Problem: Batteritiden.

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Droid115, 27 sept 2012.

1. Droid115

Droid115 Guest

Hej swerioid.

Jag har ett stort problem, batteritiden är helt konstig. Hinner inte komma hem från skolan innan den står på 15%.

Lyssnar på spotify till och från skolan. Och twitter under skoltiden.

http://www.oijoij-hd.com/images/nUfOK.jpg <--- bild på batteri infon.
    Vad kan problemet vara ? Har skärm-styrkan nästan på lägsta.
    Tack på förhand.

Mvh dakalol

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Plocka hem BetterBatteryStats och titta med den vad det är som göra att din telefon drar ur.

Du kan faktiskt börja med att ta hem CPU Spy och med den appen se om din telefon går ner i Deep Sleep. Gör den inte det kan det vara något vajsing. Men börja med att kolla det.

Droid115 gillar detta.
  3. Droid115

Droid115 Guest

http://3.imgland.net/WCwZlhb.png
    http://4.imgland.net/egHUUyy.png

Förstår inte vad det är jag ska kunna dra för slutsatser av det?

4. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

På din första bild ser du att din telefon inte går ner i deep sleep utan den ligger och drar ganska mycket på 200 mhz vilket innebär att det är något som håller den vaken.

Om du på din andra bild ändrar från other till partitial wakelocks så kan du där enklare läsa ut om det är någon speciell app eller vad det är som håller telefonen vaken.

Kika där får du se. Hittar du något som är markant mycket högre än de andra staplarna så testa att ta bort den appen och se om det blir förändring. Du kan då se i CPU Spy om telefonen går ner i deep sleep. Den stapel ska oftast vara överlägset längst.

Vet att jag hade problem med Gtalk som låg och drog batteri hos mig ett tag trots att jag inte hade använt den.

Droid115 gillar detta.
  5. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    12 timmar på 200 Mhz är väl inte jättemycket i sig fast den hamnar aldrig i deep sleep som den borde, följ duckens ord och lägg upp nya bilder, antagligen är det spotify som drar slut på batteriet, har för mig att det fanns nån sån bugg i appen.

6. Droid115

Droid115 Guest

Det visade sig troligtvis vara appen "skolmaten" som låg och drog massa batteri, dålig app precis som skolmaten själv. ";)"

manosinistra gillar detta.
  7. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

LOL :)