Beställa från motorola.de

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av ClaesE, 9 feb 2015.

  1. ClaesE

    ClaesE Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Igår kväll beställde jag en Motorola Moto X (2nd Edition) från motorola.de
    Sidan krävde en tysk leverans-adress så jag använde mig av mailboxde.com för att komma runt detta.
    Beställningsproceduren gick väl och några minuter efter beställningen så fick jag en bekräftelse på mailen.
    Dagen efter, idag, vid 11.30-tiden på förmiddagen så fick jag en nytt mail från dem där följande stod:

    image.png

    Enligt mailet så är de på steg 2, "Wir fertigen es". Det betyder ungefär "Vi producerar den" vilket är steget innan det står "Vi har skickat den". Allt frid och fröjd tänkte jag fram tills tidigare idag då jag översatte köpvillkoren där det ungefär stod att dom inte levererar till "postboxar eller med spedition" vilket jag antar inkluderar mailboxde.com

    Nu undrar jag vad ni tror eller vet om att beställa från motorola.de via mailboxde.com?
    Jag har nyss läst om en slovak som beställt på samma sätt som mig och han fick ett mail efter ett par timmar efter köp som berättade att beställningen var avbruten. Efter att ha läst om slovakens erfarenhet samt köpvillkoren så tycker jag att det vore konstigt om inte jag också blir nekad leverans. Men jag tycker att det är lite märkligt att de i sitt andra mail till mig skriver att de håller på att göra iordning telefonen till mig. Borde dom inte ha kollat mina leveransuppgifter innan dom börjar fixa telefonen? Eller innebär detta att jag blivit godkänd? Eller tror ni de avbryter ordern när det är dags att skicka den?

    Vad tror/vet ni om detta?

    Tack på förhand för era svar.

    /Claes
     
  2. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    @ClaesE@ClaesE hur gick det, fick du någon leverans?