Inte om det är bra batteritid du är ute efter (att ladda sin IPhone 2 ggr om dagen är inget ovanligt). 
Hur mycket batteri drar din telefon när du inte använder den t.ex. när du sover. Min drar strax under 0.5% per timme i viloläge. Kan ju också bero på hur pass bra signal du har där du bor. Tänk på att 3G har sämmre täckningsgrad än 2G.
I övrigt är det liksom inget magiskt. Själv har jag endast 3G påslaget (WIFI, bakgrundsdata, mobildata, GPS + BT avslaget). Behöver jag surfa eller hämta appar så slår jag på WIFI i första hand och data över mobilnätet i andra hand. WIFI drar betydligt mindre ström än mobilnätet varför det är att föredra.
Inga funktioner som har "auto" som prefix typ autosync är påslaget. Man vet alldrig vad dessa autofunktioner egentligen gör och på en mobil är det högst vesäntligt att man har full koll på alla aktiviteter (det är därför appar i IPhone har begränsad tillgång till multitasking).
Sen använder jag inga appar eller widgets typ taskkillers eller väderwidgets som periodiskt kör och gör saker och ting. Finns ingen anledning varför en vädervidget skall hämta info 1 gång i timmen när man tittar på skärmen så sällan. Kan lika gärna hämta den infon manuellt vid behov. Samma sak gäller e-mail och andra funktioner också (vem fan bryr sig om jag råkar svara typ 2h sent på ett e-mail när jag inte är hemma eller på jobbet).
Last edited: Aug 12, 2010