Batteritiden på HTC Desire - tips och förslag

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av MadeByMe, 16 apr 2010.

1. NorteX

NorteX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har 75% kvar efter dagens användning. Pluggade ur den vid 8a i morse och nu är kl 1 på natten. Har inte ringt något men kollat mail flera gånger, smsat, spelat och har kollat på film en stund. Kör rodrigos MIUI rom med Set CPU, inget program som begränsar 3g eller liknande. Riktigt bra batteritid om jag får säga det själv.

2. ApoNow

ApoNow Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dålig batteritid, no shit?

Jag har urdålig batteritid. Har använt telefonen sparsamt under dagen och har 30 % kvar totalt av batteriet efter ca 9-10 timmar. Knappt några samtal alls och några gånger då och då på nätet.

Väntläge + Telefonen är inaktiv = 60%. Androidsystemet = 22 %

Hur är detta möjligt?

3. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fattar inte vad android systemet gör riktigt men ström drar det som fasiken..

4. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Androidsystemet är väl bl.a. ansvarig för syncen...

Själv stoppade jag i Modaco R9 och fick en grymt mycket bättre batteritid..
    Normalt användade med några samtal, nåt sms, sync och läs på facebook & Twitter varje timme så håller den två dagar..
    Dock ska tilläggas att jag fimpar 3G på natten samt har bara på Wifi när det behövs..
    Wifi är en riktigt fin lite batteritömmare..

5. Falkz

Falkz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kolla vad ni har för program installerade om det är något som suger extra mkt batteri, installerade WhatsApp för att skicka meddelanden och mitt batteri sjönk från 4 dagar till knappt 2. efter att ha tagit bort det har jag nu 79% kvar efter 25H

6. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det som brukar få den att dra ström är att man har en eller flera appar som lyssnar på ändringar av din position. Tex latitude eller någon av alla appar som ändrar inställningar beroende på var man är. I android 2.3 så kommer den sortens batterianvändning synas på rätt app. :)

7. Tegheim

Tegheim Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Är nu här, men läste i denna tråden och den annan om att man kunde kolla i "info om telefonen" vad batteriet används till. Mitt batteri används alltid 98% på androidsystemet står det. Spelar ingen till om jag lägger ifrån mig den hela dagen... skumt??

8. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Det är då systemet som använt batteriet. Använder du applikationer och annat kommer procenten delas med dessa. Inget konstigt alls. Eftersom du inte använt telefonen är det logiskt att det ser ut som det gör.

9. Tegheim

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min jobbarkompis har oxå en desire. Hans system står inte för mer när 45% av batteriet. Han använder den mindre än mig...

Last edited: 13 dec 2010
  10. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Prövat att köra programmet "Battery Saver" nu idag för att se om taskkillern verkligen gör ngn skillnad jämfört med vanligt, ska pröva det veckan ut så får vi se, men det ser lovande ut.
    82% nu istället för 50-65 en vanlig dag vid den här tiden, använder telefonen ungefär likadant på vardagarna, men som sagt, ska ge det veckan ut så får ja se hur de blir.
    Gäller ju att ställa in den rätt också, lite frustrerande när jag satt och växlade mellan två program och den stängde av det ena för att "timern" gick ut :P

11. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Mobilt nätverk gör all skillnad. Har jag 10% batteri kvar, så stänger jag av det. Då håller telefonen i flera timmar till.

Annars så har jag rätt kass batteri-tid. Brukar ligga på mellan 20 och 40% när jag kommer hem från jobbet.

... Lustigt nog, så har jag 99% kvar nu när jag kollar, rykte den ur laddaren för ca. 80 minuter sen.

12. stoffeboffe

stoffeboffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har även jag lite problem med batteritiden.

Har letat efter om det kan vara någon app eller liknande som orsakar problemet men jag har stängt av all synkning och liknande och tagit bort appar som har med gpsen att göra.

När jag går in under Om telefonen -> Batteriförbrukning så är den översta posten Skärm och det är ALLTID så.

När jag kollar på mina skärminställningar så är skärmens tidsgräns 15 sek under skärminställningar och under CyanogenMod settings så är Screen timeout delay 15 sec och screen turned off delay på immediatley. Känns som att dom inställningarna vore rätt. Ljusstyrkan är på ca 25%.

Nån som kan tänka sig vad som är fel i detta fall?

Tack på förhand.
    /stoffe

13. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Skärmen drar mycket ström helt enkelt. Jag har haft på skärmen i 22 minuter sen jag kopplade ur den ur laddaren och det har dragit ner batteriet 7,5%, totalt har batteriet gått ner 15% varav 50% är pga skärmen. Så skärmen på min Nexus one drar ungefär 20% batteri i timmen.

14. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vet inte vilka appar det skulle vara. :(
    har sällan mobiltnätverk på, kanske behöver taskiller ändå tro?

15. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har svårt att förstå vilka som drar mycket, känns som att alla kommer inte upp på infon om batteriet. 4 dagar är ju helt sjukt bra, kan klara mig 2 om jag snålar.

16. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Hej, när jag kollar o Spare Parts så drar "användar-id 10067" en del batteri. Vad är detta för något? Har sökt men inte hittat något.

17. Eureniuz

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Undrar jag med. Är det bara jag som upplever att Launcher Pro drar mycket ström?

18. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Hm, jag upplever det inte så. Känns inte som någon skillnad.

Men det här med batteriet verkar vara lite beroende på dagsform på min tele.
    För det mesta drar det ganska mycket, så att jag helst laddar det varje natt. Men en dag för ett tag sen gjorde batteriet ett extremt undantag och bestämde sig för att hålla från kl 12 på dagen till midnatt nästan helt oberörd av normalt användande. Bara ett "hack" i den gröna mätaren, som ju normalt inträffar så gott som direkt efter laddning annars... Då trodde jag till min stora glädje att batteriet "kört in sig" eller vad man har hört.. Men sedan dess är det lika halvkasst som vanligt. Obegripligt.

Enda skillnaden var att jag var i sthlm den dagen i stället för gbg där jag bor annars. Kanske hade mer stabil signalstyrka där?

19. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Bästa sättet, stäng av datatrafiken (APN heter de väl också) när det inte behövs, sparade 20-25% på exakt samma typ av användning genom att bara stänga av detta under den perioden (3 timmar), allt annat som vanligt. Sjukt mkt sån där skit som synkronisering av ditten och datten gör asså

20. Tegheim

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har kört med Battery Saver, och gick nu över till Taskkiller, och ser ofta att Taskkillern vill döda just Battery Saver. Och batteriet håller bättre nu. Inte 48timmar, men kanske 35-40 om man normal-brukar den.