Fråga: Batteritiden?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sebastiank, 24 nov 2011.

1. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Väntar fortfarande på min svindyra originalhållare som jag beställt... Dom har ändrat sig lite angående lagerstatus så vi får väl se när den dyker upp...
    Återkommer med en liten utvärdering om det är värt pengarna när den är testad. :)

2. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Oj, det var inte lite den kostade... min orginal hållare till SGS2 gick nog på 349:- har jag för mig från CDON... Ska bli spännande att se om den är bra :)

3. pbv302

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ja för det priset så hoppas jag det! :P:)

4. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Efter åtta timmar på jobbet och normalt användande, mkt mail och sms, en del surf, kamera, spelat upp filmer osv har jag 56% batteri kvar, det är ungefär 30% mer än vad jag hade varit nöjd med, så jävligt bra med andra ord!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

5. Miatamannen

Miatamannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja under förutsättning att både Navigon och TomTom kommer ut med en version som stödjer 4.0....

6. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det får man väl förutsätta att de gör/fixar snarast :) Har Navigon men har inte testat om den överhuvudtaget fungerar på GN...

7. vastis

vastis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab S8 Ultra
    Övrigt:
    Pixel Watch2
    Navigon fungerar till ICS numera. TomTom har jag slutat hoppas på sen flera år...

8. alekto

alekto Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör med go launcher och ibland när jag trycker på home knappen. Kommer jag inte till hem skärmen utan den skärmen som ligger sist när jag sedan trycker på hem knappen igen kommer jag till den skärm som är inställd som hem
    Vet någon varför?

9. Greger0254

Greger0254 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har ingen aning om varför men måste bara fråga om du tyckte den frågan passade bra i en tråd som handlar om batteritiden? :P

10. husaberg

husaberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3g

Något som gjorde stor skillnad på min GN var att aktivera använd endast 2g bor där motagningsförhållandena inte är speciellt bra. förut var den död innan jag kom hem från jobbet nu har jag ca 40% kvar.
    Åtminstone enkelt att prova.
    Verkar ju som den försöker överkompensera för dåliga motagningsförhållanden.
    Skulle oxå kunna förklara varför det verkar som att vissa har sjukt stora problem och andra inte.

11. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men frågan är om man verkligen ska behöva stänga av 3G på en telefon som på det stora hela är designad för att vara ständigt uppkopplad mot internet, som dessutom kostar 5400kr bara för att få batteriet att räcka från morgon till kväll?

Det kanske är jag som är kräsen, men jag tycker verkligen att man kan kräva mer för dom pengarna.

Sent from my Galaxy Nexus

12. Astrofaes

Astrofaes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag är faktiskt positivt överraskad när det gäller batteritiden.

Min GN håller utan problem under en dag vid "vanlig" användning. Detta inbegriper någon timmes surfande/spelande. Innan jag går och lägger mig brukar batteriet ligga på 30%.

Med tanke på vad jag läst i en del recensioner trodde jag att det skulle vara mycket värre.

13. Murvald

Murvald Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Saken är den att en 3G telefon som går på GSM nätet överanstränger sig för att hitta 3G signaler.

14. pbv302

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Under det halvår som jag jobbade på kundtjänst byten/återköp på en av de stora elektronikkedjorna var det rn strid ström med kunder som kom in med sina telefoner pga batteriproblem. En del kunde så klart avhjälpas med att de bytte sitt 3-10 år gamla sim, men en del hade helt enkelt valt att bosätta sig där det inte var så bra täckning!
    Detta var ju mest låg/mellan budget dumbphones men även en och annan smartphone.
    Man kan inte förvänta sig 100% av sin telefons batteri överallt då den ibland får kämpa som attan för att kunna ge dig den där ständiga uppkopplingen som den moderna människan kräver...bor man sen på en plats där det är radioskugga lättar ju inte det på bördan...

Nå, summan av kardemumman är väl att alla telefoner oavsett pris jobbar hårt för att ge dig den bästa täckningen och det kan man ju bara skylla operatörerna och användaren för.
    Sen finns det andra saker/buggar som gör att batteriet drar ur men GN är en utvecklartelefon med en helt nybakad version av operativsystemet. Alla aktörer på marknaden har barnsjukdomar när de släpper nytt...även iOS.
    Dessa problem slätas ut efter ett par uppdateringar.

15. Mjolkchoklad

Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller på att ladda mobilen för första gången nu, hur länge ska jag ladda eller spelar inte det nån större roll? Vill att batteriet ska bli så bra som möjligt.

16. pbv302

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Med moderna batterier ska det inte spela någon roll...men varför inte låta det ladda fullt bara? :)
    Jag kunde inte hålla mig utan satt och pillade med den medan den laddade. Jag hade dålig batteritid i början men det avhjälptes å det grövsta med att bocka ur platstjänster!

17. Mjolkchoklad

Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Satt också och pillade för fullt medan den laddade. Den är fulladdad nu och har varit det ett litet tag nu. Tror jag tar och drar ut den.

18. pbv302

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Gört! :)

19. supermario

supermario Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är det pga laddningen den blir glödhet? packade upp den och mounta sim å pluggade i laddaren. Det ringde ett samtal nyss å när jag satte luren mot örat så var den snudd på brännhet. smått irriterande om man knappt ska skunna prata i telefon när den laddas pga att örat smälter :D

Men men..får se i morgon hur batteritiden står sig. Har inga höga förhoppningar eftersom det är första dagen med den, samt att jobbet har bristfällig 3gtäckning på vissa punkter

20. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

jag har haft alla Google telefoner och denna är den som jag tycker har bäst potential men ICS är deras mest komplexa bygge hittils och det märks att de har svårt att hålla ihop saker och ting. Det var samma med Nexus S. Hade en del otrevliga fel vid leverans. Nu denna telefon och jag känner mig som en BETA testare och dessutom så får jag ingen info av Google! Jag vet att de kommer fixa allt men va fan. Kunde inte inte noterat dessa fel då de testade mobilen?
    Men jag är nog snart nöjd med telefonen och sedan klagar jag igen vid nästa telefon för att det är så mycket buggar :P