3827 = 3.827 volt i batteriet, altså lite starkare än 2st AA batterier

(AA batterier är på 1.5V)
btw jag drog ner min tills telefonen startade om, det var runt 3535mV det verkar vara min värdet ?
om vi då antar att hunds batteri och mitt batteri är exakt likadana, så betyder det att skillnaden mellan 0 batteri och 50% batteri är 292mV (millivolt) då borde 100% vara 4119mV. då borde också varje % av batteriet vara 5.82mV (men eftersom telefonen bara verkar mäta till en noggrannhet på 1mV så kanske batteri% ändras minskar med 1% med var 6mV minskning i batterispänningen.
EDIT: har haft mobilen på laddning ett litet tag....
29% batteri i skrivande stund, 3830mV i batteriet.
hund har du dålig batteritid? om du har dålig batteritid så verkar det ju som att min telefon har lärt sig batteriet bättre än din telefon och visar en mer korrekt batteristatus än din?
allt detta är spekulationer av en som inte kan ett skit om batterier förresten. batteriets urladdningskurva kanske inte ens är linjär, vad vet jag... men ändå, man kanske lär sig nånting
EDIT2: hund är din "start to save battery log in /sdcard/batterylog.txt" ibockad? min är inte ibockad, jag har inte ändrat den sedan jag gjorde en systemåterställning för några dagar sen.
kanske därför en reset kan öka batteritiden? för att den inte sparar log? eller nått?
Click to expand...