Övrigt: Beställde en NOTE idag från Telenor !

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Stafford, 26 nov 2011.

1. Thez

Thez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ringde Telenor efter Big Tom's Meddelande. Han på kundtjänsten visste inte när jag skulle få mobilen och Telenor har inte skickat den än.

2. tjocken

tjocken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vilken himla cirkus det har varit med telenor kan man ju lugnt säga och jag verkar tyvärr inte vara ensam om att det blivit så.
    Det började med att jag i fredags i förra veckan läste här på forum att det var många som inte kommit med i systemet när ni beställt. Så då bestämde jag mig för att ringa telenorskundtjänst som ni gjort och dom sa att dom inte kunde se någonting för att jag gjort beställning över internet, istället hänvisade dom mig till att jag skulle maila kundtjänst för internetbutiken. Då jag mailade dom i lördags eftermiddag och inte fick svar förrän idag, där det stod att dom inte kunde hitta någon beställning på mitt personnummer eller telefonnummer. Då bestämde jag mig för att gå ner till telenor butiken här i stan och kollade hur det låg till, när jag kom ner dit kunde dom bara se att jag fått ett abonemang skrivet på mig, inget mera, utan dom hänvisade mig igen till att maila kundtjänst för internetbutiken. Då när jag kom hem tog jag en chansning att ringa till "vanliga" kundtjänst och då sa dom att det enda dom kunde se va att jag fått ett abonomang skrivet på mig. Dom kunde oxå säga att det inte var något paket skickat till mig med telefon eller liknande, då sa dom bara att jag skulle ringa senare i veckan till dom igen och kolla om dom kunde se något paket då... Jag har varit grymt nära på att avbeställa detta, men det är ju ett sådant grymt erbjudande så att det är svårt att avbeställa det, har kollat på elgiganten om dom kunde göra en liknande deal men det gick inte, skilde typ 1000 kronor så det kändes inte jättekul. Men jag ger det det denna vecka oxå. har dom inget bättre besked i slutet på denna vecka kommer jag att ångra hela skiten och ta den där tusenlappen extra för att få den direkt i handen från ett bra ställe!
    Men jag hoppas att dom löser detta nu, jag har även idag mailat tillbaka till kundtjänst. Då skickade jag med hela mitt kvitto till dom så att dom förhoppningsvis kan få något mera. Men jag hoppas verkligen att det blir ordning på det denna vecka. och nu när ni andra börjat få era telefoner så hoppas jag verkligen att allt kommer denna vecka, men ska ju inte hoppas för mycket.....
    Är det någon mer som känner sig lite missnöjd med telenor, ingen vidare intryck har dom gjort på mig såhär när jag bytt, och det värsta är att fler i min familj råkat ut för typ samma problem men då får ett år sen typ. Så det verkar ju inte gå framåt i deras kundbemötande kan man ju säga.... men men...
    Så nu till några frågor. Får man med ett flipcover till telefonen från telenor?
    Är telefonen operatörslåst när den kommer? Isf, vet någon ett bra och billigt sätt att låsa upp den?
    Jag hoppas att inte fler har haft samma problem nu bara!!!!

3. Big Tom

Big Tom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tråkigt att det strular för dig.
    Jag gissar att medelåldern hos deras kundtjänst ligger på ca 18,2 år, vilket tyvärr inte borgar för en särskilt seriös och erfaren service...

Jag frågade om de visste om flipcover'n medföljde deras telefon, men de hade inte en aning. Jag antar att det får bli en positiv överraskning om den skulle dyka upp tillsammans med telefonen.

Telefonen skall INTE vara operatörslåst, trots att det står så på deras hemsida.
    Jag har fått det inskrivet på min beställning att de garanterar att telefonen skall vara obunden, och skulle den ändå vara operatörslåst så får de se till att låsa upp den avgiftsfritt.

4. tjocken

tjocken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok. ja jag gissar oxå att deras medelålder på anställda ligger däromkring oxå tyvärr. Men hoppas på en snabb och bra lösning som sagt.
    Hm, hur fick du det att bli inskrivet i din beställning? Jag hörde inget om det men jag vill gärna ha den obunden! :)
    Ja, hoppas på en bra och trevlig överraskning gällande flipcovern isf! :D

5. thezood

thezood Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är problemet egentligen? De skrev att leverans skulle ske vecka 49, dvs den här veckan. Det hjälper nog inte att ringa och gnälla, de skickar självklart telefonen så fort de kan. Telenors kundtjänst kan säkert suga lite ibland (även om jag själv mest haft bra upplevelser) men i det här fallet har de inte ens fått chansen att hålla vad de lovade innan folk börjar tjura.

6. Emolock

Emolock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

KT garanterade att jag skulle få min telefon senast Fredag :P

7. Stafford

Stafford Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

26/11, alltså 11 dagar sen så ringde jag till Telenor och beställde en Note med deras 399 pott abonemnag ! Jag ville även flytta med mitt nummer från comviq.

