Beslutsångest inför telefonköp.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av hkkla, 3 feb 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. hkkla

    hkkla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är helt ny på det här med Smartphones och jag har bara ägt en, min nuvarande Nokia N82.
    Android tycker jag verkar mycket skoj så min nästa telefon ska innehålla detta har jag tänkt mej. Jag har kikat runt, HTC Hero, Acer Liquid och allt vad dom heter men jag kan bara inte bestämma vilken jag ska ta. Något i mej säger att även om Acer har bra prestanda kommer jag bli missnöjd på skärm och utseende på telefonen. Jag gillar HTC Heros utseende, det tilltalar mej men då är jag rädd att prestandan inte ska räcka till. Jag känner även att risken är stor att jag kommer att vilja ha en ny telefon ganska snart, typ Nexus One eller liknande när dom bara gått ner lite i pris på min budget egentligen redan är brusten vid en Hero. Heron lär gissningsvis bli utplånad på andrahandsmarknaden nu när Snapdragon-telefonerna börjar rullas ut på allvar så att köpa en Hero nu känns som det kan bli en verklig förlustaffär.

    Så med det sagt, vad tycker ni jag ska göra? Blir jag nöjd med en Hero? Jag lär sannolikt mecka med den redan när den bara är nån vecka gammal.
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    jag köpte min hero 28:e november för att jag är ivrig, ville ha en ny lur direkt. Letade väl kanske nån vecka, och slog till

    Hade jag börjat leta nu, så hade jag faktiskt väntat på Nexus eller Bravo istället. Inte för att jag är missnöjd, utan för att dessa två nyare har det som Hero saknar för att gå från mycket bra till perfekt (i dagsläget)

    I ditt läge hade jag köpt en begagnad Hero, eller väntat på någon lur med snapdragon och android.

    Men missförstå mig inte, vi är många här ute som är mycket nöjda med Hero!
     
  3. hkkla

    hkkla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det verkar som det finns mest stöd för alternativa mjukvaror när det kommer till HTC-lurar så om man vill mecka och fixa är det väl en HTC man bör ta?
     
  4. hkkla

    hkkla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Äh, tröttnade på beslutsångesten och slog till på en ny Hero nu. Man ska inte hålla på och fundera så jäkla mycket, det kommer ALLTID något häftigare runt hörnet.
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    precis, det finns alltid någon och något som är bättre än dig och det du gör här i världen. Bara att böja sig framåt å ta emot! :)

    Jag väntar med spänning på 2.1 nu, gärna från MoDaCo :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.