1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Problem: "Bearbetning misslyckades"/"processing failed" efter återställning

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av accelgr, 12 feb 2019.

  1. accelgr

    accelgr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Standard
    Telefon 2:
    Apple iPhone 5
    Telefon 3:
    Apple iPhone 4
    Platta:
    Apple iPad 2
    Har en Galaxy S5 som jag inte kunde återställa från inställningar så jag gjorde "Wipe data/factory reset" från Recovery Boot, dum som man var, visade det sig. Jag kommer till skärmen där jag ska skriva in Samsung account för att gå vidare. Det står att enheten är låst på grund av en onormal återställning och att jag ska logga in med det samsung account som jag tidigare loggat in med för att bekräfta att den tillhör mig. Jag köpte telefonen ny och är den enda ägaren kan tilläggas.

    Nu kommer problemet, när jag skriver in rätt kontouppgifter så står det "bearbetningen misslyckades". Jag vet att det är rätt uppgifter, skriver jag in fel så står det "ogilltigt id eller lösenord" istället för bearbetningen misslyckades. Det här var för kanske ett par år sedan, telefonen har legat sedan dess men nu tänkte jag försöka igen då jag aldrig löste det och behöver den.

    Info jag vet om telefonen:
    Modell SM-G900F
    Programvara 6.0.1 (MMB29M.G900FXXS1CQD2)
    Inget SIM-kort i (då jag inte har ett i den storleken)
    KNOX 0x1 (4)
    Reactivation lock ON
    Qualcom secureboot Enable (CSB)
    Telefonen är rootad förut men var inte det vid tillfället när problemet uppstod.

    Vad jag provat:
    Bytt lösenord från account.samsung.com
    Återställt från recovery boot igen
    Olika wifi-nätverk
    Lägga till tvåstegsverifiering i samsungkonto
    Tagit bort enhet från inloggade enheter i samsung account
    Laddat i ny MD5-fil med Odin 3.13.1 (samma programvara som innan)
    Allt som står i denna tråd Solved: processing failed - Samsung Community - 111498
    Kontaktat Samsung men det kan inte hjälpa mig säger de, om jag inte skickar in telefonen (dyrt)…


    Tips eller ideér uppskattas!
     
    bernard gillar detta.
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    5 834
    Mottagna gillanden:
    4 259
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Info:
    Nova Prime
    Kan det vara så enkelt att du behöver ett simkort för att komma vidare?

    Låna eller köp en adapter, alternativt beställer du tex ett kontantkort från någon av våra operatörer att testa med.
     
  3. accelgr

    accelgr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Standard
    Telefon 2:
    Apple iPhone 5
    Telefon 3:
    Apple iPhone 4
    Platta:
    Apple iPad 2
    Jag ska prova, kontantkort var en bra idé