Behöver lite snabba svar ang köp mellan Samsung i9001 eller ericsson Arc s

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av lenti, 2 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej!
    Skall åka till flickvännen imon och hon fyller år, så jag tänker köpa en mobil till henne, men vilken tycker ni är mest värd.
    Samsung Galaxy S Plus i9001 eller sony Ericsson Arc s

Dock vet jag många ha klagat på ericsson pga. de segar så mycket men inte så mycket gällande Galaxy S Plusen.

Prestanda mässigt, så är det väldigt likt varandra.. Dock att arc har bättre kamera och Samsung har Bättre display.

Last edited: 2 mar 2012
  2. Mart

Mart Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Klagar på att sony ericsson segar?
    SE har väl just nu ett av de bästa ryktena på mobilmarknaden, de har bra mjukvara, uppdaterar bra osv. :)

3. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Du ska väl köpa den du anser själv är trevligast för henne?
    Bägge har för och nackdelar.

Kan tänka mig att Arc S har lite fler funktioner men annars är det ju inga enorma skillnader
    mellan dem.

ICS kommer till Arc S ganska snart.

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jepp, SE har bland de bästa ryktena när det gäller mjukvaran nu. Deras skal ska vara oerhört rappt trots att de inte har nån dualcore i Arc S(ska inte märka någon skillnad mellan Arc S och telefoner med dualcore, såvida man inte kör tyngre grejer som spel).
    Sen är det subjektivt, men Arc är ju sjukt mkt snyggare än Samsungs tråkiga kloner(och detta kommer från någon som har en Samsung S2 och är oerhört nöjd med den, men skulle vara ännu nöjdare om hans S2 såg ut som en Arc S), speciellt den vita modellen.

Fördelar för Samsung.
    8gb internt minne.
    Främre kamera, om hon ska videochatta
    Stöd för fler videoformat out of the box(men lätt att åtgärda genom att tanka hem moboplayer el något till SEn)

Fördelar SE
    Bättre kamera
    Oerhört mkt snyggare(subjektivt)
    HDMI port

Annars är de faktiskt rätt identiska.

5. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har ägt en Galaxy S ett år och gillade aldrig skärmen pga pentilemönstret. Skärmen hade grym svärta men när man surfade så blev det oskarpt. (jag har opererat ögonen och har rätt bra syn nu). Så jag uppskattar LCDen mer än Super AMOLED med rutmönster.
    Däremot var hårdvaran riktigt snabb och bra alltid. Dock gillade jag heller aldrig riktigt dess iPhone-liknande utseende. Apputrymmet var bättre på Galaxy S än Arc men jag skriver faktiskt mycket snabbare/bättre på Arcens lite större skärm.

Har en Arc S nu och är överförtjust. Hade inte ens bytt den mot en Galaxy S2 trots att S2 är mycket bättre på det mesta. Det beror på att jag älskar Arcens säregna och snygga design. Dock stör jag mig lite på att launcher startar om (pga lite minne) när jag går ur nån tung app. Men det är inte så jobbigt tycker jag och förhoppningsvis blir det bättre med Android 4.

Jag rekar iaf varmt Arc S, gärna den vita med ett vitt Barely there skal från Casemate som säljs på teknikmagasinet. Själv har jag också vita Koss Porta Pro. :-)

Sent from my LT18i using Tapatalk

6. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2