Behöver råd från er

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pbateman, 27 februari 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Pbateman

Pbateman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag har haft en HTC Desire sedan release dagen, kändes som redan efter 4-6 månader så va den telefonen omsprungen av alla andra på marknaden. Och jag tycker det mesta på den telefonen är riktigt dåligt. HTC dumapde den ganska fort och satsade på sina nya modeller. Efter det lovade jag mig själv att aldrig köpa en HTC igen.

Så nu är det dags att förlänga mitt abonnemang som går ut här om 2 veckor och jag har ögonen på Nexusen, men är rädd för att göra samma misstag igen.

Kommer nexusen ( tror ni ) hålla sig hyffsad på marknaden närmaste året?

Har ingen lust att slänga ut 5-6000 per år för att ha det nyaste på marknaden utan bara en telefon som håller bra klass ett längre tag.

2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det har hänt rätt mkt sen Desire i Androidvärlden. Tycker androidmobilerna har nått den nivån nu då de eg inte behöver så mkt kraft mer för att surfa, kolla film, få bort lagg i OSt och så vidare.
    Jag har en S2a som snart är ett år gammal och den står sig än idag(Galaxy Nexus har faktiskt sämre GPU etc). Köper du en Nexus nu så tror jag du kommer kunna använda den länge(fast tänk på att den inte har något SD-kort om du behöver mkt plats på din mobil).
    Men omsprungen kommer de garanterat bli. De har redan blivit det nu i och med MWC där det lanserats massor med mobiler med de senaste processorerna(tegra3 som är quadcore och krait som är dualcore men fortfarande vassare än tegra3).
    Frågan är hur länge du orkar vänta. Galaxy Nexus har eg 2011s hårdvara, men den klarar ju allt som kan krävas av en modern mobil idag utan att bli seg. Galaxy Nexus är väldigt populär och väldigt få klagomål från ägare. Jag tror du kommer bli nöjd.

3. Pbateman

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Känner att det inte spelar nån roll hur länge man väntar, det finns alltid modeller som snart kommer ut på marknaden som är bättre än dom som finns. Som sagt jag har Desiren idag och jag behöver ladda den 3 gånger på dygn. Lunch, efter jobbet och sen på natten för att den skall ha batteri hela tiden. Lyssnar på spotify hela dagarna på jobbet och spelar en del. Med Nexusen känns det som om man borde vara med på framtida uppdateringar m.m den närmaste året hoppas jag. Så jag kommer nog köpa en sådan för att vänta in dom nya modellerna i April det orkar jag inte.

4. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Tänk på att batteritiden i Nexusen inte är särskilt bra. Jag klarade mig visserligen nästan alltid på en laddning per dag och var egentligen bara missnöjd de få dagar jag spelade mkt, då fick jag ladda den två gånger på en dag. Ofta undvek jag det genom att ha den kopplad till datorn när jag jobbade.

Det finns extended battery till den som förlänger batteritiden rätt mkt iofs. Hade jag haft kvar min Nexus hade extended battery varit ett givet köp för mig.

Sent from my girlfriends old iPhone 3GS (i väntan på Xperia S) using Tapatalk :P

5. Pbateman

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Blev en Nexus och satan vilket lyft från min gamle Desire, det va längesedan man blev WOW på en mobil men Nexusen är verkligen en grym mobil. Satans nöjd.

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Är en viss skillnad :P

Tror också du kommer att bli nöjd, även på längre sikt

Äntligen har de flesta android-lurar i högre prisklasser blivit så pass bra att man väljer som när man köper fabriksny bil, dvs efter design, funktioner och inte motorstyrka

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.