Behöver hjälp med att roota JB

Diskussion i 'ASUS' startad av Lirkaren, 15 dec 2012.

  1. Lirkaren

    Lirkaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fixade JB BL och måste nu roota igen. Tänkte använda mig av denna guiden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1845377

    "2) Extract the recovery with fastboot files zip and open a command prompt in the same folder of the adb and fastboot files (Shift + Right mouse)"

    Har extraherat och när jag trycker shift + höger mus gör den samma sak som höger mus (shift behövs inte användas) men jag får inte upp något om command promt, inte heller när jag markerar båda filerna. Testade köra båda som admin men det kom upp två CMD-rutor med text som försvann efter 2 sekunder.

    Öppnar jag command promt från startmenyn så måste jag väl skriva in location och sånt för mappen och filerna?
    Någon som kan hjälpa mig? Kör Windows 8.
     
  2. Lirkaren

    Lirkaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fick det att fungera men funderar över detta steget: fastboot -i 0x0b05 flash recovery tf300t-jb.blob

    blob-filen heter twrp.blob, ska jag skriva twrp.blob istället för tf300t-jb.blob?
     
  3. herorich

    herorich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Istället för att starta en ny tråd postar jag här istället då jag antar att du kan svara på några av mina frågor. Jag har CM9 installerat nu men vill lägga in CM10.1 som kommer/har kommit.

    Som jag fattar det så måste jag uppdatera bootloadern till JB innan jag flashar JB-rommar. Har hittat diverse guider som alla säger ungefär samma sak. Man ska leta rätt på den firmwaren som passar sin SKU på ASUS hemsida. Hur vet jag som har CM vilken SKU jag ska ha? När jag vet vilken SKU jag ska ha kan jag ta den som ligger på ASUS-sidan? (Det ligger endast JB. firmware där nu) eller måste jag ha en med ICS?

    Sen har jag problem med att datorn inte hittar plattan när jag är i fastbootläget men det problemet hade jag när jag rootade nexusen också, det var problem med drivrutinerna. Det löser jag nog med tiden.
     
  4. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Har stock JB. Uppdaterade via systeminställningarna på plattan.
    Skulle vilja roota den nu, behöver jag endast följa steg 2 i XDA-länken ovan eller måste jag göra något annat?
     
  5. herorich

    herorich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Antar att du menar steg tre? Jag tror du måste låsa upp boot loadern innan du lägger in custom recovery.

    Kolla här:
    http://www.asus.se/Tablet/ASUS_Transformer_Pad/ASUS_Transformer_Pad_TF300T/#download

    Välj android och under "utilities" ligger en app som låser upp boot loadern åt dig. Sen TROR jag att det bara är att följa guiden.
     
  6. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Har oxå ditt problem. Windows 8. Vart hittar man drivrutiner för adb till tf300t?
    Tänk oxå på att använda usb 2.0 portar när du fixar med plattan och inte usb 3.0. Det är ett vanligt problem på alla adb enheter.
     
    Last edited: 8 jan 2013
  7. almost-famous

    almost-famous Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER


    Precis, steg 3. Tack för ditt svar, men har ingen annan varit i min sits som vet?
     
  8. Chelsea

    Chelsea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    564
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har JB och är rootar. Dock rootade jag min då jag körde ICS, och använde Woodo Root keeper. Så den uppgraderingen gick smärtfritt. Jag har inte läst att någon rootat, sin TF300x från JB. Kan ha fel. Sjå om du kan nedgradera din platta till ICS, så kommer du inte att få några problem.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300TG via Tapatalk 2
     
  9. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite.
    jag har nu lyckas låsa upp och roota min tf300 och lagt in cmw-recovery v6.0.2.3 men jag kan inte ta backup på palttan,det står "can't mount backup path." vad kan jag ha missat?

    Har även försökta ta backup via titanium backup,men då står det att jag ska kolla om min ROM är rootad. nån som har lösning på detta?
     
  10. Yurij

    Yurij Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    CM 13
    Info:
    Nova Launcher
    Välj backup to internal eller något i den stilen, om du inte har ett externt Sd-kort

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk HD