För att spara på batteri på vilken telefon som helst så länge jag förstått vissa saker. De följande är:
-batteriet måste laddas mellan 5-10 gånger för att batteriet ska uppnå maxkapacitet.
-gör hard reset på telefonen (normalt behöver man inte göra det men just på LG-n verkar vill bli resetat vet ej varför).
-stäng av sådant som du inte behöver. Även om LG optimus är en multimedia telefon så behöver du inte ha allting på för det. Du kan men det kostar i batteridrift. Du har även en dator eller bärbardator hemma där du kan i princip göra vad du vill med den men du har väl inte på den bara för det. Man brukar stänga av den när man inte behöver och startar den när man behöver den. Jag vet att det kommer några att skriva typ: jag har köpt telefonen för 5000kr och då vill jag ha allting på för det och betteriet ska hålla mm. Jag har köpt min bärbara dator för 19,000kr men jag har inte den på hela tiden för det.
- under de senaste dagarna har jag kryssat av Data är aktiverad, kört bara på 2g, wifi av, blåtand när jag behövt den och har ingen Task killer installerat och telefonen fungerat på en laddning på ca 3 dagar. När ja behöver gå in på nätet eller kolla facebook, mail osv då aktiverar jag Data och sätter på 3g eller WiFi osv.
Jag har inte använt telefonen mindre för det men bara stängt av sådant när jag inte behövt ha på. Med samma användning annars räcker inte batteriet knappt hela dagen för mig. Några extra klick alltså gör underverk.
Trots att jag gjorde samma sak med tex. sista tel HTC HD så kunde jag få det funka max 1,5 dag dvs LG-n är mycket bättre i betteritd.
P.S. du behöver inte stänga av allting som jag om ni inte vill men bara sånt ni använder inte för tillfället eller kanske använder alldrig . För varje sak ni stänger av dessto bättre batteritid.
Last edited: Mar 28, 2011