Beställa från Handyattacke

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Czar, 25 jun 2010.

1. mengan

mengan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

JFB är ju gammal, varför inte JG5?

2. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har skickat mail och frågat Samsung angående att köpa telefonen utomlands och hänvisade till handyattacke. Tyvärr så tror jag inte på det tills jag får svaret själv. Självklart lägger jag upp svaret så snabbt de svarat.

Frågade om man får nordiska update, garanti m.m

3. Hrc4u

Hrc4u Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

har JG5an svenska inne i sig? int helt insatt än i samsung världen :ehm:
    trodde JG5 bara har de,en,es,fr,it,pt,tr(pl)
    ha den svenska dra ja givet in den :P
    /H

4. dullabo

dullabo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det bara Samsung mobiler som strular om de är köpta från utlandet? Eller gäller det andra mobiler också? Hade nämligen tänkt köpa en SGS från handyattacke, men efter att ha läst igenom de sista sidorna har jag, som många andra blivit tveksamma till detta.

Så då undrar jag om någon vet om det är strul att köpa en Desire eller Nexus one ifrån Handyattacke.

5. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Alltså bara att köpa telefonen därifrån är inga problem, problemen ligger i om att vi inte kommer få nordiska updateringar enligt en person här på Swedroid. Om nu detta är sant eller inte vet jag inte men jag skicka mail till samsung och fråga

6. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Men bortsett från swype, varför skulle en tysk/europeisk update vara sämre en en svensk/nordisk?

7. mengan

mengan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svensk swype får du även med en RYSK firmware.. så du lär nog få det från en tysk....

Det hela känns som http://en.wikipedia.org/wiki/Fear_mongering .......

8. nERVEN

nERVEN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag och en poolare hade tänkt att beställa men nu blev vi lite fundersamma. Vi inväntar svar :)

9. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är ju iof helt logiskt att ordlistor tar lite plats och att man därför delar upp språkstödet i olika regioner, men jag fattar inte varför det skulle vara problem att installera FW ifrån en region på en telefon ifrån en annan eller ännu bättre att kunna ladda ner och installera enskilda språk efter eget behov. Jag menar det är ju samma hårdvara.

10. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Det är sant det du säger men tyvärr är Samsung helt handikappade, de gör inte saken bättre att de tar ungefär 1 år för att svara på mail

11. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Svaret på allas tangentbordsproblem där inte svensk ordlista osv finns: SwiftKey!

12. dullabo

dullabo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det vet jag. Men det jag undrar är om man får nordiska uppdateringar till HTC-lurarna? Fast det kanske inte folk vet ännu.

13. hAmpzter

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har mitt paket kommit så långt som till HBG iaf.. Känns skönt, kan troligtvis hämta den i morgon då! :D

14. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ni som köpt från handyattacke vad har ni för CSC i telefonen?

15. Nisse977

Nisse977 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej på er!

Är ny på forumet och ny på smartphones. Har i dagsläget en gammal Sony Ericsson W810i som funkar mycket bra, dock öppnar sig en helt ny värld om man går över till en smartphone. Har sneglat på iPhone sen den kom ut på marknaden men har haft vissa problem med Apples koncept så något köp har inte blivit av... Hatar att ha ett "låst" system på sådana här grejer och tex tvingas att använda ett speciellt program för att överföra filer till min telefon.

Har "läst på" i flera månader och kommit fram till att en Android-lur bör passa mig som handen i handsken då jag älskar att kunna modifiera och anpassa. Var helt inställd på HTC Desire tills någon på Sweclockers forum skrev "varför inte köpa Samsung Galaxy S istället?". Då fick man börja söka efter den luren istället så klart :D

Såg att de säljer SGS i tyskland för ca 4000-4100kr. Frågan är väl typ, är det bara Handyattacke som är intressant att beställa från? Det finns ju fler firmor med liknande pris?
    http://www.telecomversand.de/e-vend...rticle&ProdNr=9785&t=4&c=10&p=10&PartnerId=14
    http://www.infiniti-options.de/shop/product_info.php?refID=idealo&products_id=2249
    http://www.mobilebomber.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=6519&et_cid=14&et_lid=27

Går det bara fint att roota den, eller lägga in den nordiska firmwaren osv så är den så gott som redan köpt :teeth:

Jag kör på bana med bil och har i flera år velat ha ett trevligt laptiming-program som loggar efter GPS, men har inte funnit något riktigt bra för vettiga pengar. Sen såg jag att programmet Trackmaster finns till Android och dessutom har stöd för blåtands-GPS-puck, detta gör ju att jag än mer vill ha en Android-telefon :P

16. mickma

mickma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja ni beställde den 12.07.2010 17:24:25 det enda jag får fram när jag kollar på statusen är "Din beställning är i färd med oss. Du kommer att få en ny status meddelande när din beställning är klar att skickas." Fan så segt det går!

17. hAmpzter

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det var samma dag som jag beställde! Skicka ett mail å fråga hur det går och när dom tror att den kan skickas!
    Det gjorde jag iaf.. Fick svar efter en dag eller så.. Dom skickade min enhet i fredags! :)

18. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej och välkommen till forumet:)

problemet ligger ju som sagt inte att beställa från Tyskland, alla dessa sidor som du länka till ser genuina ut, även handyattacke, det som stör mig och säkert alla andra är att vi inte kommer få nordiska updateringar om vi köper från Tyskland, detta är dock inte bekräftat har skickat mail till Samsung och frågat men tyvärr har de inte svarat :/..jag hoppas det inte är sant, för jag förstår inte varför man inte ska få nordiska updateringar om man köpt telefonen från EU? dessutom medföljer det svenska i menysystemet så var ligger problemet? nåja vi får vänta och se..

Ni som har köpt från Tyskland vad har ni för CSC på telefonen?

19. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag vet bara det som gällde med Galaxy (i7500) när jag köpte den från Handyattacke, och då gick det inte att dra in svenska uppdateringar via NPS (motsvarande Kies). Min telefon hade också svenskt språkstöd, även om den var köpt i tyskland.

20. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

okej ja då är de väl inte troligt att man skulle kunna göra det med SGS :( nåja jag skiter i de just nu 5k för en telefon är dyr, 4k hade jag kunnat betala men får väl vänta tills de blir någon prissänking