Batteritiden, extremt låg?

Discussion in 'Hero' started by Aramis, Jan 15, 2010.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nja, vissa snackar fyra dygn vilket jag inte förstår! Två dygn för min del när jag använder den mycket sparsamt & en dag när jag är riktigt aktiv med den...

2. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man stänger av 3g så räcker batteriet bra mycket längre. Fast då blir det ju ganska trist. ;) Sen beror ju batteritiden väldigt mycket på hur bra mottagning man har, inte antalet pluppar i statusraden utan Signal strength i About -> Status.

3. greenbay

greenbay Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte sätta igång och felsöka nu, vart lite lättad när jag såg att fler haft problemet och lyckas lösa det hjälpligt.
    Det jag gjorde var att uppdatera gamla appar, installerade inget vad jag vet. Jag ska kolla spare parts nu..

4. greenbay

MINA ENHETER

Jag har avinstallerat program efter program, har inga nya kvar, två jag kör är handsent och phonebook. När jag avnände taskkill som jag förövrig avinstallerat nu, så dödade jag alla program som låg och körde. Det var 4 kvar, som jag gissar är systemprocesser. Touch, klockan, och två till. När jag dödade dem, så kunde den inte visa gränssnittet.
    Det har dessvärre inte blivit bättre. Min awaketime ligger på 100% efter jag kört 60 sek. Det gäller dock bara om jag kör på batteri eller på usb laddning. Kör jag på ström är det kanske 5 sek awake på 60 sek.

Nån som har nåt liknande eller kan komma med ytterligare råd?

//Micke

5. greenbay

MINA ENHETER

Trodde helt att jag fått ordning med problemet, så efter en halvdag med säkert 20 tester med gott resultat på awake time, så öppnade jag kalendern.. och vips så var den ständigt vaken :) jag väntar med glädje på 2.1 som jag hoppas får stopp på detta.

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    men du orginalkalendern som program, eller widget?

7. wmb

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Jag går emot strömmen här. påstår att batteritiden är helt okej.
    Om man drar ner användningen till gamla referenser, dvs som man gjorde förr. Då håller den precis lika länge som mina föregående SE G900, W800i, W910i osv.

Att batteriet faktiskt slukas så fort, beror ju helt på att man (inkl jag) använder Hero´n till allt!!

Det är mail, twitter, facebook, google sync, massa surfning, transdroid till utorrent, facebooks fotouppladdning, visa folk olika appar rätt ofta, prisjakt, tv.nu, gps, youtube, barcode, wireless tether på jobbet, eniro, wikidroid rätt ofta, webbradio

ja, och så vidare.

Detta är saker jag aldrig gjort på mobiler innan, som nu tar kraft.
    Slutar ni pilla på mobilen hela tiden, och återgår att skriva 100sms i månaden, ringer lite så lär ni märka skillnad.

Och allt detta gör att jag gärna laddar varje natt, för att vara utan dessa appar och denna sorts mobil är inte ett alternativ

8. wmb

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Nu har jag använt mobilen måttligt. Några kortare samtal, ungefär 10-12sms, två mms och lite facebook.

Efter 24 timmar har jag 81% kvar av batteriet (hade den igång över natten)

Tycker jag är helt normalt

edit: uppe i 48 timmar nu, med 61% kvar och ungefär samma sorts användning som i inlägget

Last edited: Jan 31, 2010