Beskära bild.

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Yurikane, 8 apr 2020.

  1. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej!
    Återställde appinställningar i min Galaxy S10 bara för att kunna få välja vilken pdf-läsare jag ville använda sen.

    Efter det kan jag tyvärr inte längre "beskära" bilder inne i appen Galleri längre?

    Slog på ALL behörighet för Galleri men den gnäller fortfarande om behörighet? (Se bilder). Har startat om osv.

    Nån som vet?
     

    Bifogade filer:

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Märkligt, testa återställ inställningarna för endast galleriappen.

    Om du förresten vill byta standardapp finns denna inställning också under inställningar->appar. Du behöver inte återställa hela telefonen för att byta standardapp, leta bara rätt på appen som är vald att vara standard i applistan under inställningar :)
     
  3. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Galleri verkar redan vara öppet som standard?.. och den grå "rensa standard" går inte ens klicka på?

    Galleri följde ju med telefonen och går ju inte installera om heller? Slutar nog med en fabriksåterställning ändå till slut?.. Hmm....
     

    Bifogade filer:

  4. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    883
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Går du in på galleri och väljer en bild och trycker på pennan som du då får denna meddelande eller är det mera att du ska öppna en foto genom en PDF app men att när du öppnar genom PDF appen så väljer du galleri och sedan vill redigera en bild? Isåfall pröva med att ge all behörigheter till PDF appen och se om felet kvarstår.
     
    Yurikane gillar detta.
  5. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Ja det är precis då det händer inne i Galleri TseykSuli. Problemet uppstod då jag ville välja med vilken app jag skulle öppna en PDF-fil.

    Tänkte att jag "återställer appinställningarna" då för då får man ju möjlighet att välja app för (tex) en PDF-fil då?

    Fast problemet uppkom därefter (det var först då jag märkte det) och det enda jag hade gjort var ju just att återställa appinställningarna?? Inställningarna på min gamla S7:a känns som att dom var mycket lättare att bemästra?
     
  6. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 392
    Mottagna gillanden:
    883
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Vilken app gjorde du app återställning på?
     
  7. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    "Råkade" välja att återställa för alla typer av appar (tex bilder, musik, videos) så varje gång jag öppnar nån av dessa så får jag frågan med vilken app jag vill öppna. Vill man väljer man ju då såklart "använd alltid" denna app men det stör mig då inte.

    Visste inte att som bernard skrev ovanför här att man kunde återställa enbart en app men som sagt det jobbiga är att det inte går att använda "beskärning" längre i Galleri.
     
  8. Yurikane

    Yurikane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    4
    Tack för alla tips från alla vänliga själar men problemet löste sig på ett minst sagt oväntat sätt?!

    "Som av en händelse bara" så dök det upp en uppdatering från Samsung men inte till Galleri-appen utan istället till Fotoredigeraren?
    Såklart tänkte jag ju då i samma veva det är ju där man ändrar behörigheten och ingenting i Galleri-appen. Installerade den såklart och kollade behörigheterna och så och sen fungerade det igen så tack alla! :-D