Fråga: Behov av nedgradering för eventuell root?

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Svenlinus, 10 mar 2012.

  1. Svenlinus

    Svenlinus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag börjar med att be om ursäkt om detta har tagits upp i tidigare trådar(jag har inte hittat det).

    Jag är helt grön på det här med ''root'' och behöver lite hjälp.
    Jag funderar på att roota och testa någon ROM i min Arc S men jag har tyvärr uppdaterat telefonen till 4.0.2.A.0.62 och om jag har förstått allt rätt måste jag nedgradera min telefon för att kunna roota. Hur bär jag mig åt för att göra det?

    Om jag nedgradera telefonen kan jag använda mig av Flashtool (?). Om jag kommer hit tror jag att jag förstår hur resten av proceduren går till.

    Är det dumt att roota när ICS snart är här? Kan jag återställa mobilen till normalt igen om jag skulle vilja det vid eventuell reklamation?

    Tacksam för svar, Linus
     
  2. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Så länge man inte låser upp sin bootloader blir telefonen helt återställd och orootad när man uppgraderar till ICS när Sony släpper det.

    Jag har själv tänkt vänta med att roota och greja till ICS kommer, men börjar bli lite otålig.

    Återställa till original utan root är inga problem. Har man låst upp sin bootloader är det lite mer komplicerat om jag fattat rätt. Den går att låsa igen, men spåren av manövern kommer alltid finnas kvar.
     
  3. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Behöver man låsa upp bootloadern för att få root-access? Jag är på. 62

    Sent from my LT18i using Tapatalk
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nej, det ska du inte behöva göra.
     
  5. Zee

    Zee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Sitter i samma båt, dvs .62. Verkligen otålig nu. Hoppas det görs en root-guide på XDA samma dag som officiella ICS är släppt så att man kan roota så fort man uppgrderat.


    Måste vara dagar bort nu..