Batteritiden på HTC Desire - tips och förslag

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av MadeByMe, 16 apr 2010.

1. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag 20timmars användning sen jag hade fullt batteri och det är 70% av batteriet kvar. Det är precis lika mycket jag hade med JuiceDefender aktiverat.
    Så för mig kan jag lika gärna vara utan programmet. Därimot har jag ändra wifi policyn så wifi inte alltid är på som är standard.

Spare Parts

Kör 8,6%
    Skärm 2.1%
    Telefon 2.2%
    Wifi on 21,4%
    Wifi Running 21,3%

2. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Precis köra värdelösa program är oftast sämre, man ska stänga av saker man inte använder wifi, gps etc och sätta dit widgets som har en smidig on/off knapp direkt.

3. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fast att hålla på med att behöva stänga av och sätta på funktioner manuellt går ju tokbort. Det har jag inte gjort sedan jag skaffade min iPhone 2G "a long time ago".
    Med UltimateJuice får jag grym prestanda så när buggen är fixad kommer det ticka på som tåget.
    En smartphone man måste hålla på att fippla med massa av och på bara man ska göra nått är en dumbphone. ;)

Men vi har alla olika krav och förutsättningar så bara man hittar ett sätt som passar en själv så ska man vara nöjd!

4. Kamii

Kamii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur många gånger har du laddat din telefon ? känns som att din batteritid är riktigt bra!

5. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Håller med ktd, struntar också i att stänga av allt. I och för sig har jag inte GPS och Bluetooth aktiverat, men 3G och wifi har jag på konstant. Laddade igår kväll vid 2100 och har nu 50% kvar med ganska mycket användande.

6. fleischer444

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5-6ggr kanske mycket småladdningar. Nu har jag 62% och då har jag pillat lite här hemma och tagit ner några låtar via Neo Music det är efter 23-24timmar.

7. fleischer444

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så länge man inte använder telefonen drar den ju typ inget batteri alls. Men så fort man sitter och surfar (vit bakgrund drar ström?) eller pillar med telefonen så försvinner batteriet fort.

8. Falkz

Falkz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad är skillnaden på
    vänteläge och telefonen är inaktiv? båda har dragit 47% av batteriet sen jag laddade sist

9. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Inaktiv är vad det låter som...att skärmen varit avstängd och telefonen används inte.
    Vänteläge är om jag förstått det rätt batteri som använts av telefonen för att hålla kontakt med GSM/3G master i din närhet.

Jag har haft snarlik förbrukning som dig (44% inaktiv och 45% vänteläge) och har efter drygt 8 timmar (ett par sms och kanske 20 minuter samtal) 95% batteri kvar.

10. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har nu gått 41 tim. sen sista laddningen och har 80% kvar på batteriet.
    Denna tid har det varit väldigt låg aktivitet på telefonen. Har i stort sett endast använt den som telefon, 45 min. samtalstid sammanlagt, 9st. foto tagna, lite pillande med inst. kort stund på webben W-Fi koppling i samband med det. Sammanslaget då, kan man säga väldigt lite aktivitet på telefonen. Men kan tycka jag lyckats få väldigt bra batteritid nu.
    Har alltså inte haft mer tid över för telefonen under denna tid.

Säkert någon som kan tro jag skarvar lite nu, för det skulle jag själv tro för några dagar sedan, men det är helt korrekt vad jag skrivit.

Detta uppnådde jag för ett par dagar sen, när jag blev tvungen att göra en hard reset, plus att jag läste någon som fått rådet från HTC att ladda telefonen lite längre än till den är full. Vad som hjälpt mest vet jag inte.

Har iallafall inte laddat in nån nya taskkillers, Juice defender, Netcounter och sådant, vilka jag fick för mig göra mer skada än dom kunde tänkas göra nytta.
    Någon slags liknande Net counter vill jag ha igen, men vet inte vad ännu.
    Någon har kanske nåt råd?

Hur som helst är jag nu väldigt nöjd med batteri tiden och allt annat också förstås.

Last edited: 27 apr 2010
  11. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skulle intressant att veta vad du använder för apps, har du något som synkar eller dyl.? Själv kommer jag inte i närheten av den där batteritiden.

12. Kamii

Kamii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

håller med föregående talare. Skulle vilja ha en lista på vilka Apps du har och hur du har din sync. Vill ha lika bra batteritid som dig.

