Batteritiden

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by jorgeng, Apr 19, 2010.

1. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Glada att ni har samma upplevelse som jag :) Kanske lite obekvämt att reboota varje morgon, men man får tillbaka det i batteritid och det tar ju bara en stund.

2. Snago

Snago Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Framförallt visar det att det inte är batteriet som är kasst utan problemet ligger i mjukvaran och kan därför fixas med kommande uppdateringar ;)

3. bongo

bongo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

sjukt spännande!

Ska göra detta imorgon fredag. Behöver normalt ladda på en gång när jag kommer hem från kneget. Jag pillar relativt lite under dagen, utan endast spotify till och från jobbet, och då oftast med offline-spellistor.

Juicedefender har hjälpt en hel del, dock inte så jag är helt nöjd.

4. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig gjorde Juice Defender att min batteritid blev mycket sämre.
    Prova med både med och utan.

5. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag fått upp X10:an till 55 timmar. Känns helt ok! Ganska lite användande.

6. Snapphaneklanen

Snapphaneklanen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag måste verkligen börja trixa med min batteritid för den är helt kass. Haft telefonen igång i 13 timmar nu och har 14% batteri kvar. Har skickat 3 sms, surfat i 5min och pratat i telefon i 5min, det är allt. 45% har gått till "Mobilens viloläge", 43% till "Telefonen är inaktiv", 5% Android-system och 3% vardera till Skärm, Röstsamtal och Maps. Ska prova de tipsen som står i tråden imorgon.

Ni som tycker ni får bra batteritid, använder ni Timescape och timescape widgeten?

7. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma förbrukning som föregående. Ska också testa. För telefonen minskar kanske 5 procent på en halvtimme trots att den bara ligger. Och har WiFi mobilt nätverk och sync avstängt. :-(

8. mcmc

mcmc Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

tycker batteritiden är helt kass för en sådan dyr mobil...jag menar hur fan kan ett viloläge drar mer ström än ett användade av mobilen om man nu ska titta på mätaren i mobilen som anges i procent...jag menar ju att stanby ska väl vara längre eller? vad är fel?

9. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det som händer min mobil sedan jag installerat ovanstående är att jag igår och idag blivit utkastad från 3. Nätverksfel/simkortsfel. Startade först om i tron att det var en bra lösning. Fick sedan gå in och söka nätverk under inställningar. Gjort något fel kanske???

10. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Apndroid ändrar ju nät inställningerna,så när du stänger av telefonen och sätter på telefonen får den ju inte tillgång till nätet.Logiskt att du får upp Nätverksfel.

Last edited: Apr 23, 2010
  11. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du först aktiverade de tre apparna så att de blir gröna ska du inte få nätverskfel, försök igen.
    :)

12. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

kan det stämma?

Testade att starta om min telefon och gick sedan direkt in i advanced task manager och kollade vilka program som körs.
    Då körs det 34 program direkt vid uppstart.

Av dessa är det många program som jag inte ens använder.
    T.ex
    Google Map
    Syncmypix
    S2 calendar
    Moxier mail
    gmail
    tcalendar
    dust calendar
    mabilo wallpapers
    m.m.
    Och dessa använder jag inte på något sätt
    Använder inte ens ovannämda widgets.

Ska dom verkligen startas???

13. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    "Taskiller" har den fina egenheten att visa om programmen är bakgrundstjänsterr, aktiva, aktiva och använder cpu eller avslutade men cachade (kolla färgerna, och faq). Det är bara de som använder cpu som drar ström.

För övrigt så fick jag bättre batteritid när jag avinstallerade alla Task-killers, juicedefender och battery lite. Installerar tillbaka dom nu en efter en för att försöka se om nån av dem tjuvdrar.

Allmänt om task-killers, tänk på att det är ett program som själv drar ström och som egentligen bara har funktionalitet som Android redan har självt. Att en taskkiller visar en massa program betyder itne att dessa drar ström. Enda anledningen till att använda en task-killer är för att få en bra (trevlig men egentligen onödig) översikt, och för att döda ett program som drar en massa ström.

14. Snapphaneklanen

MINA ENHETER

Har fått en extremt bra batteritid idag, dock med sparsam användning. Surfat runt på market och provat lite olika program i en halvtimme, surfat lite annat och skickat några sms och nu har jag 85% batteri kvar efter 12timmar, en rejäl förbättring mot de 13% jag hade kvar för någon dag sen. Det jag ändrat är att jag slutat använda Timescape widgeten, så mitt tips till alla som vill få längre batteritid, släng Timescape widgeten!

15. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har Apndroid, Autosynk och advanced task killer. Laddade i går 23/4 kl 16.56. Startade om. Nu har jag använt telefonen som jag brukar och har 60% batteri kvar. Lyssnat på ljudbok, kört bluetooth en del, meddelanden, lite surf.
    Tror på din idé om att Timascape är en bov men den får nu Task killer ta hand om. i alla fall än så länge.:)

16. bongo

bongo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för tipset!

Batteritiden ökade för mig till 2-3 gånger genom att starta om luren efter uppladdning. Ska prova från imorrn bitti att ta bort juicedefender.

17. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag installerade den norska väderappen från yr.no. Den dödade min batteritid verkar det som, nu är den borta igen så får se om det blir som vanligt. Någon som har en idé om varför? kan ju inte krävas så mkt energi att uppdatera så lite information någon gång ibland...

18. friTTe81

friTTe81 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har med haft massa krångel och sunkig batteritid.
    Men efter en ominstallering av firmware och ett par laddningar så.
    Snart igång 21timmar och 21% batteri kvar, och då har jag ändå skickat massor av sms och lyssnat musik via bt.
    Testade även Juicedefender men verkade bli sämre av den, funkade inte riktigt som jag ville då.
    Men förövrigt en underbar telefon :)

19. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur slänger man Timescape widgeten?
    Tog telefonen ur laddaren 23/4 kl 16.55.
    Gjorde omstart. Laddar den nu 26/4 15% kvar.
    Task killer som släcker timescape mm. APNdroid o manuell sync.
    Har ringt, smsat lyssnat på ljudbok 3 timmar via bluetooth, Haft BT ansluten i stort sett halva tiden av de 2,5 dygnen eller vad det nu blir. NÖJD fortsätter med min Task killer trots allt.

20. Snapphaneklanen

MINA ENHETER

Där finns väl egentligen ingen poäng med att använda både Autosync ON/Off och APNDroid. Använder man APNDroid stängs ju all datatrafik vilket gör Autosync överflödig, använder man Autosync så syncas fortfarande Facebook och andra applikationer men inte Gmail, kalender och kontakter. Sammanfattat: APNDroid för att stänga allt, AutoSync för att stänga mycket men inte allt.

Eller har jag helt fel??