Batteritider och vad som "drar ström"

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by PatrikS, Mar 20, 2011.

1. tangeN

tangeN Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker mitt batteri är uselt. Jag har nu haft winamp på i 25 min och batteriet har gått från 84 till 75%. Enligt min battery status app. Jag har stängt av wifi, bt, skärmen avstängd, har gjort en hardreset, tagit bort fsecure, startsida för bil och annat jox som jag ansett varit onödiga.

Min sista utväg är den här romen många talar om. MoDaCo med gilgameshs lilla extra touch på. Hjälper den batteritiden mkt? Tycker ni jag ska lämna in den?
    Alla skriver om DOA. Vad står det för egentligen? Och är det försent att lämna in den om jag köpte luren den 18:e mars från TPH?

Först tänkte jag. Jag kan leva med dåligt batteri för jag är helt fast i denna lur. Men när jag var och festade i lördags så gick jag hemifrån med 56 %. Tog lite bilder och filmade lite annars var den mest i viloläge. Innan kvällen var slut (runt 3-4 på natten) så hade den dött.... :(

Palla festa med en laddare i fickan :/

EDIT: Bör jag återställa telefonen innan jag lämnar in den?

Last edited: Apr 4, 2011
  2. rollet

rollet Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Doa, dead on arrival

3. trevz

trevz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

DOA = Dead On Arrival. Så om du haft den ett tag går det ju inte riktigt att köra med det skulle jag tro. Min verkar lite random i batteriförbrukning, men nu i helgen var första gången jag åkte till tjejen och hade den med mig, lyssnade på musik under hela bussresan(ca 70min) med orginalspelaren, pillade även lite då och då med sms, byta låtar, kolla runt lite i mobilen. Drog under 10%. Hade däremot slagit på "enbart 2g" och data avaktiverat.

Edit: too slow :c

4. tangeN

MINA ENHETER

Borde jag lämna in den då? Vafan, jag har inga problem av att behöva ladda den varje natt... men att ladda den fullt på natten och sen igen efter lunch känns överdrivet. Frågan är om jag måste unroota den innan jag lämnar in den?! Vad tror ni?

5. trevz

trevz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja jag vet faktiskt inte, verkar vara väldig skillnad på hur mycket olika o2x drar.. och om du ska lämna in den igen ja, flasha tillbaka orginal ifall du gjort något sånt, och unroota så att den blir helt pristine. Annars kommer dom helt säkert whina om dom upptäcker det, vilket jag antar dom kollar efter :)

6. Cerebral

Cerebral Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

När köpte du den?

7. tangeN

MINA ENHETER

Hämtade ut den i butik den 18:e mars. Fick ju hela tiden höra om att batteritiden blir bättre efter 10 laddningscykler osv. Har gett den minst 40 nu :P och testat diverse avinstallationer, ominstallationer och frysningar. Inget hjälper! Har använta den nu från 7:30 till 9:28 och haft winamp igång. Den har gått från 100-78%.

Ska jag testa MoDaCo + gilgamesh innan jag lämnar in den?

8. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Har du testat det tipset som någon nämnt tidigare, stäng av telefonen och ladda i minst 12 timmar innan du startar den igen.
    Verkar som det hjälpt folk med både omstarts och batteri problem.

9. koobs

koobs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har precis som mig, tycker jag provat alltingallting utom annan rom. Jag kan leva att ladda en gång på kvällen men nu måste jag ladda vid ca18 igen efter en dag på jobbet med lite sms och samtal och surf

10. manche

manche Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, helt ny här!
    Att telefonidel ligger och drar 57% säger väl inte speciellt mycket eftersom man inte vet hur mycket ström telefonen drar för tillfället?
    Man måste väl veta hur mycket den förbrukar för att veta om 57% är mycket eller inte?
    Eller är jag helt ute och cyklar?

11. trevz

trevz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du klickar på viloläge så ser du att det är radion som drar så mycket, vilket jämfört mot andra mobiler verkar väldigt konstigt.

12. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har precis samma problem som du tangeN. Har testat allt senast inatt så laddade jag den avstängd i 12timmar. Men efter 2,5 timmars podlyssning SR-player(cirkus kiev) så var det dags igen att ladda.

Det jag har är sync av gmail, fb, twitter, och ett rss-flöde men typ uppdatering en gång i timmen. Men det måste man väl kunna ha. Det jag känner är att efter full laddning om man gör nånting då så känns det som att nån process drar igång och ligger på 100% hela tiden. Som en disktrasa kramas saften ur batteriet.
    Ska nog ringa LG...

13. rbt

rbt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

kan ytterligare en gång meddela att byter man Epost-app så drar luren mycket mindre.

kör nu på touchdown och kan synca var 10e minut utan att batteriet dör totalt på en dag/natt. har testat LG Email, google Email för 2.2, google Email för 2.3 och div. hack av dem.

14. marcuspresident

MINA ENHETER

Provade den. Jag gjorde så att jag tog bort mitt konto i LG original e-post appen men nu när jag tittar finns det inget konto inställt men det gick at gå in på inställningar och där stod det autohämtning bla bla och det kanske är det osm har dragit. Bockar ur det nu och testar.

Men jag kan väl ha gmail - gmail för gmail så att säga!?

marcus

15. tangeN

MINA ENHETER

Jag måste erkänna att jag använder mobilen jäävligt mkt. Asså lyssnar på musik och spelar och pysslar med lockscreens och homescreens. Men jag har även testat att inte göra nånting. Du syncar en massa grejer, men jag har avstängt på allt. BT, GPS, fb, wifi. Allt är avstängt när jag inte använder de. Jag kan absolut testa ladda 12 timmar med avstängd lur. Men det känns så overkligt. Att detr skulle hjälpa. Man man blir ju avis på de som påstår att deras batteri håller med vanlig användning 24 timmar. Om min ligger med avstängd skärm och allt så klarar den max 8 timmar.

16. koobs

koobs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker det kvittar om jag har på GPS / Wi fii eller sync, kanske tjänar 5-8% . Skickat 4 sms ringt ett samtal och surf i 10 min idag och den r nere på 60%, ryckte jag ur laddaren kl 05.30 så det känns osm något ligger och drar kräm ur våra lurar men frågan är ju vad när så många andra kan använda den dubbelt så länge!

Har vi några speciella widgets/apps som inte våran telefon gillar?
    Root eller frysning av startsida för bil och f-secure har inte gjort batteri tiden något bättre alls. Får prova ladda den 12 timmar avstängd, det har jag inte provat men tvivlar att det magiskt blir bra:)

17. marcuspresident

MINA ENHETER

12-timmarstricket funkade inte för mig iaf...:(

18. koobs

koobs Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror det inte kommer göra det för mig heller, Vi som har dåligt batteri , vi måste ju ha nått gemensamt förutom dålig batteritid

Laddade ni till 100% avstängd första gången eller starta ni igång den direkt och laddade den samtidigt vilket jag gjorde.

19. marcuspresident

MINA ENHETER

igång och laddade och petade :)

Har du appbrain? Då kan du länka så jag ser vad du har för appar installerade så kanske vi kan reda ut ett eller annat...

marcus

20. spot_1337

spot_1337 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

på 10h 6m 40s har min telefon gått från 100% till 72% och då har jag surfat en del och spelat någon timme. Jag har fryst f-secure och carhome saken, wifi , gps och "använd trådlösa nätverk" är avaktiverade. Jag har även bytt ut launchern till launcher pro och använder fancy widget istället för lgs egna. Automatiska uppdateringar har jag varannan timme på 2 mailkonton och väder widgeten.

Lägger jag den orörd under natten drar den ~4%. Jag hard resetta den även det första jag gjorde när jag fick den så vet inte om det hjälpte men batteritiden har blivit mycket bättre sen jag fick den, i början klarade den inte ens en hel dag.