Batteritider och vad som "drar ström"

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 20 mar 2011.

1. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
  2. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Bara för vissa funktioner som jag fattar det. Tog precis ner det, men hur ser man att det är aktivt eller är det alltid aktivt när du har det installerat?

3. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Ska prova den också...jag åter...

4. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Programmet är öppen i bakgrunden så du behöver inte göra någonting. Som jag ser det så lär bli samma shit som med Task Killer...samma princip. Jag läste lite snabbt i deras forum och vissa fick bättre batteritid utan programmet. Jag ska prova den i alla fall så få vi se. Det lär vissa hur det har gått till imorgon. Någon annan som vill hänga med och prova?

P.S. gick in och kollade lite i menyerna och det lär bli samma shit som ed Task Killer...stänga/öppna, stänga/öppna .... ja återkommer imorgon så få vi se.

Last edited: 24 mar 2011
  5. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Shit..betteriet gick ner från 97% till 87% redan. Hm..konstigt.

6. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Mitt har, enligt batterimätaren, gått ner med 1 % den senaste timmen sen jag installerade superpower men då har den å andra sidan mer eller mindre legat i standby.

7. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag läste en teori på sweclockers att det är exchange klienten som är buggig och suger musten ur telefonen.

Min drog ur batteriet totalt under natten, jag provar nu med att ta bort exchange kontot helt och hållet och ska se om det hjälper.

8. Maete

Maete Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Frågade nog för några sidor sedan men har inte fått något svar.
    Vet någon om det går att få bort informationsrutan som dyker upp när telefonen är fulladdad?
    Jag använder klockfunktionen på natten och den drar ju ner brightness osv så att den inte lyser upp så mycket. Då jag laddar telefonen på natten och informationsrutan ploppar upp vaknar jag o tror att det står en bil med helljus påslaget på sängbordet...
    Kan detta försvinna vid en installation av en custom rom när detta blir möjligt på Optimus?

9. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vänd den uppochner.... :-D
    Eller slå igång rörelse funktionen och vänd den upp och ner.

Mvh

10. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

jag har bytt ut LG:s variant mot Googles original eftersom den förra suger totalt.
    Dock utan någon extremskillnad i batteri(?), eller kanske blev det bättre...
    jag har dock sett i top (i shell) att även googles dragit en del cpu från och till.

11. Maete

Maete Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Njaa, förlorar lite funktionen i så fall för då ser jag ju inte klockan ;)
    Men jag får väl acceptera att det inte går...

12. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag tog bort superpower...den drar samma som med Task Killer för mig....tog bort och laddade till 100% igen och efter 2 tim står 99%.Jag är nöjd. Jag har även tagit bort även Funcy Widget eftersom LG egna ligger uppe ändå och uppdaterar sig helatiden dvs det blir det dubbla i onödan dock gillar LG´s också för den delen.

P.S. min exchange klient fungerar bra dock har jag inte den på sync.

13. bedaro

bedaro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Förstår inte vad du menar riktigt, skulle du kunna säga exakt vad jag ska ladda ner och vad jag ska ta bort och hur.
    Jag är inte riktigt nöjd med -2% batteri/5min vid surf :ehm:

(rootad, fabriksåterställd)

14. Beckim

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Den finns ett program på Market som heter Task Killer (flera utgivare och flera varianter) som gör att de program som är öppna i bakgrunden stängs mellen intervallen via Task Killer för att spara på batteri och gör att telefonen blir snabbare. Det har fungerat ganska bra att ha den installerad i tidigare telefoner men just på LG-n så verkar den tvärrtom för mig. Dvs det drar mer batteri dvs den gör tvärtom än vad den är gjort att göra. Om du har inte installerat någon Task Manager från Market då har du inget att oroa dig. Har du installerad en Task Manager program från Market avvinstallera den och se om batteriet blir bättre.

Här är en genväg till sådant prågram:
    http://market.android.com/details?id=com.rechild.advancedtaskkiller&feature=search_result

15. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Håller med dig. Så fort jag fick min lur så kom min vän och installerade en task killer. Sedan dess har jag laddat den flera gånger per dag och varit missnöjd med batteriet som bara den. I går kväll lämnade jag den fullt laddad över natten, när jag vaknade var batteriet från 100% till 27% i lock mode!!! Nu när jag läst lite i forumet så tog jag bort min task killer och genast märkte jag en stor skillnad. Har nu endast tappat 7% på snart 4 timmar och då har jag surfat, laddat ner apps mm mm mm!

Testa ta bort task killern! Det borde göra susen.
    Vet inte om det är bara min lur, men att ta bort task killer gjorde underverk för min del.

16. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Rapport från dagen:
    Stänger av mobil igår och sätter igång den direkt och laddar den till kl 05.30 imorse.
    100%

Kl 09:00 Fortfarande 100% ! Vad glad jag blev fast jag hade inte gjort något annat imorse förrutom stänga av alarmet fram tills kl 9, har haft avstängt 3g.
    Sätter på 3g och laddar ner aftonbladet app och läser lite i max 5 min och vad ser jag sen, jo att den har redan gått ner till 95% så 5 min = 5 % på batteriet? :/
    Stänger av 3g och fortstätter jobba och ha mobilen standby i fickan, skickar lite sms under dagen ca 10 st och gör inget annat med den och nu när jag är hemma kl 15.30
    så är den nere på 68%

Så 9H 39 min efter frånkoppling
    Mobil i viloläge 66%
    Telefon är inaktiv 32%
    skärm 4%

Spareparts batterihistorik:
    Nätverksanvänding : 0 full bar, vet inte vad 0 är för något men det är maxat, försöker klicka på den och se vad de står men då hänger sig spare parts. Andra plats här är Andriod system

Sensoranvänding: Lite mer än halvbar Start sida för bil
    sen andriod system.

Varör står samtal med i dessa barer under dessa flikar, jag har inte ringt något idag >_>

well så ser detut nu, när jag nu h ar skrivit detta så har batteriet gått ner till 65% !
    Batteri tiden var ju prima bra i standby imorse men direkt jag gick in på market och lite surf i 5 min så har det bara dalat snabbt utför idag :P

well ha en bra dag!

Uploaded with ImageShack.us

17. B3astie

B3astie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Task killer har flera gånger tagits upp i denna tråd och det verkar ju som programmet istället gör dig en riktig björntjänst istället för att hjälpa till. Detta genom att stänga ner processer som operativsystemet sedan automatiskt startar upp igen. Och så håller det på så hela tiden, vilket då kanske inte är så konstigt att det resulterar i mer strömanvändande. Mao är det inget bra program att använda sig av..Dock om man ställer in rätt appar att stängas ner typ spel o liknande som inte helt o hållet stängs av efter avslut, så kan programmet vara mer givande.

18. trevz

trevz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Som sagt på andra ställen, troligen i tråden och andra trådar. Pröva att använda mobilen tills den dör, häng inte upp er så mycket på vilken % den är på. Bara för att det är 50% kvar så betyder det inte att den minskar lika linjärt ner till 0 som den gjort från 100%, dom sista 10% kan lika gärna räcka 10 timmar :C

19. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Mina sista 10% går fortare än mina första 10%... vad betyder i så fall då det? :P

20. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att ha tagit bort exchange kontot så verkar den dra bra mycket mindre, har haft wifi, gps, gmail push på hela dagen och spelat lite video och allmänt pillat till och från hela dagen och är nu nere strax under 50%.
    Och det efter att den under natten drog ur hela batteriet med det mesta avstängt, inklusive bakgrundsdata.

Hur klämmer man in original google mailen?
    Måste det rootas och hämtas från något annat håll?