Beställa från Handyattacke

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Czar, 25 jun 2010.

1. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skulle förvåna mig något förvånansvärt om det inte kommer med svensk Swype i uppdateringen, då finns det lixom ingen poäng med en europeisk telefon som redan har svenska... Lixom, hallå, min gamla 3310 med T9 hade ju för sjutton 10-13 språk eller va de nu var MED T9 och ordlista till ALLA språken!!
    Sen så är de ju trots allt en android, skulle nog inte vara svårt att bara installera själv heller om de nu skulle vara så fruktansvärt kasst byggt!
    Så som jag fick förklarat för mig, att APN är de enda som inte identifieras automatiskt nu med tysk lur, men va gör de.... skapa profiler på 3 rader styck, voila och du har inställningar för Telia, Tre, Tele2 etc... (ingen programmering eller sådant för den okunnige, bara lite nummer och adresser som knappas in i telefonen via meny)

Har hämtat min på ICA nu efter jobbet idag, allt såg fint ut :D men något grönt garantikort eller va ni snackade om hittade jag inte.... MEN jag fick en sån vanlig o fin Garantibok med både tyska, engelska, svenska, norska, finska polska etc.... MED nummer till svenska Samsung osv, så ska nog inte vara några problem det heller :)

Nä, nu blire en MC tur på Hojjan medans batteriet laddas fullt! <3
    Återkommer ikväll när jag kommit hem igen :)

2. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!

Love is in the air.......... ;)

3. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är du säker på det? Jag har letat febrilt i många år och aldrig hittat en telefon med svenska, engelska OCH tyska på samtidigt. Antingen har de nordisk variant med eng och sv, eller centraleuropeisk med ty, eng, fr, it osv. Att man kan ha menyn på olika språk har inte med T9 att göra. Som det ser ut nu på min SGS (som alltså landade hos mig för några timmar sedan :cool: ) så kan jag ställa in nästan vilket menyspråk som helst, men bara ett fåtal - inte svenska - när det gäller textinmatning.

4. littlelen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm fel av mig, var tvungen o starta den gamle luren... Det var visst den gamla Ericsson Hajfenan som hade så många språk märkte jag nu, T.O.M Arabiska hade den saten :S

5. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Så om man köper från Tyskland så får man inte nordiska updateringar?

6. Hrc4u

Hrc4u Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

mois!
    köpte ju en tysk lur..
    (obs första android jag äger :) )
    fundera på de här me flasha till nyare firm...
    eftersom de finns i9000-nordic-csc-files ute....går de int använda dom och få mobben nordisk istället för tysk? elle tänke ja helt fel o_O :)
    nån som ha koll?...tänkte testa annan firmware strax... :P
    cheers!/H

7. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

menar du att telefonen inte har svenska i menyspråket eller bara i sms? väldigt missvisande inlägg eller så är jag bara trött

8. littlelen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Telefonen har Svenska menyer, men kommer VALD med tyska, några knapptryck bort bara så är det svenska menyer i luren...

Så jag tycker de skulle vara konstigt om det inte kom ordlista på svenska sen..

9. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

aha okej, förstår inte varför den inte skulle få nordiska updatering isf? :neutral:

jag väntar tills någon bekräftar det, för det är något lurt med det här, tyvärr så tror jag inte ett dugg på det

10. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vill bara nämna att man måste vara försiktig när man köper elektronik på nätet även inom EU och i Sverige.
    Köpte en JVC videokamera för ett par år sedan från en näthandlare i Sverige mycket billigt, Marrakezh eller något sådant, men eftersom den inte kom med från en av JVC Sverige auktoriserad försäljare skulle jag bli tvungen att betala 300:- för en svensk manual från JVC Sverige, eftersom M tydligen direktimporterat från Frankrike. Fransk, italiensk, portugisisk och tysk samt nederländsk manual medföljde.

Har även hört om sådana som köpt platt-TV av märket Samsung på nätet utanför Sverige eller på Blocket som importerats hit och som inte fått reparerat på garantin av Samsung Sverige.
    Så kolla upp garantivillkoren ordentligt!

11. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Enligt användarna som köpt den från handyattacke så har alla rapporterat att man får med en svensk garantikort, så det är nog lugnt på den fronten?

12. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För att förklara lite bättre - telefonen kommer med tyska som förinstallerat språk för alla menyer. Det är dock väldigt lätt att ändra till svenska och halva världens olika språk. Vad som däremot inte finns på svenska vad jag kan se är motsvarande T9's ordlista för swype. Det verkar alltså hittills vara uppdelat i geografiska zoner där en tysk telefon inte har de nordiska språken med.

Du kan alltså ställa in svenska som huvudspråk för telefonen (alla menyer) men inte få någon automatisk igenkänning av ord för t.ex. swype. Ett svenskt tangentbord kan man ladda ner och installera men det finns inte automatiskt med i telefonen bara för att man har ställt in svenska som huvudspråk.

13. littlelen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Invisible Shield FULL body monterad... Nu blire sova för att pilla & uppgradera abonnemanger imorrn :) Men jäklar vilket mäck med att montera plast/gummi-helvetet!!!

14. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

15. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det mer strul med en tysk telefon somt tex uppdateringar osv? -Ja,
    Du kommer inte att få en 100% Svensk telefon -sant. Mer strul med Garanti osv.? -Ja.

Samsung gillar inte att det importeras telefoner. Så de försöker få det till att det kommer att bli stora problem med frimwares osv. Vilket inte är helt sant. Tyskland kommer att kräva en bra firmware till sin SGS. Och det kommer alltid att finnas Engelska till menyer osv.

16. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Och jag gillar inte strul med telefoner - check

så jag avstår nog men en varning till alla som vill köpa från handyattacke bara :)

17. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

18. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Uhm, vilka svenska uppdateringar/garantier i sverige får du med en Nexus?

19. Hrc4u

Hrc4u Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

drog in I9000XXJFB FW igår... nemas problemas :) ...så nu swype och t9 på svenska :)

20. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Var är "Like"-knappen när man behöver den? ;)