Tips: beats audio

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av tjoflöjt, 15 nov 2011.

  1. tjoflöjt

    tjoflöjt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beats audio

    känner mig väldigt besviken på dessa lurar, har provat en massa olika spelare spelare men ingen stor skilnad.

    har en gammal Sonyericsson Satio telefon har kört samma Mp3 låt i den och det är sådan skilnad i ljud kvaliten mycket bättre på Sation, men då tänkte jag så här på sation så går det att dela hörlurarna på mitten så att den får en 3,5 propp, så jag satte sations lurar på Sensation XE´n och det blev en enorm skilnad, nu går det att lysna på musik uttan att bli förbannad.

    jag skulle inte ens sätta Beats audio lurarna på min gammla Mp3 spelare från 2001 för 59,90, vilket skräp.

    Köp nya lurar till den om ni vill lysna på musik.
     
  2. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Kan säga att jag gillar ljudet i beats lurarna. Förstår att det inte passar alla då det är lite mer bas betonat. Vilket jag har fullt förståelse för. Men på den musiken jag lyssnar på främst så passar de väldigt bra. Då har jag kört med klipsh s4 och sennheiser CX400II lurar tidigare. Båda med sina för och nackdelar.

    Ljud upplevs ju så olika så det är mer en smaksak om man gillar dem eller inte.
     
  3. Aldaya

    Aldaya Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Word. Har själv Beats Solo och kunde inte vara nöjdare.
     
  4. l33t

    l33t Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OT: 2001 var väl mp3-spelare mycket dyrare (förlåt,var tvungen att påpeka det)

    OnT: Sony Ericsssons in-ear är nog de bästa en mobiltillverkare skickat med (har dock ej provat beats in-ear, bara Beats solo)
     
  5. hablam

    hablam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag gillar HTC:s original hörlurar av den anledningen att dom inte är in ear. snacka inte om beats lurarna nu utan typ vanliga sensations lurar. har aldrig tyckt om in ear :(
     
  6. xlarge

    xlarge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att det är sjukt bra ljud i beats lurarna kommer vi inte ifrån, rockar dom själv i min XL. Dom är stört bra, gäller att du har rätt muddar för ditt öra med. Spelar en stor roll på slutresultatet av ljudet.

    Sedan kan man ju diskutera det här med beats programvaran som aktiveras när man trycker in lurarna. Är inte helt såld på den då jag mest lyssnar på rock och oldschool hip hop. Känns som att det bara är som vilken bassboost som hellst, lite grötigare tungare ljud.

    Om man ska vara riktigt hårfin ska du ju inte ens köra med vanliga mp3 filer utan t.ex flac för att få rätt ljud.
     
  7. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    In ear lurarna ger otroligt bra ljud i standard spelaren men blir inte alls lika bra i PoweAmp eller winamp. Dom kräver ju också att beats profilen e aktiverad annars låter de fan inge vidare.

    Har också problem med att knapparna på kontrollen sitter dåligt och har vid tillfällen ramlat av så man får trycka dit dom igen