Problem: Bekräfta att det är du?

Diskussion i 'Google Play' startad av mbs, 26 jan 2020.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    401

    MINA ENHETER

    Har ett google-konto på en del enheter i hemmet, och har nu börjat få upp denna ruta titt som tätt (e-postadress är utbytt i bilden), men har inte lyckats utröna varför den kommer eller vem som försöker verifiera.. Hur kan jag få det att sluta (är ju "rädd" att någon i familjen ska se rutan före mig och trycka ja, trots jag berättat att det är Nej man trycker på om man ser rutan)?

    bekrafta.PNG
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 963
    Mottagna gillanden:
    10 984
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Gissningsvis har någon angett din mailadress av misstag då de försökt sätta upp Google Family.
    Jag har själv någon liten grabb i USA som ibland skriver fel mailadress när han ska be sina föräldrar kontrollera hans läxhjälpsresultat. Tycker lite synd om honom ändå.
     
    mbs gillar detta.
  3. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det låter som att antingen kontot på enheten är ett familylink barnkonto, alternativt knutet till en föräldraroll till ett barnkonto.
     
    mbs gillar detta.
  4. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    401

    MINA ENHETER

    Tack för svar!

    Kan ju vara så att nån angett fel, typiskt nog så är det en adress som väldigt ofta får mail som ska till andra...
    Försökte för en tid sedan sätta upp familylink i och för sig, men avbröt och kan inte se några sådana "rester" på kontot.. Kanske ska "skrubba" igenom kontoinställningarna en gång till.