Beslutsångest Nexus 5x eller 6p

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Terrawatt, 16 nov 2015.

  1. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Bästa deal, för mig, med Halebop rubbet.
    269+160 för 6p(32GB) på Halebop.se eller för den billigare 5x(32GB) 269+170 på elgiganten.
    Bättre deal på den dyrare 6p. :s men den känns stor. 5X är plastig men jag gillar nog att mobilen ska kännas lätt.
    Vänjer man sig vid 5.7" kanske? Kör OnePlus one 5.5" nu.
    5X har fått dåliga recensioner när det gäller vibreringen. Många klagar på att den är dålig? Spontant känns det som att det bara är kameran som är märkbart bättre i 5x än OnePlus one som jag har idag.

    Fan jäkligt svårt att välja.
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    6P är (ca mått) 6mm högre, 2mm bredare men 1,6mm tunnare än Oneplus One.
    Mer detaljer här
    Jag tror nog att den uppfattade skillnaden i handen mellan 6P och OPO är minimal, dvs man vänjer nog sig väldigt snabbt.
    Men om man däremot haft problem med att ex. en OPO varit/känts för stor från första början så kommer man nog inte heller vänja sig vid 6P. Det är i slutändan en vanesak.

    Bästa vore ju att hålla utkik efter nån butik som har den som demo så du faktiskt själv får klämma och känna på både 5X och 6P, men som sagt om du är van vid storleken och vande dig vid den snabbt så tror jag inte 6P heller blir nåt problem.
    Men du skriver själv att du gillar att mobilen ska kännas lätt, om det är ren vikt som bestämmer det (då man kan uppfatta något som "lätt" om den är ergonomisk/bra att hålla oavsett vikt) så vinner ju 5x med sina 136g mot 178g på 6P.

    Kanske inte till så mycket hjälp allt jag skrev....Men hoppas du blev lite klokare iaf :)
     
    bernard och Terrawatt gillar detta.