Beställa Ny mobiltelefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av RangoTango, 25 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. RangoTango

RangoTango Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp, vill beställa en ny telefon via delbetalning. är det någon som vet om det finns så att dom inte kollar upp kreditupplysning? är i behov av en ny telefon. skulle vara DUNDER om någon visste någon sida etc etc, :) Mvh Rango

2. Droid119

Droid119 Guest

Fel del av forumet.. och alla kollar väl sånt.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

klart alla kollar.. kör du avbetalning landar ju grejerna dessutom på en extern tjänst från en annan "bank"... avbetalning utan kreditupplysning känns jääääääääävligt shady ;) det åstadkommer man nog bara på plattan ;)

4. RangoTango

RangoTango Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Menar ej så. Vill försöka beställa en ny lur. Men går ej. Någon som kan komma me tips?

5. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

All avbetalning går igenom en kreditgivare, det kan vara en bank eller en factoring bolag. I samtliga fall så genomförs en kreditupplysning. För i grund och botten så handlar det ju om att du lånar pengar och ingen lånar ut, utan att kolla upp. Tyvärr.

Sen skulle jag tipsa om att inte försöka med olika delbetalnings alternativ på nätet allt för ofta, varje gång den gör en kreditupplysning så loggas det på din profil. Och ju fler du har på kort tid desto svårare blir det att få det godkänt.

6. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Har du inte pengar och skulder/anmärkningar sen tidigare så får du helt enkelt spara och kontanta.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

7. YEAH

YEAH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Allt annat än en enkel nokia 100 eller samsung GT-E1080 är nöjeskonsumtion och sådant bör man undvika i så stor utsträckning som möjligt om man sitter på skulder.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=992468
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=475574

Dock hade comviq en deal där du kunde köpa en telefon och avbetala den med ett kontantkort vad jag förstår. Då borde det gå igenom utan kreditupplysning i bästa fall. Det verkar dock inte som den dealen finns kvar.

8. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 334
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Är det pga betalningsanmärkningar eller arbetslöshet ?

Om det är anmärkningar så kan du nog glömma hela tanken om det är arbetslöshet prova och köp en lur med abb. hos telenor eller tele2 (telia och 3 brukar vara hårdare), annars prova betala med klarna konto, det brukar gå att få lite kredit där om man inte missköts innan.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.