Batteritiden

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av bernard, 13 jan 2010.

  1. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja du, i varenda inlägg du gör så är det fullt av diverse fel. SBS är ett ord/förkortning och ingen "sak".

    "när den BARA hade spelat ljudboken i 45 min?"

    Låter som att det bara finns en enda ljudbok t ex. Är du invandrare och har Svenska som andraspråk? Då förstår jag syftningsfelen.
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    För mig är SBS en ganska löjlig förkortning, och tycker ju inte den ska komma från någon som påpekar hur andra skriver.

    Och vad skulle det vara för fel att jag skriver i bestämd form om min ljudbok? Jag syftar ju på just min ljudbok jag lyssnar på. Skulle det vara stor skillnad på batterikonsumtion om jag lyssnar på en Stieg Larsson-bok eller någon annan?

    Har du förresten slut på dryga kommentarar gällande de problem vi andra har, så du måste gå över till att klaga på hur vi skriver våra inlägg?

    /Söder
     
  3. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Sedan froyo brukar min vara nere på gult efter 50-55 timmar. Innan var det runt 20-30 timar....

    Sjukt förbättring!

    Söder har du kollat så ditt mb inte har läckströmmar? kolla % på batteriet.. stäng av telefonen HELT... vänta 2 timmar... sätt på den igen.... har den minskat några % ?
     
  4. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Fattar inte hur ni lyckas? 2dygn, 3 dygn utan att ladda? Har ni telefonen på en peddistal med maximal mottagning på 2g nät och skärm styrkan på lägsta? Om jag inte använder telefonen bara låter den vara, får missade samtal osv så håller den max i 1,5 dag. Som jag skrev tidigare vid hyfsad användning, samtal, lite surf och sedan lyssna på spotify (offline mode, borde vara som vilken musikspelare som helst) så håller den endast 7-8 timmar. Jag tror jag har samtalstid på 40 min och skärmanvändning lika.

    Kör ni auto på skärmstyrka? För det gör jag, ibland har jag den på lägsta hela dagen men det hjälper inte!
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Min är då varken bättre eller sämre tycker jag...

    06:35 från laddning, 100%
    07:50 efter ca 30 min ljudbok, 96%
    08:11, stänger av sync:n, 93%
    08:45, stänger av telefonen, 91%
    10:20, startar telefonen
    10:35, skriver in PIN efter uppstarten, kollar batteri, 90%
    12:05, 87%

    Som ni ser, så drog den ju inget när den var avstängd iaf. Kommer inte ihåg vad klockan var igår när jag var nere på 75%, men med lite mindre ljudbokslyssnade och sync av, men även telefonen helt avstängd, så tycker jag det ser ut som igår nästan?

    Hur som helst skulle jag ju inte klara några "dagar". Får vara glad om det håller en dag utan att man går och är rädd för att den ska dö under kvällen.

    EDIT:
    16:10 Under eftermiddagen hade jag ute telefonen lite vid 14-tiden, och laddade hem ett tagnentbord via 3G, samt uppdaterade ett program på Market. Innan kl 14 hade jag försökt få ner nedladdningen både via EDGE och 3G under ca 15 min, men det avbröts pga dålig täckning.
    Nu ligger batteriet på 67%. Inga samtal eller SMS har gjorts, precis som under gårdagen. 2 dagar känns ju helt omöjligt.

    /Söder
     
    Last edited: 14 jul 2010
  6. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 162
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Aaaah... inne på dag 3 nu, 46% batteri kvar... Jag e mäkta impad av frf91. Avstängd på nätterna iofs, men ändå. :-D
     
  7. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag hade 44 % kvar på batteriet i går när jag la mig. Då lekte jag lite i slutet, typ uppdaterade något program och med XBMC-remote.

    Det måste ju ha med mottagningen att göra, att jag är där det är sjukt dålig mottagning. Även om jag kör utan sync och dessutom på 2G nu.

    /Söder
     
  8. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Batterierna har skyddschip som hindrar dom från att ladda ur helt när dom når en viss nivå.
     
  9. Fabricman112

    Fabricman112 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tänkte köra slut på batteriet, för att få det bättre kalibrerat... stod på 1% i några timmar:cool:

    lät den ladda under natten för att få det garanterat fullt, gick sen in i recovery & wipade battery stats... verkar stämma bättre nu
     
  10. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
  11. Fabricman112

    Fabricman112 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    japp så indikatorn stämmer...
     
  12. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Står det något om detta i länken som postades? Någon som orkat läsa artikeln kanske kan förklara lite närmare?