Begränsad överföringshastighet hos Telia/Halebop?

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av kristofferh, 18 jul 2009.

  1. kristofferh

    kristofferh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag överväger att byta operatör till Telia eller Halebop. Båda erbjuder surftjänster i vilka de förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 57 kbit/s om trafikmängden överstiger 500 MB.

    En vän som har Telia har denna månad använt en datamängd överstigande en gigabyte och inte drabbats av någon hastighetsbegränsning. Jag undrar nu om någon här har erfarenhet av detta; är det vanligt förekommande, eller ska man förvänta sig att få hastigheten begränsad i dessa lägen?

    Tacksam för svar!
     
  2. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    jag har halebop i magicen just nu här i polcirkel-land och kan försöka luska ut hur jag ser min datamängd hos dem och eventuell capning, har ändå laddat hem ett gäng kartor till andnav2.
     
  3. kristofferh

    kristofferh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det vore uppskattat!
     
  4. lebear

    lebear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    De säger ju att de "förbehåller sig rätten". Antagligen menar de att i mån av överbelastning kommer de som överskridit gränsen att cappas först. Men finns det plats på nätet bryr de väl sig inte om en del går över 500mb.

    Jag bytte själv till Halebop och det ska aktiveras inatt. Kan bumpa den här tråden när jag förbrukat en massa data.