fungerar Watchdog även för orootade telefoner?

15. Fredrik75

Fredrik75 Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 9
    Japp.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

16. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag bytte nyss från en Arc till en SGS2 och är rätt nöjd med den! Pga batteriproblemen med Arcen lärde man sig hur man kollar batteriförbrukningen och allt, och en sak jag lade märke till nu med SGS2:an är att en stor del av batteriet förbrukas av posterna Android OS samt Android-system:

Nu minns jag inte riktigt hur det var på Arcen, men dessa poster känner jag inte igen. Det kan givetvis vara så att Samsung och SE har olika benämningar för samma grej, eller så är detta något nytt och jag undrar alltså om det är normalt att dessa tar så mycket? På Arcen var det nästan alltid skärmen som stod för största andelen av förbrukningen.

Tacksam för svar! Tråden är lite för stor för att läsa igenom...

17. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Det beror ju lite på hur du har använt telefonen.. Har skärmen varit släckt 99% av tiden, lär den heller inte dra särskilt mycket, och eftersom det räknas som procent av batteriförbrukningen (inte procent av batteriet - det kan vara stor skillnad) måste något annat bli högre, exempelvis OS och system. Har man däremot använt telefonen mycket och skärmen har varit igång, och OS ändå ligger riktigt högt, kan det röra sig om en bugg.

Vid aktivt användande brukar skärmen dra minst 50% för mig..

TePeL likes this.
  18. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svar - det varierar lite, har dock inte haft igång mobilen så värst mycket så här långt så att skärmen inte ligger högre är väl ok. Satt just och läste lite från början i tråden och det är iaf inte lika illa som för vissa andra. Men nog har jag fått upp Android OS på en 20-25% vid varje laddning hittills, även när jag höll på installera appar och leka med mobilen osv. Men batteritiden är inte sämre än på Arcen jag hade - som synes på bilden var den på 79% efter 15h. Då ingår dock natten och som sagt väldigt måttligt användning...

Det jag sett i vissa andras dumpar är att skillnaden mellan Android OS och Android-system är betydligt större. Att dem är ungefär likadana i mitt fall är det någon indikation av något?

Får försöka klura ut vilken firmware jag har samt hur man (evt) uppdaterar.

19. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Inget att oroa sig för
    Bytte också från arc, Är Samsungs benämning
    trycker du på processerna så får du se vad dom inkluderar
    mina ligger relativt lika också och tar mig runt 24 timmar med medel-hårt användande

20. SweCrown

SweCrown Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Min telefon har nu varit vaken i 8h39minuter. Ett gmailkonto syncas. Twitter och Facebook syncas en gång i timmen.

Jag har 63% av batteriet kvar.

Skärmen har varit på i 1h12m. Samtal har pågått i 18 minuter. Jag har använt Gowalla 1 gång, skickat 20 sms samt kollat facebook/twitter några gånger (ca 20 min tillsammans).

KE2, orootad, ingen batteriapp. Det är en batteritid som jag måste säga är under all kritik. En god vän köpte en likadan telefon vid samma tillfälle - han kör ungefär samma setup, men KE1 och rootad. Batteritiden är lika usel.

Det är bara att inse att man återigen sitter på en androidlur som är mycket trevlig att använda, men som har en batteritid som lämnar, eh, mycket att önska. Det är nästan så att jag börjar ångra bytet från iPhone, men bara nästan.