Beställa Htc Desire Z för att undvika det nordiska tangentbordet

Diskussion i 'Desire Z' startad av Jannis, 25 sept 2010.

  1. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När man ser marknadsföringsvideos på Desire Z visar dem bland annat genvägsknapparna. Två knappar som användaren kan ställa genvägar till sina tva favoritprogram eller annat . På den nordiska Desire Z så verkar tangentbordet vara helt annorlunda , och de två genvägsknapparna borta för att kunna få med åäö och norska knappar ?

    Blir besviken på det och kommer därför beställa desire Z från london. Någon som håller med eller har någon info ?
     
  2. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Om du köper från t.ex Expansys.se så kommer du nog att få en uk-version. Det är dock inte något jag kan försäkra, så ring butiken för att vara på den säkra sidan.

    http://www.expansys.se/d.aspx?i=203897
     
  3. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    tack , då ska jag ringa dem . funderade på om inte elgiganten siba och PC city får in Uk-version på den med . eftersom samtliga affärer ägs utan Dixons fran england
     
  4. adent

    adent Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    PlanetC. Cosmo communicator

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    PlanetC. Cosmo communicator
    Telefon 2:
    Samsung s9
    Telefon 3:
    PlanetC. Gemini PDA
    ...fast det är ju väldigt trevligt att ha åäö för t.ex. irc, facebook o.s.v. Fast det får ju inte ske på bekostnad av viktiga funktioner, borde ju vara löst så att man får trycka lite fler tangenter samtidigt för att komma åt de funktionerna? De knappar jag helst vill ha är ctrl och esc, men de har jag nog inte sett på tangentborden :/
     
  5. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Funkade hur bra som helst med Desiren att skriva , då utan åäö . Finns såpass avancerade rättstavningsprogram idag som känner av om det ska va åä eller ö i ordet :) men visste , skulle du kunna ha funktionsknapparna + åäö skulle det vara guld . men inte som det ser ut nu iaf. :/
     
  6. agran

    agran Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Någon som handlat från Expansys.se och fick en bra upplevelse av detta?

    De verkar inte vara reggade på prisjakt, dock är Desire Z 3-400kr billigare på deras sida än på andra svenska siter.

    Plus att man får UK versionen utan ÅÄÖ och där med får man alla snabbtangenter mm som saknas på det svenska tbordet.
     
  7. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Agran.

    Fick precis mail om det , så jag kommer beställa en från expansys.se . har vänner som beställt saker därifrån tidigare . så det ska inte vara några problem . :)
     
  8. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    men hur gör man om det blir nåt fel på mobilen när man beställer från Expansys? med t ex elgiganten så är det bara för mig att åka ner till stan och lämna in mobilen på lagning i butiken
     
  9. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HTC Support fungerar worldwide om jag inte har fel ? , så spelar inge roll om du beställt den från grekland eller liknande. . anars så är det väl som många andra nätbutiker , att man får skicka tillbaka produkten till dem.
     
  10. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    hmm... då betalar jag hellre några hundringar mer och köper den på elgiganten... såvida jag inte irriterar mig alltför mycket på de danska/norska knapparna om jag får en sån version... men det borde vara inställt så att de funkar som genvägar här i sverige

    men det är bara att vänta och se, har ändå inte råd med mobilen förrän slutet av november, i värsta fall slutet av december
     
  11. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag vet flera som beställt från Expansys utan problem. Angående returer dit så finns det trådar om det här i forumet, men jag minns tyvärr inte vilken telefon det gällde.
     
  12. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @Dreamtears

    Då kommer du få den nordiska versionen av telefonen , har tagit kontakt med elgiganten . av alla butiker jag kontaktat så är expansys den som får in UK version av HTC Desire Z . Sen är det såklart en smaksak, men själv tycker jag att danska/norska åäö är helt onödigt och tar upp plats, sen har jag för mig att åäö är felplacerade desutom .
     
  13. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag kollade på den där danska videon igen och min danska är inte världens bästa, men jag tror att han säger att man måste aktivera åäö och man får instruktioner om det... kanske är så att de funkar som ett vanligt engelskt tangentbord fram tills man aktiverar dem, vilket borde då göra att de danska kan funka som genvägar

    men det här är så svårt att veta nu, innan mobilen har ens kommit ut i handeln... och det blir mer olidligt för mig då jag så gärna vill ha mobilen men som det ser ut nu så har jag inte råd med den förrän vid jul :cry:
     
  14. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan mycket väl stämma att det är så . Men den stora delen av min irritation är att den nordiska layouten inte faller mig i smaken . Vill ha dedikerade genvägsknappar :)
    Ja men då blir det en mycket bra julklapp
     
  15. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    ha jag är känd för att vara otålig... jag har redan drivit folk till vansinne när det gäller den här mobilen :P om två månader så har nog alla sagt upp bekantskapen med mig
     
  16. Jannis

    Jannis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    haha , det jag väntar på är att spela lite emulerade spel på den . Zelda skulle vara så guld !