Diskussion: Batteritid

Diskussion i 'ASUS' startad av Lobo, 3 feb 2012.

  1. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Igår fick jag chansen att sitta med Primen rätt mycket och lyckades tömma båda batterierna på strax under 12 timmar. Kollade ingen video och spelade ingenting. Endast surf och allmänt trixande och petande med inställningar och sånt.
    Nu är det ju så att batterierna blir bättre med användande, men lite risigt var det, tycker jag.
    Hur funkar era?
     
  2. Lenax

    Lenax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    ...som sagt, batteritiden kommer bli mkt bättre. Med tanke på det tycker jag absolut inte att det var risig batteritid...just surfandet tar ganska mkt på batteriet. t.ex.
     
  3. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Tycker som tidigare inlägg att 12 timmar är bra. Vilken prestanda profil använder du?

    ASUS säger 18 timmar video uppspelning när plattan är i energisparläge. Och vad jag läst så är inte video uppspelning så batteri slukande som man kan tro. Och i energisparläge så sänks även kvalitén,ljusstyrkan på skärmen.

    Vill du maxa batteritiden så sänk ljusstyrkan, bocka ur platstjänster och stäng av wifi, bluetooth då du inte behöver det.
    Skärmen + att hålla kontakt med nätet drar duktigt med ström.

    Får ut ca 8 timmar ur min utan dockan. Har då ljusstyrkan på ca 30% och kör på prestanda läget.

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
    Last edited: 3 feb 2012
  4. pingen

    pingen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    varför spara när man kan ladda. full ljus styrka, wifi/bt igång, spela, surfa, kolla film. Ja min håller inte många timmar iallafall
     
    Andreas527 gillar detta.
  5. silversked

    silversked Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tolvtimmars pillande konstant på plattan tycker jag är bra batteridtid.. Tänk dig när du inte sitter o surfar o trixxar med hemskärmar osv vad länge batteriet kommer räcka då!

    Jag själv är imponerad på batteritiden, har använt bara plattans batteri nu dom första dagarna och det tar vääldigt lång tid att dränera batteriet, även fast jag spelar endel. Fördelen med att ja nu har primen att leka med är att mobilbatteriet håller mycket längre nu med. LoL
     
  6. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag tyckte nog mest att 12 timmar pillande kändes som mycket mindre än 18 timmar video, men jag kör Balanced, så det kan väl förklara en del.
    Håller med om att Nexusen nu håller mycket längre. :)