Fick ett sms från Telenor att mitt nummer skulle flyttas natten den 7:e december.

Då jag än idag inte fått någon info eller eller framför allt ett sim-kort från Telenor så ringde jag dom idag.

Tyvärr verkar dom väldigt struliga på Telenor ! Tråkigt att få detta intryck när man är kund hos dom för första gången !

Dom kunde inte förstå varför jag inte fått något sim-kort än ! Och dom frågade om jag fått något välkomst brev, som jag inte heller har fått !

Och då dom flyttar mitt nummer i natt och det tar dom minst 2 dagar att att skicka ett sim-kort så betyder det att jag kommer minst kommer vara utan telefon i 1 dygn !

Telefonen sa dom att den skulle komma i slutet i veckan!

Igentligen är detta inga större problem, men tråkigt att få detta första intrycket an Telenor !

8. Thez

Thez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

HAHA! Råkade beställa samma mobil + samma abonnemang + samma pris från Cdon. Tänkte kolla lite på leveranstid pga min note kommer nästa vecka så ville ha den tidigare tog jag köp och ville se vart allt leder mig så tog jag faktura så beställdes den.. Var inte meningen att den skulle bli beställd men det verkar som jag får två mobiler! Får avbeställa någon av mobilerna.. Tror jag avbeställer den Telenor skickar till mig

9. Luminix

Luminix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skrev till telenors chatt idag och dem sa att den skulle komma i början av nästa vecka. Jag sa att jag hade fått ett mail med detta, "Den preliminära leveransen sker just nu under v.49 på Samsungs Galaxy Note och beroende på hur många som förhandsbokar den så kan leveranstiden variera, men det är en maxleveranstid på 2 veckor.". Han ändrade sig ganska snabbt och sa då att telefonen ska vara mig till hands senast på fredag.

Är lite smått förvirrad.

10. digitalaflaesk

digitalaflaesk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja det är väldigt vad de ger olika budskap. Jag fick ett svar om att de förhoppningsvis skulle skicka min telefon imorgon eller senast torsdag.

När beställde du?

11. Luminix

Luminix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den 24e och fick orderbekräftelsen den 25e nov. Sj då? Börjar ju klia nått oerhört i fingrarna! Haha :)

12. digitalaflaesk

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haha, ja skojar du eller? :)
    Beställde också den 24:e och fick bekräftelsen kort efter det.

13. bongo

bongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Beställde för 3-4 veckor sen, någon dag efter telenor la ut den på hemsidan och jag fick min telefon idag.

Hittils väldigt nöjd, mycket smalare än jag trodde.

En liten bonus var att man fick med flip cover, dock inget minneskort. Det får man väl köpa till.

mvh
    bongo

Stratan gillar detta.
  14. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Härligt Bongo!

Då är nog våra på ingång.

15. Huggebugge

Huggebugge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För dom som vill köra Telenor. Köp luren över disk på Mediamarkt, tecknar ni telenorabbonemang där på 24mån så får man ett presentkort på 1000 spänn att handla för i butiken, passar bra i juletider när man ska köpa presenter (till sig själv)

Dom bundlar med flipcovern på MM också.

Inhandlade själv igår på MM i Barkarby

16. digitalaflaesk

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är förmodligen inte samma deal, pott surf 399 och sen ingår telefonen?

17. Huggebugge

Huggebugge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm. Nej det är korrekt. Jag tog pott surf 399kr men fick 100kr i förhöjd avgift så totalen blir 499kr/mån.

18. Big Tom

Big Tom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Detta innebär att denna deal kostar 467,70:-/mån (499 x 24 = 11976 - 1000 + 249 (anslutningsavgift) = 11225 / 24 = 467,70:-/mån)

Eller så ringer man till telenor och dealar till sig ett 199:- surf pott + tala fritt Sverige för 69:- (ord 99:-) + ber dem sänka priset på den förhöjda telefonavgiften till 200:- (ord 250:-) och att samtidigt ge dig tre månaders fri abonnemangsavgift + tala fritt Sverige.
    Jag slapp även anslutningsavgiften på 249:-.

199 + 69 + 200 x 24 = 11232:- (Abonnemang + tala fritt Sverige + telefon)
    199 x 3 = 597:- (Abonnemang i 3 månader)
    69 x 3 = 207:- (Tala fritt Sverige i 3 månader)

Summa: 11232 - 597 - 207 = 10428 / 24 = 434,50:-/mån.
    ...och då får jag prata hur mycket jag vill till alla i Sverige.
    :)

Last edited: 7 dec 2011
  19. Maatte

Maatte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick min idag, bundlad med flipcover. Ska bli kul att testa men hur länge ska man egentligen ladda telefonen? Vissa säger ett dygn, andra säger tills den är fulladdad, jag säger: - Vem bryr sig. Men vad säger ni? ;-)

/Mattias

Stratan gillar detta.
  20. Emolock

Emolock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

@Maatte när beställde du den?