Begränsad tjänst i tid och otid

Diskussion i 'Desire Z' startad av liddelidman, 20 feb 2011.

  1. liddelidman

    liddelidman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå. Mitt första inlägg här. Har haft min DZ sen november och har varit riktigt nöjd hittills bortsett från ett par saker:

    1) Android 2.21. Äkta skit är det. Fruktansvärt störande att man inte får nån sms-notis ibland. Vad göra???

    2) Sedan i fredags tappar den mottagningen, det blir ett X och det står "begränsad tjänst". Jag har inte widgetsoid. Om jag går in på mobila nätverksinställningar och ändrar nätverksläge till enbart gsm så blir det ett X direkt en liten stund, sen kan det bli full mottagning ett tag igen för att sen bli X igen, sådär håller det på oavsett om jag väljer enbart gsm eller WCDMA eller båda automatiskt osv. Hjälper inte att starta om mobilen heller. Har också testat att byta SIM-kort men det är likadant ändå. Mitt SIM funkar för övrigt bra i en annan mobil.

    3) Senaste veckan har mobilen rebootat sig några gånger utan anledning.



    Har ni några tips på vad som kan vara galet?
     
  2. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    1) Vänta på en uppdatering ifrån HTC, eller byt till en annan SMS applikation. F.ex Go SMS

    2) Det vet jag faktiskt inte. Aldrig hänt för mig.

    3) Aldrig hänt för mig, så jag vet inte alls
     
    liddelidman gillar detta.
  3. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    om det är allvaliga reboots som sker stup i kvarten så anser jag att du borde lämna in den, det går trots allt under garantin
     
  4. liddelidman

    liddelidman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har gjort en fabriksåterställning igår och det har inte varit några problem hittills... peppar peppar. Förutom det där med sms'en, men jag kör nu med Go SMS enligt rekommendation. Tack för det tipset PatricLamu :)
     
  5. liddelidman

    liddelidman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha, det skulle jag ju inte ha sagt. Nu är det samma skit igen med X och allt. Jag har även märkt att den startar om sig i samband med att jag skickar sms/mms. Nu senast när den hade rebootat sig så fick jag upp ett meddelande om att jag hade bytt SIM, vilket jag ju förstås inte hade gjort. Ring- och meddelandesignalen hade också ändrats och jag fick frågan om att ställa in tid/datum osv. WTF är det för galet med luren??? Är det att skicka in den på service som gäller tror ni? :ehm:
     
  6. Frrr

    Frrr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  7. liddelidman

    liddelidman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skitkonstigt och jävligt irriterande är det. Trist att skicka luren oxå, det brukar ju inte gå snabbt direkt att få tillbaka den :(. köpte den på The Phonehouse btw.
     
  8. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag får också meddelande om SIM byte efter reboot, har dock inte märkt något fel med det
     
  9. liddelidman

    liddelidman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jahapp, nu har jag lämnat in telefonen. Rapporterar om några veckor om vad som var fel.
     
  10. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Löste det sig?
     
  11. liddelidman

    liddelidman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sådär jag, nu har jag fått tillbaka luren. Fick den i torsdags. Dom bytte ut hela mainboarden så det är i princip en ny telefon (ny FRU står det i papprena).

    MEN!

    Jag vet inte om jag är helt nöjd. Sen jag fick tillbaka den tycker jag att den är segare och laggar mycket mer än den gjorde förut. Det märks speciellt på Angry Birds Seasons "Go green, get lucky"

    Är dom nya banorna mer krävande än dom gamla eller vad? Tidigare laggade det ingenting på Angry Birds, utan flöt på hur fint som helst.

    Sen blir den skitvarm när man spelar eller gör nåt annat som är lite krävande. Minns inte att den blev så varm förut. Känns om att jag har fått en slöare telefon nu. Jag tyckte att den var riktigt snabb och felfri förut, men nu vete fasen alltså. Vad har dom gjort tro???
     
    Last edited: 12 mar 2011
  12. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Har inte testat de nya angrybirds banorna men laggar de gamla banorna också lr?
    Testa annars fabrikåterställa den, kanske löser sig eller slå usb debugging ( gäller egentligen bara DHD men värt ett försök)
     
  13. kayahah

    kayahah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också fått begränsad tjänst på min desire Z men den har fastnat där och säger "Ditt SIM Kort tillåter inte anslutning till detta nätverk" har testat 3 olika simkort i den och det blir samma på alla, antar de bara är o skicka in den till seg anovo :(