Batteritiden på HTC Desire - tips och förslag

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av MadeByMe, 16 apr 2010.

1. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Gosh, blir tokig.... Såg ju ljust ut förut.
    Nu, efter ~ 4 h har jag 65% kvar...

Last edited: 22 apr 2010
  2. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

På jobbet har jag bara "2G" aktiverat för att sedan slå på mobilt nätverk, Wifi mm när slutat jobba för dagen. Jag ringer och sms:ar en del men surfar inget på telefonen på dagarna...det har man ju jobbdatorn till. ;)
    På det här sättet räcker batteriet utan problem 2 dagar med tungt användande på kvällen.

Just nu ligger batteriet på 95% efter drygt 6 timmar.

3. Falkz

Falkz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur stänger man lättast av 3G ?
    Edit:
    antar det är mobile data man ska stänga av om man har quick settings!

4. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    EDIT : Snart ett dygn senare och nu har jag 39% kvar. Idag har jag kört lite över wifi, spelat litegrann. Inte så mycket men ändå använt den en gnutta.

Jag tycker batteritiden blir bättre och bättre! Nu börjar jag tycka den är riktigt acceptabel för en lur som denna! :) Klarar mig lätt till imorgon också.

Taskpanel gjorde susen för mig! Autokill är en dröm, lägg inte dit klockan bara, då vaknar man inte på morgonen ;) fick man lära sig hårda vägen, rätt sur på telefonen efter det, men var trots allt mitt eget fel.

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    TaskPanel är suvve & jag skulle inte kunna tänka mig att köra min Hero utan det. Har testat att stänga av det men batteriförbrukningen rakar i höjden på ett sanslöst sätt + att min klena hjälte då ofta går på knäna när man surfar & spotifyar samtidigt, det sista dock inget problem med era muskelmaskiner antar jag...

6. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter 7 timmar i vila så har den dragit 4% känns skönt att det inte ligger nått jox och drar i bakgrunden.

7. ced

ced Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har tagit bort alla energispararappar och batteriet håller bättre än någonsin.
    Det enda jag har stängt av är wi-fi, gps och bluetooth. Kör eventuellt 1-3 taskkiller om dagen när det börjar bli för segt.
    Efter en natt (ca 8h) i viloläge har den dragit 2%. Det känns som att batteriet har blivit bättre efter ett gäng laddningar.

8. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Efter jag bytte till svart bakgrund har jag fått mycket bättre batteri tid. Samt tagit bort msn klienten...

9. Jockem00

Jockem00 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det du har lagt till i Autokiller listan och vad är det som är viktigt som behövs läggas i Ignorelistan? :) ;)

10. Keisu

Keisu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Låter som att det mest var msn klienten från allt jag hört om den. Men får hoppas att det hjälper med svart bakgrund :).

11. invaluable

invaluable Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste faktiskt också påpeka att jag är väldigt nöjd med batteritiden. Efter 7½ timme på jobbet hade jag 95% kvar. Helt klart godkänt! Lyssnade även på musik i ~2 timmar. Smsade, och höll på med allmänt fipplande. Höll på så i 2 dagar utan att ladda den, på kvällen dag 2 runt kl. 23 laddade jag den ändå. Då hade jag runt 40% kvar. Så det hade helt klart räckt en dag till. Jag tycker det är bra för denna sortens mobil!

12. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fattar jag det rätt om du efter 7½ timme som innefattade musik i två timmar, SMS'ande samt lite fipplande med luren hade 95% kvar ??

I så fall tror jag faktiskt inte på dig.

Om jag har fel ang. användandet så får du gärna rätta mig.

Om du efter att inte ha rört mobilen på 7½ timme hade 95% kvar så är det en annan femma.

13. test1fy

test1fy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Innan jag köpte min Desire så var jag lite skeptisk till den här tråden, men nu känner jag mig också lite nojjig. Min batteritid är nämligen rätt kass. Imorse hade jag 95% batteri. På skolan hade jag Wi-Fi på totalt ca 2 timmar och Bluetooth i ca 2 minuter. Körde dessutom med flygplansläge i säkert 2 timmar också. När jag kommer hem och använt den en halvtimme hemma så har jag 14% batteri kvar.

Jag har power control-widgeten av Android och stänger oftast av Wi-Fi när det inte används, har dessutom låg ljusstyrka. Har inte på GPS, Bluetooth eller uppdatering av RSS och liknande.. Har installerat en batteriwidget som säger att batteriet är från 28 grader till 35 om jag laddar den.

Vad bör jag göra? Det ska ju bli bättre med tiden, men om jag måste ladda den flera gånger per dag känns det ju helt fel.

Finns säkert lite svar i tråden med tips på apps som JuiceDefender men den appen kändes totalt värdelöst eftersom det inte ens gick att stänga av Wi-Fi utan att köpa det. Om det dock finns nån app som förbättrar batteritiden så får ni gärna berätta!

14. Jockem00

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med dig helt och hållet! Min batteri är lika kass, tog den ur laddning kl 09, nu när jag är hemma från skolan så är det cirka 20% kvar, hjälp någon? :( :(

15. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    690
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Har ni stängt av alla såna auto uppdateringar om ni kör med 3G? fast telefonen drar ju ändå batteri om man stänger av det mesta och pillar bara lite i menyer.

16. Jockem00

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det tror jag jag har gjort. Väderprognosen måste uppdateras manuellt, jag har än så länge inte använt facebook, twitter och flickr så jag förstår ej varför den drar så mycket batteri. Men det är jämt "vänteläge" och "telefonen är inaktiv" som är över 30%, någon som vet varför? :(:(

17. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

För mig har batteriet alltid hållit från 07:00 till runt 21:00-21:30 sen måste jag stödladda innan natten. Håller inte på speciellt mycket med den. "Normal" smartphoneanvändnig...

Idag har jag kört med JuiceDefender med ungefär samma handhavande och klockan är nu 20:00 och jag har 39% kvar.

Tyvärr verkar JuiceDefender ställa till det med växling mellan WiFi och 3G men det är inte helt säkert att det är JD som ställer till det...

18. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag har gett upp att "öka" på batteritiden nu, orkar inte bry mig.

Det är bara så att man får ha en laddare hemma, en på jobbet, en i bilen sen kanske man får skaffa sig en sån där solcells laddare till semestern :)

Detta borde ju iof ingått i köpet ;)

19. test1fy

test1fy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag börjar också ge upp. Lite problematiskt att ladda den på skolan dock eftersom man rör sig ganska mycket beroende på vart man har lektioner osv!

Dock så kan man ju alltid hoppas att det blir bättre med tiden eftersom litiumjon-batterier tydligen inte har full potential när de kommer nya..

EDIT: Jag kan också tillägga att jag fick mitt SIM-kort IDAG (har alltså inte haft något innan idag), och dom 2 dagarna innan det har den ändå dragit extremt mycket batteri. Är ju säkert Wi-Fi men känns ju ändå som om nånting inte är som det ska riktigt.

Vad är det som drar ström för er? Menu -> Inställningar -> Om telefonen -> Batteri -> Batterianvändning brukar säga att Android-system har tagit runt 50%, resten varierar..
    Kanske skulle vara värt att skicka ett mail till HTC som verkar ha så trevlig e-mailsupport?

Last edited: 23 apr 2010
  20. Falkz

Falkz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

efter att nyss ha laddat den och knappt använd den så:
    Vänteläge 42%
    telefonen är inaktiv 38%
    Android system 14%