Batteritiden på X10 mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Wellness, 28 maj 2010.

  1. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har du surfar 30 min, så har ju skärmen varit igån 30 min också och den drar ju mest ström av allt, så precis som Fredriks säger så är det nog inte så konstigt att den förbrukat ca 16%. Det är alltså inte appsen utan skärmen som troligtvis förbrukat överlägset mest ström (titta under batteriförbrukning).
     
  2. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Ja självklart att det är skärmen som dragit så mycket ström, tycker bara det är otroligt mycket för en halv timme. Tycker att den borde dragit max 8% av det, men det är väl bara drömma om det :)
     
  3. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om FM radion kan dra typ 4% på en halvtimme, så käns 8% för skärmen inte speciellt realistiskt. Var glad att du inte har en 4" skärm. :)
     
  4. JollyJumper

    JollyJumper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Verkar som att Spotify drar lite mer batteri nu. Ca 15 min lyssnade offline drog 3 % batteri. Ska testa lite mer men förut drog offline lyssnandet inte mycket batteri alls vad jag minns
     
  5. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    själv har jag gjort en total återställning av telefonen ändå räcker batteriet bara en halv dag och då har jag inte ens pratat eller gjort något annat speciellt med den. vad kan vara fel på den??

    klara 2 dagar innnan
     
  6. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har konstaterat att 9 timmar FM radio i en lokal med dålig 3G mottagning och 30 minuters surf under rasten kostar ca 90% av batteriet..
    JO! frugan och barn brukar kräva några korta samtal under arbetstiden oxå...
    Det räcker för mig..
    Ett tips,, det finns ett prog som kopplar över till 2G när du släcker skärmen.(Data On Demand.) Sparar mycket batteri om du vistas där mottagningen är dålig
     
  7. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min telefon har klarat 2dygn innan har inte ändrat något nu måste jag ladda den 2gånger om dagen för att den inte skall dö?
    Vad är det troliga felet, batteriet ?
    Något annat som kan vara trasigt?
    Är den ens lönt att lämna in den på garantirep?
     
  8. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om problemet dök upp efter uppgradering till 2.1, så är det mest troligt att felet ligger i 2.1 uppdateringen och inte i hårdvaran eller batteriet. Själv kan jag utan problem klara mig mellan 3 och 4 dagar med 2.1 på 1 laddning med ca 30 min samtal, så problemet för dig är väl kanske kombinationen av 2.1 + något du installerat.

    Det första du kan göra är att gå under Inställningar|Om telefonen|Status och kolla under fältet Signalstyrka. Har du konstant över 90, så har du en ganska usel signal och sådant drar ganska mycket batteri. I sådant fall kan du prova att växla över till att använda enbart GSM och se om det blir bättre.

    Verka signalstyrkan OK, skulle jag rekommendera att du gör en fabriksåterställning eller reparation av programvaran (finns som option både i PC Companion och SEUS). Installera inget efter det utan kör med telefonen ren med endast SE's appar och se om det blir någon skillnad. Om ja, då har du haft något installerat som sabbat din batteritid. Om inte, kontakta SE support.
     
  9. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har testat detta, Nej problemet kom inte med uppdateringen av 2.1 utan har bara dykt upp hela plötsligt. Kör den bara med SE egena saker och den blir varm och drar en massa batteri hela tiden. Så skall den vara i gång 24h krävs 3 laddningar om man inte ringer med den då behövs mer.
     
  10. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Aha, då förstår jag. Blir batteriet så varmt att du känner det, så låter det inte normalt. Tycker du definitivt skall lämna in den för reparation i så fall.
     
  11. Oxygen

    Oxygen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick betydligt sämre batteritid efter uppgraderingen till 2.1. Sedan befann jag mig på ett ställe med tveksam 3G-täckning, så jag ställde in telefonen på enbart GSM. När jag sedan kommit hem igen ändrade jag tillbaka till automatiskt bandval och har sedan dess upplevt att jag fått tillbaka ungefär samma batteriförbrukning som innan uppgraderingen!
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har idag enl batteriförbrukning i telefonen pratat i 1 tim och 44 min. Har dessutom surfat lite grann, synk varit igång hela dagen,bt har varit kopplat mot mitt headset hela dagen och nu har jag 55 % kvar av batteriet.telefonen har varit i gång sen kl 06:00. Personligen tycker jag det är riktigt bra. Det är bättre än min gamla P1i jag hade innan och den kunde inte lika mycket som denna kan.

    Sent from my U20i using Tapatalk