Batteritid

Diskussion i 'Desire S' startad av ambassaden, 31 maj 2011.

  1. ambassaden

    ambassaden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, Telia
    Upplever batteritiden som mycket dålig i jämförelse med min ZTE blade som jag hade tidigare. Jag använder telefonen på ungefär samma sätt. Då laddade jag telefonen ca var 36:e timme. Min Desire S laddar jag var 18:e timme, dvs en gång per dygn...

    Hur tycker ni batteritiden är på era telefoner?
     
  2. Stuntman88

    Stuntman88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag laddar min varannan dag utan problem! Detta är min första smartphone, jag är van vid nästan en veckas användning tidigare. Men jag är positivt överraskad ändå.
     
  3. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Laddar min varje kväll har dock 30-40 % kvar i nallen då. Kör pushmeil på 2 meilkonton hela dagen samt en hel del samtal och surf. Tycker att det är en bra batteri tid på telefonen.
     
    -WR- gillar detta.
  4. Bones

    Bones Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det finns en del småsaker som kan förbättra batteritiden. Beror på om man värderar informationsflöde och teknik över batteritid eller vice versa.

    Dra ned skärmljuset. Stänga av 3G och data hemma om man har WiFi (slår du på WiFi:n så används den alltid, så man behöver inte stänga av 3G har jag för mig) . Fråga sig själv om man behöver synka alla nyhetstjänster, aktietjänst, väder, facebook m.m. Ställ in ett längre uppdateringsintervall på mejlen. Stäng av positioneringstjänster.

    Kolla vilken batterityp man har och läs på lite hur man håller batteriet på topp.

    Min Desire S håller ca 2 dagar mellan laddningarna.
     
    Last edited: 2 jun 2011
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag är en tung användare & har aldrig kommit över 15 timmar på en laddning, ganska normalt då jag även har en del strömslukande synkning bla RSS. Oftast så går skärmen 7 - 8 timmar på det dock på minljus om möjligt.

    Passningstiden har jag ingen aning om än, den får ju aldrig vila :)

    Är inne på min tredje android & har ganska så stor erfarenhet av detta med strömförbrukningen. Min Hero hade snäppet bättre batteritid än min Legend som i sin tur hade ngt bättre tid än min Desire S. Är dock inte säkert att batteriet nått sin fulla kapacitet än.

    Något jag märker är att min DS tappar fort ifrån 100 % för att sedan tappa mindre ju lägre den kommer, de sista 20% kan räcka i flera timmar. Legenden höll sig länge på 100 men tappade fortare mot slutet.

    Ett råd. Var försiktig med batteriwidgets, vissa av dem suger mkt ström.
    Jag använder Battery Indicator, funkar bra.
     
    spice gillar detta.
  6. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Hur är era Desire S i batteritid jämfört med Desire, ni som haft båda?

    En användare som vill ha synk på kalender och kontakter, inte spelar, kanske googlar max 5 minuter per dag, kanske vill kolla youtube i genomsnitt två låtar per dag, har på wifi för jämnan, ringer rätt lite - hur länge håller då batteriet ungefär?
     
  7. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har massiv syns, nyheter, flertalet e-mail konton, facebook, tweetcaster, väder you name it. Efter en vecka började batteriet att bete sig som jag förväntar mig. Har ungefär en och en halvdags batteri, och jag använder min telefon rätt mycket. Jämfört med min gamla Desire så är det likadan eller bättre.
     
    Nummerskivan gillar detta.
  8. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jag har en Desire S i jobbet, och en vanlig hederlig Desire privat.
    Det är svårt att jämföra därför min Desire är 1 år gammal, så batteriet är
    inte direkt på topp.
     
  9. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack för svaren.
     
  10. Jocce81

    Jocce81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Själv gick jag från en Legend till min Desire S.

    Trots att jag har tätare intervaller på uppdateringarna, och tack vare att telefonen är mycket trevligare/lättare/roligare/snabbare att använda så använder jag den generellt mer, så håller batteriet ändå mycket bättre!

    På Legenden klarade jag mig oftast i princip hemifrån på morgonen, hela arbetsdagen och sen ca 25-30% kvar när jag kom hem i bästa fall! (Skulle man göra nått på kvällen så laddade man den på jobbet för säkerhetsskull...)

    Med Desire S så ligger den oftast på ca 40-50% på motsvarande tid, trots mer användning!


    /Jocce
     
    Nummerskivan gillar detta.
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Android är lurigt vad det gäller batteritid, är som sagt inne på min tredje nu & kliar mig i huvudet ibland :)

    Min Desire S har äntligen fått lite vilotid när jag nu under en vecka varit i Rom. Har haft mobil data avstängt men kopplat upp mig mot wifi nån timme om dan, använt GPS nån timme annars bara standby.

    Plockat ur laddaren vid niotiden & på kvällen ungefär tolv timmar efter har jag haft strax över 90 % kvar.

    Just nu är det ett dygn & sju timmar sen jag laddade den, kom hem för ett par timmar sen & hade då 48 % kvar. Nu har jag tapatalkat sen dess & har 21 % kvar.

    Ja detta inlägg kanske inte tillförde så mycket men vi använder lurarna på så olika sätt, vissa appar, synkningar drar mer än andra + att android ibland bara beter sig allmänt konstigt :)
     
  12. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det är verkligen lurigt! Min Desire S har pajat så jag använder en Hero. Med wifi på med kan batteriet dräneras på sex-sju timmar. Med wifi av kan jag ha telefonen på i två dagar. Det är fullständigt obegripligt. (nu surfar jag inte så mycket på den eftersom den är sjukt seg)
     
  13. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Så beter sig min SGS. Därför har jag alltid wifi av, och sätter bara på om jag ska ladda ned något tungt, eller om laddaren är i samtidigt.
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har inte varit riktigt nöjd med standbytiden förrän jag avinstallerade mitt exchange active sync konto.

    Upptäckte detta när jag skulle aktivera detta på en väns Desire S. Hans standbytid var helt överlägsen min, efter att jag aktiverat kontot åt honom så började även den käka mer batteri i standby. Stängde då synkningen på både hans & min, ingen nämnvärd skillnad. Det var inte förrän jag plockade bort kontona som standbytiden blev bra?

    I fredags så drog jag ur laddaren strax före fem på morgonen & åkte till jobbet. Surfade nån kvart men sen så låg den orörd men med wifi aktiverat fram till ca 14, när jag då kikade på den så hade jag 98% kvar!

    2% på nio timmar är inte illa! Innan jag avaktiverade active sync så drog den garanterat 15-20% på samma tid i standby.

    Nu får min lur i & för sig sällan vila så jag får ofta stödladda lite på kvällen för att den ska räcka till sängdags men det är ju så när man inte kan låta bli den ;)
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Går det att ställa in synk intervall i den inbyggda epost klienten i Desire S ?

    I min Defy kör jag moxier mail mot Företagets exchange,mest pga att den inbyggda i Motorola inte fungerade till 100 %.

    Just nu när jag har semester har jag ställt in den att synka varje Tim och det drar inte alls mycket batteri,märker knappt att synkningen är på ens.

    Kommer troligtvis ta ut en Desire S eller en Sensation efter semestern och därför lite nyfiken på detta med batteritid ;-))
     
  16. igorinsky

    igorinsky Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes det går; du kan ställa in vilka dagar, hur ofta och även låg eller hög frekvens under vissa tider.
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Låter ju kanon, tack för info.

    Sent from tapatalk