BDB Uploadr - Ladda upp bilder till Bilddagboken.se [Släppt på Android Market 04-13]

Discussion in 'Applikationsutveckling' started by Berglund, Apr 6, 2010.

1. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

hmmm... du hade rätt angående att den vita såg bättre ut på screenshot, men jag tycker nog ändå att den vita var lite snyggare i telefonen med. Ser ändå lite proffsigare ut än den svarta, som mer ser ut som ett haffsarbete man slängtihop lite fort, inge illa ment ;)

Jag gillar även stilen på hela programmet, en enda knapp när man startar och sedan bara några fält för text efter att man valt bild och sedan ladda upp. Kan inte bli mer simpelt, man bad om en API-uppladdare för bdb och det fick man, inget mer :) Älskar när det är sådär :P

Men ändå, det skulle vara trevligt om det gick att välja att ladda upp fler filer istället för att göra om allt för varje bild :)

Last edited: Apr 12, 2010
  2. Berglund

Berglund Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här är något jag inte vet om jag kan åtgärda så som det ser ut just nu, i och med att jag använder Androids egen Gallery-app. Mitt program "startar" den, väljer en bild, och återkommer till min app igen. Vet inte om man kan få den att ligga kvar i bakgrunden. Ska kolla närmare på det.

Jomen det är precis så jag tycker också. Den svarta ser så haffsig ut, medans den vita har lite stil... Har en uppdaterad vit design med ett par ändringar. Lägger upp screenshots snart. Dock, om du lägger telefonen horisontellt med den vita så ser det inte speciellt snyggt ut alls... Vad tycker du? Svart eller vit?

Haha, det var ungefär den idén jag hade till 1.0, så enkel väg som möjligt till en uppladdad bild på BDB. Känns som om det blev rätt nära iaf :cool:

Ladda upp flera filer på en gång är något som ska implementeras i en senare version :)

3. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det ända jag saknar i detta underbara program är att man kan ladda upp från share i kameran eller albumet, samt möjligheten för flera uppladdningar samtidigt :P sedan skulle det vara perfekt :D

4. Densvenske

Densvenske Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Okej :D Men som sagt var Skit smidig app :D <3

5. Berglund

MINA ENHETER

Ska fixa till så share fungerar innan den åker ut på Market :)

Du hann svara innan du såg min edit;

Dock, om du lägger telefonen horisontellt med den vita så ser det inte speciellt snyggt ut alls... Vad tycker du? Svart eller vit?

6. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lägger sällan telefonen horisontellt förutom när jag surfar eller skriver sms så jag stör mig inte så mycket, fast tycker ändå att det såg bra ut förutom att den blev lite tjockare men inget att stör mig på. Tror nog du har lite utvecklarnojja ;) precis som jag alltid har när mina programmeringsprojekt börjar blir klara, man ser fel i nästan allt ;)

7. Berglund

MINA ENHETER

Share från kamera/albumet är fixat inför releasen nu. Det är dock ett par saker till som måste fixas innan jag lägger upp en releasekandidat. Den kommer antagligen upp ikväll/inatt.

Tack du! Det är skönt att höra :)

Sant, sant. Det får vara. Och jag har säkert utvecklarnojja, det känns lite som det ^^

En ny ikon/logo för appen är skapad av en kille hos http://auforia.com också. Helt sjukt snygg. Den kommer också med i releasekandidaten.

8. Berglund

MINA ENHETER

Nu jäklar. Förstaposten är uppdaterad med länkar till 1.0 releasekandidat 1.

Nu provar vi allt och ser så att det funkar - så satsar vi på en Market-release imorgon kväll!

9. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat senaste versionen nu och det fungerar galant, har testat att ladda upp en tung bild samt lättare vilket fungerar, men i version 0.8.4 så gick det inte att ladda upp den tunga bilden igår :S men nu fungerar det iallafall :P

Har även testat att ladda upp från kameran och galleriet vilket fungerar precis som det ska, helt prefekt :D

10. finrist

finrist Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hojta när allt är på plats så ska vi kolla upp hur vi ska promota det på bilddagboken.se sen.

11. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle nog ändå vilja ha en funktion som ändrar textstorleken på texten man skickar med bilden. Men det skulle nog bara vara i vägen för programmets enkelhet och påverka den negativt. Det bästa vore om det gick att ställa in ett basic eller ett advanced läge, i basic är det som det är nu och i advanced så kan man styla texten lite mer osv. Men jag förstår att det skulle bli en hel del kodande och nästan en hel omkodning av allt.

Men som det ser ut nu tror jag nog att du kan släppa programmet på marknaden, allt verkar fungera precis som det ska och ingen verkar ha rapporterat någon mer bugg på ett tag. :)

12. Berglund

MINA ENHETER

Absolut, det där är något att tänka på för framtiden - något lite avancerat textläge där man har tillgång till att färga text, ändra storlek osv.

... Och gissa vad, den hamnade just på Market! Se förstaposten! :D

13. robot

robot Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

När man ska ladda upp bild (har valt bild) så under "Laddar upp till dagens datum" så finns knappen "Ändra datum" men det står

Förstår du vad jag menar annars får jag ta ett foto så du får se. Att observera är att jag har HTC Tattoo.

Skulle också vilja kunna kolla på mina vänners bilder (samt kommentera). Går det att ordna?

Annars väldigt bra program! Lätt och snabbt - inget "överdrivet" med det hela.

14. Berglund

MINA ENHETER

Förstod precis vad du menade. Tack! 1.0.1 har en fix för det. Uppe på Market nu. (fast kanske tar en stund innan den syns)

Angående vänners bilder, och kommentarer, så är det något jag planerar framöver. :)

Last edited: Apr 13, 2010
  15. robot

robot Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kommer göra en del tester och se hur mycket appen tåler :) Bra support :D

Edit: Går nu att uppdatera och det ser riktigt bra ut. Bra jobbat!

Last edited: Apr 13, 2010
  16. Berglund

MINA ENHETER

Sweet! :cool:

17. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Kort fråga: Är BDB i sig gratis?

18. coolof

coolof Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jepp. Det finns en extratjänst (som kostar pengar) som heter BDBHD som gör att du får dina bilder i högre upplösning jämfört med det vanliga kontot. BDBHD är däremot inte ett krav för att kunna använda BDB Uploadr.

19. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det är det.

Du kan betala extra om du vill ha fokus (du syns i en liten ruta en viss tid. OBS! Endast för attention whores aka fjortisar ;)) och BDB HD (så att du kan ladda upp högupplösta bilder).

Du kan även ladda upp bilder med hjälp av MMS och det kostar såklart också.

20. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

försöker uppdatera till din senaste version 1.0.1 men får hela tiden "programmet kunde inte installeras" orsaken är att "paketfilen signerades inte korrekt" :(