Jag kan ju säga att jag laddar min telefon varje kväll. Surfar kanske 10 min om dagen och pratar i tele 20 min. Sedan skickar jag en del sms.
    Batteriet klarar sig inte mer än en dag.

13. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Får väl uppdatera lite då, sen tidigare inlägg.
    Har nu gått 44 tim. sen sista laddningen och har fortfarande 77% kvar av batteriet. Har fortfarande heller nästan ingen aktivitet på den, mer än från tidigare inlägg.

Ja, grejen är den, som jag sa tidigare har jag inte haft tid med telefonen nu och har delvis därför inte lagt in några nya apps alls än.
    En del för att jag vill studera mer vad jag vill lägga in, när jag får tid.
    Har fått lite dåliga vibbar av en del apps, både nu på Desiren och min tidigare Spica.

Har nu inga automatiska synkningar, mer än på väder och gmail.
    Har även ställt den på 2G nattetid, men tror faktiskt inte det har nån större betydelse, om den står på 2G el. 3G, efter erfarenhet av Spican iallafall.

14. fleischer444

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder 3G Watch dog och den fungerar bra och jag har inget batteri problem.

15. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har 87% kvar just nu efter att ha tagit ur laddaren kl 06.45. Nu har jag iofs använt telefonen extremt lite (med flit), bara pratat ett kort samtal, gjort lite anteckningar i AK Notepad samt haft wifi på ett par minuter för nedladdning av mail.
    Tidigare kändes det som att den drog mycket ström även när man inte pillade på den så jag prövade att avinstallera juicedefender (som jag installerat efter att många sagt att det ska vara bra - tycker det verkar dra kräm) och sätter av/på datatrafiken samt wifi med widgets istället samt har längre intervall mellan hämtningar av e-mail.
    Kör advanced task killer vilket verkar funka bra samt har stängt av nedladdningen av bakgrundsdata.

Spareparts Kör 12,4%

16. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Tack, för tipset. Skall titta lite närmre på de.

17. Kamii

Kamii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter ju mycket spännande. Undra om man ska göra en reset på telefonen då. Känns bara så jobbigt och bli av med alla apps.
    Men givetvis får man bättre batteritid så är det lätt värt det!

18. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Går ju väldigt snabbt och enkelt att ladda in om man har en lista på vad man verkligen vill ha och använder.
    Sådant som man inte brukar använda, utan bara kan tänkas vara bra, skoj att ha kan man ha antecknat och vänta ladda in till man vill använda, eftersom det går på ett ögonblick att dra ner.
    Avinstallera sådant man inte använder efterhand.
    Då får man aldrig problem med överfullt minne heller.
    Som jag sagt till en del som jämrar sig för liten minnesplats, Vilket jag själv inte är så förstående till.

19. willexmen

willexmen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min batteritid håller i 6 timmar per dag om jag använder den så här.

Surf i ca 20-30min på hela dagen
    Lite lek med appar och spel (30-40min, ibland mycket mindre)
    Nedladdning av ca 5spel/appar
    Spotify 10 min på morgonen.
    Friendstream

Använder Taskiller och stänger av alla program hela tiden, har teman med mycket widget och med ingenting på, gör knappt skillnad.

Funderar starkt på att lämna in den hos tre och fråga dom, vad tycker ni?

20. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Min batteritid har ökat sedan jag körde in automatic task killer.
    Men det mesta beror nog även på att jag samtidigt stängt av gps och wifi.
    Kör dygnet runt med 3G anslutet och mail, väder, friendstream och allt annat som
    synkar.
    Då tar min mobil efter 10 timmar av spel i 40 minuter, surfat 10-15 minuter.
    Ringt några samtal samt kört cardio(använder gps) i 15-20 minuter ca 30%.
    Alltså har jag 70% kvar. Det mesta av battiet kan jag se har gått till Cardio
    som använder gps.

Rätt nöjd med det faktiskt. Jag skulle gissa att om jag stänger av 3g med
    kommer battiertiden öka drastiskt. Ev skaffar en app som stänger av det
    när det inte används. Samt stoppar synk på gmail och friendstream.
    Men hur skoj har vi då :D

Trodde först att "3G Watch dog" fixade detta, men det verkar bara vara en
    rapport-app som visar hur mycket du surfat för. Inget tips på app som bevakar
    när du behöver 3g och inte?

Last edited: 27 apr 2010