Batteritiden

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av jorgeng, 19 apr 2010.

  1. vosjjn

    vosjjn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    visst jag är ingen telefonspelare. men 3% ringtid på 5 dygn säger vad jag gör med min telefon.. för det är väl fortfarande en telefon. ;) sen är det inte allt som kommer med. allt under 1% registreras inte. så allt jag gjort som varade mindre än 72 minuter (räknat på 5 dygn) regas inte
     
  2. tureture

    tureture Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Två dagar kör jag lätt o ledigt med normalt användande! Jag ringer, sms:ar spelar lite spel, kollar text-tv och slösurfar då o då! Jag har stängt av Facebook i Timescape och kör Fb endast via widgeten så sparar jag massa uppdateringar i tid o otid. Jag har tagit bort onödiga "appz" som batteri-indikatorn o.s.v.
    Så två dagar fixar den och då är den ändå inte riktigt tomt när jag sätter den på laddning.
     
  3. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker dock det är konstigt att din telefones viloläge står för mer tid av "användandet" än telefonens inaktivitet :D Man tycker ju att det borde vara tvärtom? hehe. Jag tar det ju som att de båda är egentligen samma info vara visas på olika sätt typ.

    Man kan ju då se att telefonen är iaf aktiv i ungefär 40% av tiden, alltså 12 timmar om dagen genom oreggade händelser :)

    EDIT: Ser iofs att det är likadant hos mig.. kanske jag som tänker annorlunda då :)
     
    Last edited: 29 maj 2010
  4. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    För nån natt sen drog den ur 33% på en 6-8h.
    Igår natt tog den 12% på typ samma tid.

    Smått märkligt må jag säga.
     
  5. friTTe81

    friTTe81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har bättrat sej, 69% kval r efter 16timmar.
     
  6. King Cannon

    King Cannon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min är likadan, vissa dagar kommer jag hem med 8% kvar efter en dag på jobbet, vissa dagar har jag 57% kvar efter ungefär samma användning. Knas.
     
  7. Rockness

    Rockness Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har nog med nätets tillgänglighet att göra, prova slå av 3G en dag och kör bara med GSM om du inte surfar så mycket med telefonen, ligger telefonen på gränsen till att få in/inte få in 3G nätet så ligger den och toksöker efter det hela tiden.
     
  8. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    GPS + Mediascape + Sportypal + Blåtand i 1 timme och 40 minuter ger en förlust på 35% i batteritid :)
     
  9. Leffe

    Leffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag höll på och pula med inställningarna och märkte att bestäm plats med trådlöst nätverk gjorde susen för mig.. Stängde av det och hoppla hoppla vilken skillnad : )
     
  10. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vad gör "bestäm plats med trådlöst nätverk" för något? Är det en bra funktion eller kan den undvaras vid normalt användande av telefonen? Och sist men inte minst spar man batterikraft genom att stänga av funktionen?
     
  11. Leffe

    Leffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Är absolut ingen expert på detta, men jag tror att det har med positionering med sattelit att göra. Det bör ju man kunna stänga av om man inte använder sig av något navigationsprogram.

    Jag stängde av det och efter det kan jag använda mobilen utan att vara orolig för batteriet hela tiden.
     
  12. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ok, det kan vara värt ett försök
     
  13. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Jag startar om varje kväll innan jag ska sova plus att jag använder juicedefender och då drar den 9-10 procent under natten. Innan jag gjorde det drog den ca 35 procent. Vet inte om omstart eller juicedefender gör mest, men har läst här i tråden att många förespråkar omstart.
     
  14. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Medveten om att detta varit uppe men efter att ha kryssat ur "Mobilt nätverk" har jag idag 79% kvar efter 8h. Detta är en KLAR förbättring för min del där jag oftast var nere på ~10% efter 20h förut
     
  15. pimmen

    pimmen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    jag har en liten fundering kring detta med juicedefender, jag kör det och upplever att det gör skillnad för mig, men en sak jag skulle vilja kunna göra är att lägga till undantag när den inte ska koppla ner 3G, och det är när jag kör spotify i bilen till exempel, när jag streamar låtar jag inte kör från telefonens minne i offlinemode, så stängs det ju ner när juicedefender "dödar" 3G läget