Batteritid?

Diskussion i 'Legend' startad av jelu0000, 23 mar 2010.

  1. jelu0000

    jelu0000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst tester att Legends batteritid ska vara dålig, men vet någon om batteriet har bättre hållbarhet på Desire? Och hur länge räcker Batteriet vid normal användning på Legend, någon som vet?
     
  2. selowan

    selowan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. jelu0000

    jelu0000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De där siffrorna har jag sett men de är tillverkarnas egna stand-by tider som inte verkar stämma alltid.

    Vad jag har läst ska Nexus one och Desire vara snarlika när det gäller hårdvara.
    Jag har läst flera utländska tester där de skriver att Nexus har bra batteritid medan Legend har dålig. Här nedan är exempel på ett sådant test

    Legend:
    Here we come to one of the downsides of the HTC Legend - the battery life isn't up to much.

    Our take on smartphones is that they should be charged up every day, and the HTC Legend manages to last that long - but only just in most cases.

    Hämtat från:http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-legend-675421/review?artc_pg=10

    ---------------
    Nexus:
    The Nexus One has a fairly long-lasting battery and worked for an entire day of occasional use - similar to what you would expect with an HTC Magic or Apple iPhone 3GS.

    Of course, this depends greatly on how you are using the device; if you have Bluetooth and wireless enabled, and if you have set the brightness at full power, then the battery will obviously get eaten up far more quickly.

    Hämtat från: http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/google-nexus-one-665603/review?artc_pg=9

    Men det skulle var kul och höra av någon som köpt en Legend om hur batteritiden är.

    Det var ett omdöme på prisjakt om Legend där en ägare tyckte batteri tiden var dålig också.

    Men Legend verkar alla fall vara en fin mobil.
     
    Last edited: 23 mar 2010
  4. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Fel! Desire och nexus är snarlika när det kommer till hårdvara (Snapdragon). Legens är sämre.
     
  5. jelu0000

    jelu0000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ursäkta:) Det var givetvis det jag menade.
     
  6. andreas81

    andreas81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också lite funderingar kring batteritiden, undrar verkligen om det kommer gå att köpa ett starkare batteri i efter hand, 2000mAh vore nice men såna finns kanske inte ens.

    // Andreas
     
  7. Ziimme

    Ziimme Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min Legend i tisdags, har kört lite olika appar och lekt allmänt runt med den. Hade ungefär 7timmar av hårt körande med många appar, spel, Wi-Fi, GPS m.m. och en 10timmar i halvt vila/ringa/sms innan den gav upp och behövde laddas. Själv tycker jag detta är rätt nätt då jag kommer från en vanlig Sony Ericsson men har fått reda på att det är en ganska normal batteritid.

    Det som verkar suga mest på batteriet är skärmen / bakrundsbelysningen. Men också "radion" har en ganska stor del, då radion i detta fallet är sändaren för din uppkoppling.

    Hoppas detta kan hjälpa er med era val! :)
     
  8. JohnnyDiesel

    JohnnyDiesel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kunde köra slut på batteriet i min Hero på 7 timmar. Min Legend klarar med lite marginal en hel dag. Då är WiFi och BT avstängt.
     
  9. jelu0000

    jelu0000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Har använt legenden rätt lite idag, men i alla fall. Tog loss den från laddaren kl. 7 imorse. Sen dess har jag svarat på mail, sms:at och surfat i totalt 1,5 timmar. Nu ligger batteriet på 66% enligt "spare parts".

    Har då inte använt taskiller eller nåt speciellt, utan låtit android sköta det där helt själv.

    Det tycker jag faktiskt är helt godkänt.
     
  11. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Kopplade ur klockan 7, låg på 95% när jag kom hem från skolan, men då bara med lätt användande under dagen, men med massa spel och surf nu på kvällen ligger jag nu på 30%.

    Det är bättre än jag trodde, faktiskt, men då kör jag utan några automatiska synkningar.

    Sen kanske inte batteriet har nått full kapacitet än, det sägs ju att den uppnås efter ett par veckor.
     
  12. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Det räcker ju gott och väl måste jag säga! :)
     
  13. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Använt min mobil mer idag än igår (se tidigare inlägg) för mail, sms och en del filmning. Pluggade ur kl 8 imorse, använt kanske totalt 2,5 timmar idag.
    Batteristatus 61% enligt spare parts.
     
  14. Loneranger

    Loneranger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker faktiskt batteriet håller bra jämfört med många andra telefoner jag har haft. När jag lyssnat på musik över spotify så har det inte sugit så mycket kraft som jag trodde det skulle göra. Det är snarare när man sitter och tankar apps och fastnar i spel som den suger riktigt med saft.

    Men det är min uppfattning efter en vecka med luren och jag har inte använt den så där jätte mycket.
     
  15. giganten

    giganten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker också batteriet håller bra. Fick ut 49 timmar från första laddningen ur kartongen med lite surf, 5-6 samtal, sms och lite spelande. Andra laddningen ser ut att hålla längre så jag är glad.