Batteritiden x10 är skit........

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mcmc, 11 jun 2010.

1. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag kör Task Cleaner. Kör jag kill all så får jag upp att jag har allt från 112 mb till 152 mb ledigt minne. Borde ju kunna bli samma mängd minne som är tillgängligt. Det är inte som min första mobil - stor som en resväska och kunde en sak nämligen vara telefon. Då var det bara att slå på eländet så funkade det. Nu finns det mycket fler grejor som kan hända....massor att lära sig. Men det var ju iofs därför jag köpte X10:an, för att få något att leka med.
    Frugans gamla t39:a klarar glatt och villigt tre veckor på en laddning. (ot)

2. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

vilket program stänger av 3g när man inte använder 3g? man sparar nog en hel på det..

3. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

APNdroid funkar bra. Har smidig widget med

4. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har märkt att batteritiden beror mycket på hur bra uppkoppling du har. Normalt så är jag på en ort med enbart 3G, kass uppkoppling, då suger den ur batteriet på nolltid. Övrig tid när jag är i turbo-3g-land med kanonkoppling så drar den nästan inget.

Spännande.

5. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Jäpp, gäller alla telefoner.

Och när fick ifån bra batteritid?

6. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Kan kanske vara en anledning till att jag i Göteborg klarar mig bra på mitt batteri då? Telia har det väl ganska bra förspänt med sina "linor" här?

7. Daki

Daki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En telefon som denna håller inte mer än en dag. Om den gör det så använder man inte telefonen som det är tänkt och man kanske bör gå tillbaks till sin Nokia 3330.

8. tureture

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Så vi som klarar oss två dagar trots att vi fotar, surfar, facebookar, spelar spel, ringer och tar emot mail, sms:ar, o.s.v. Vi gör fel då menar du? :eek:

9. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Japp, Nokia 3330 för er :P

10. tureture

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    ;) Har aldrig haft annat än SE, jo en Samsung en gång! :)

11. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Du menar alltså att Sonyericsson konstruerat telefonen så att den bara klarar ett dygn utan laddning? Tror inte på det!
    Det är nog trots allt en svaghet hos alla smartphones att de gör av med obekvämt mycket energi. Vi får väl hoppas att konstruktörerna hos Sonyericsson satsar hårt på att klara av moderna människors krav på funktionella smartphones med lång batteritid. ;)

12. Plujer

Plujer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min x10 klarar inte ens 8 timmars användande med wifi gps och bluetoth avstängda. telefonon sägs ska klara 10 timmar taltid men min klarar inte 8 timmar. borde fan va skäl för reklamation.

13. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Med ett par samtal om dagen, samt en hel del sms, lite facebook/surf, något enstaka foto eller sådär så räcker mitt batteri 2-3 dagar beroende på hur hårt jag belastar, får kämpa om det ska ta slut på mindre än 2 dagar...

14. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min telefon klarar också ca 8-10 timmar
    I förbrukningen brukar förutom mobilens viloläge som ligger överst
    så är det wlan på 22% och BT på 22%
    Så ser det i regel ut oavsett användning och dag... Även lördagar och söndagar då jag ringer max 1 samtal

Att bluetooth (oftast inaktivt, använder headset från och till) skulle dra 1,65 W låter otroligt mycket.... (räknade på 22% av 5 volt och 1,5A)
    Om jag inte tänker helt fel....

(kollade nu två timmar efter laddning och 22% viloläge, 22% bluetooth och 22% wifi (så det verkar vara ett konstant läge mao...)

Man skall inte behöva stänga av Bluetooth för att kunna klara en dag
    Hur ser det ut för er andra?

15. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har avstängt både wlan och BT (och GPS) när jag inte använder det. Tycker det går ganska smidigt att sätta på/av med diverse widgets. Jag brukar ha iaf 20h batteritid och skulle jag dessutom stänga av 3g när jag inte använder det så skulle jag klara 3 dygn lätt

16. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Absolut kan man stänga av BT och WLAN
    Men det konstiga är att man har ett batteri på 1,5A, och detta räcker 8-10 timma varav bluetooth tar 20%
    Att WLAN tar 20% kan jag gå med på, viloläge 20%, men att bluetooth tar lika mycket är väldigt väldigt fel. Med den logiken skulle ett headset behöva ha lika stort batteri som en mobiltelefon för att ha de standbytider som de har.

Detta är faktiskt helt absurt ju mer jag tänker på det.

Någon annan som kollar
    Hur mycket drar er BT i jämförelse med WLAN och viloläge?

17. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag kör med allt igång och bryr mig inte om att stänga av funktioner. Nu har jag 31% batteri kvar efter 14 timmar med ganska mycket surfande, smsande, lite facebookande och lite fotograferande. Några telefonsamtal har det också blivit. Jag har skickat några mail. Blåtandsheadsetet har varit kopplat i ca 1 timme.
    30% kvar betyder att jag måste ladda över natten.....
    Jag är inte nöjd med batteritiden men inser att det nog är så här det skall vara. Batteritiden blir säkert mycket bättre när nyhetens behag lagt sig och telefonen får ligga i lugn och ro i fickan....Jag har i alla fall väldigt kul med min nya lekkamrat och den gör nytta också......

18. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha haft min Xperia på laddning hela natten och haft den påslagen 11 h i dag, har jag 20% kvar. Min batteristatus ut så här:

Mobilens vänteläge: 43%
    Telefonen är inaktiv: 39%
    Android system: 8%
    Skärm: 6%
    Röstsamtal 4%

82% av batterikapaciteten går alltså åt när telefonen är inaktiv! Verkar helkonstigt. Wifi och 3G har varit avslaget.

19. kallemero

kallemero Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man köper sin nya x10, har den inte den nyaste programvaran, så det första man ska göra är att gå in på sonyericssons hemsida för att installera Update Service i datorn för att kunna uppdatera X10 till den senaste programversionen, som är gjord för att just öka batteritiden.

20. gamsun

gamsun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har senaste basbandsversionen. Det är jäkligt märkligt att den drar så mycket i passivt läge.