Behöver hjälp!!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av SirBira, 4 jan 2012.

  1. SirBira

    SirBira Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min x10 mini pro har haft hyfsat bra batteritid, men för några dagar sen så började batteriet ladda ur extremt fort! Idag tex så hade mobilen 45% Batteri och när jag kom hem från gymmet ca 2timmar och 30min senare så var batteriet nere på 14% och då har mobilen varit i STAND BY!!! Grymt jobbigt att mobilen är helt död på morgonen när väckarklockan är menad att väcka mig! Vad kan de vara för fel? Har haft mobilen ca 3mån och har redan behövt lämna in den på lagning för högtalaren.

    Tacksam för svar!
     
  2. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gå till Inställningar - Om telefonen - Batteriförbrukning och titta vad som drar mest ström. Kanske du kan få nån ledtråd där.

    Installerat nån ny app på senaste tiden?
     
  3. SirBira

    SirBira Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ajdå har redan återställt telefonen, vilket verkar fungera bra. Måste varit någon app som jäklats med mig. Men tack för hjälpen iaf! :)
     
  4. mikewse

    mikewse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Själv har jag sett så här hög batteriförbrukning när jag lagt in synk med Exchange-konto. Som standard är den inställd på "push" vilket verkar orsaka konstant trafik på nätverket. När jag ställde ner till att polla var 5:e minut istället, så löste sig batteriproblemet.